חלק מהעבודות
חלק מהעבודות

סוף שבוע אמנותי בפתח תקוה: התושבים מוזמנים לבתיהם של 53 אמנים

פרויקט שהתקיים במשך שנים בשכונת נווה עוז בלבד, הורחב השנה ויתקיים בכל רחבי העיר. בתיהם של עשרות מאמני העיר בתחומים רבים ייפתחו היום ומחר בפני הציבור שיוכל לראות ולהתרשם, וגם לקנות מתנות לחג

פורסם בתאריך: 5.4.19 08:37

בסוף השבוע פותחים 56 אמני העיר את בתיהם ומציגים את יצירותיהם לתושבי העיר. התושבים יוכלו לעבור בין בתי האמנים, ליהנות מהיצירות, לשוח עם האמנים ואף לרכוש יצירות ועבודות. האירוע מתקיים בארגון והפקת האגף לאמנויות פלסטיות בניהול נילי חי, מינהל התרבות בניהול דרורית גור אריה וראש מינהל התרבות ענת זנזורי ובשיתוף עמותת אמני פתח תקוה.
השנה, לראשונה הורחב פרויקט 'אמנות בבית' לכל רחבי העיר, ואמנים מכל שכונות העיר יוכלו להציג את יצירותיהם. בשנים הקודמות התקיים הפרויקט רק בשכונת נווה עוז וניתן מענה רק לאמנים תושבי השכונה. השנה הוחלט להרחיב את היריעה ולאפשר לאמנים מכל רחבי העיר לקחת חלק. בפרויקט משתתפים אמנים מתחומים שונים: ציור, פיסול, פיסול בחימר, פיסול וציור באמצעות מיחזור, פיסול בחוט ברזל, צילום, תכשיטים, טלאים ורקמה, סריגת בובות וכדומה.

"במשך שנים עשינו את אמנות בבית רק בשכונת נווה עוז ובמהלך השנים היו המון פניות של אמנים מהעיר, בפרט בשנים האחרונות, שביקשו לפתוח את הפרויקט לכל העיר. לפני שנה הבטחנו לנסות והשנה אנחנו יוצאים לדרך", מסבירה נילי חי. "לאור הדרישה, עשינו קול קורא לכלל האמנים בפתח תקוה, לא רק חברים בעמותות, אלא אמנים בכל התחומים ונרשמו 60 אמנים שיציגו ב- 53 בתים. יש לנו בתוך האמנים, גם זוגות".

בית אומנים - נילי חי

נילי חי

חי מוסיפה שהמימוש של הפרויקט הזה מתחבר גם לקונספט ולתפיסת עולם של ראש העירייה, רמ י גרינברג, לתת כמה שיותר שירות, לכמה שיותר תושבים. "אני בתוך האגף לאמנויות מתחברת לתפיסת העולם הייחודית, בדרכים שלי ולמען כלל הציבור", היא אומרת.
מה המטרה העיקרית בסופ"ש כזה?
"המטרה העיקרית זה לתת ביטוי לאמנים, לאפשר להם להציג את היצירות שלהם, בבית שלהם, בסביבת היצירה תוך יצירת קשר עם קהל המבקרים. האמנים יכולים לפרסם את עצמם, שהקהילה שלהם תכיר אותם וכמובן אנחנו מקיימים זאת לפני החג וניתן גם לרכוש מתנות לחג לצד החשיפה".
יש מחשבות להגדיל את הפרויקט?
"בתקווה שזה יצליח ויהפוך למסורת ובמידה ונראה שהאומנים מרוצים, נבדוק אפשרות לקיים את זה פעמיים בשנה, לפני ראש השנה ולפני פסח".

פרויקט "אמנות בבית" יתקיים ביום שישי משעה 10:00 – 14:00 ובשבת משעה 10:00 – 18:00. חלק מהאמנים בחרו להציג רק בשישי, חלקם רק בשבת, והיו שבחרו להציג בשני הימים, לאורך כל ימי ושעות הפרויקט.

לרשימת הכתובות ולפרטים נוספים כנסו כאן


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר