יהודית וינשטוק צילום אלון סיגאוי
יהודית וינשטוק צילום אלון סיגאוי

"בכל כת יש שלושה מאפיינים: כספים, שיעבוד וסקס"

בספרה השלישי של יהודית וינשטוק, סופרת תושבת העיר, בתם היפה והמוצלחת של דיתה ואילן מנתקת קשר ומצטרפת לכת סודית. פרט לסוף הסיפור ולכמה פרטים ששונו, הספר מבוסס על סיפור אמיתי

פורסם בתאריך: 19.1.19 18:11

בימים אלה יצא לאור סיפרה השלישי של הסופרת יהודית וינשטוק, "פרח טורף". הספר מספר על אנשים טובים הנקלעים למציאות של רוע וטירוף ומתאר התמודדות עם שבר פתאומי עמוק.
הספר מספר על דנה, בתם היפה והמוצלחת של דיתה ואילן נווה, שמציבה יום אחד את משפחתה בפני עובדה קשה מנשוא שתשנה את חייהם. דנה החליטה לקשור את חייה עם חברי כת סודית בהנהגתו של "קינג דייוויד" המסתורי, היא עוקרת הרחק לאמריקה הלטינית, וגוזרת על הוריה ניתוק מוחלט ממנה וממשפחתה. עד לאותו יום חיו דיתה ואילן את חייהם השקטים בביתם התל אביבי. בנותיהם שבגרו כבר פרחו מן הבית. הילה הקטנה המורדת לניו יורק ודנה לירושלים, שם זכתה בדוקטורט במשפטים, בבעל אידיאלי ובבת קטנה ומבריקה. מרגע היעלמה של דנה, חייהם של בני הזוג נווה לא ישובו להיות כשהיו. כל האמיתות שבהן האמינו קרסו, והם נאלצים להישיר מבט אל ההורות שלהם, ולהתמודד עם מציאות חדשה של שכול על ילדה חיה, שהוויית חייה החדשים בכפר המבודד של הכת, בין עצי יער גשם על חוף טרופי, הולכת ומתבררת כמסוכנת מאוד.

ספרה של יהודית וינשטוק פרח טורף

ספרה של יהודית וינשטוק פרח טורף

# # #
"אני הגעתי לנושא הספר דרך החיים", מספרת וינשטוק "נפגשתי עם חברת נעורים שלי, שלה משפחה חמה, תומכת ונורמטיבית וחמישה ילדים, והיא מספרת לי ששני הילדים שלה הצטרפו לכת. התחלתי לשאול שאלות, להתעניין, והגעתי למקום מאוד קשה ועצוב. הסתבר שהילדים ניתקו קשר עם ההורים לגמרי, הכת סחטה מהמשפחה המון כספים וכשנגמר המעיין של הכסף, הם פשוט ניתקו קשר וזה הדהים אותי", היא משתפת. "זה היה הטריגר לכתיבת הספר. שיניתי המון דברים, אבל המאפיינים וכל הרוע שהם עוברים בכת, זה בזיקה ישירה למציאות. בניגוד לספר שלי שמסתיים בסוף אופטימי, במציאות זה לא כך, ומה שהדהים אותי במחקר שעשיתי על הספר, זה שמרבית המצטרפים לכתות, הם אנשים אינטליגנטיים ומשכילים, שמחפשים משמעות לחיים, בנאדם שעסוק במשפחה ובפרנסה, פחות יש לו סיכוי להיכנס לכת".
איך התגובות לספר?
"התגובות מאוד חמות ואנשים מספרים לי שהם חוו את אותה חוויה. במהלך כתיבת הספר תחקרתי המון אנשים ובניתי את העלילה. אנשים מספרים שהם מאוד מרותקים לספר. אחרי שבדקתי התברר לי שבארץ שלנו יש כמאה כתות. בכל כת יש שלושה מאפיינים: כספים, שיעבוד לאנשים – מחיקת הזהות שלך והשלישי זה סקס. מתרחשים הרבה מאוד סיפורים של אונס, כי הכוח שיש לגורו ולגוורדיה שסובבת אותו, הוא שליטה מוחלטת והוא מנצל את הכוח הזה, מרוקן אותם מהאישיות שלהם ומהגוף שלהם".
# # #
וינשטוק היא אשת חינוך בעברה שפרשה לגמלאות מהוראה בשנת 2002. "הייתי מפקחת על גני ילדים שנים רבות, חברת הנהלה של משרד החינוך ותמיד רציתי לכתוב, אבל הייתי מאוד עסוקה ורק כשפרשתי התחלתי לכתוב", היא מספרת. הספר הראשון שהוציאה היה בשנת 2013 – אוסף סיפורים 'כולם היו כאן והלכו'. הרומן 'אישה כמוה' יצא בשנת 2015 ועכשיו יצא השלישי, 'פרח טורף'.
מה עם ספרי ילדים?
"לא. אני לא מספיק כישרונית לילדים, למרות שעסקתי ועבדתי עם ילדים כל הקריירה שלי. כשפרשתי, רציתי לפתוח דף חדש והרגשתי שיש לי מה להגיד, שיש לי ניסיון חיים מצטבר, ראיתי הרבה והרגשתי שיש לי מה להגיד ואני עדיין מרגישה שיש לי מה להגיד".
וינשטוק, מגיעה ממשפחה דתית. היא נשואה לבן ציון וינשטוק, איש ביטוח בעברו, המייסד, המקים והיו"ר הראשון של חברת הביטוח "שומרה", כיום בעל חברה בתחום הנדל"ן. הם הורים לארבעה: יוסי וינשטוק, יזם עסקי, תמי פת-וינשטוק, אחות במקצועה, ושי כרם (וינשטוק), עיתונאי בעברו, במאי סרטים תיעודיים ומזה שנים רבות המנהל והמפיק של דנה אינטרנשיונל. מה שלא רבים יודעים ו-וינשטוק גם לא מבליטה זה שהיא השקיעה יותר ממאה אלף דולר מכספי הפנסיה שלה בתחילת הקריירה של דנה אינטרנשיונל. "אני מאוד אוהבת את דנה ואני חושבת שמה ששי עושה זה מאוד חשוב, אני שמחה שהיא תופיע באירוויזיון הקרוב וזה משמח אותי. דנה סימנה קו פרשת דרכים באירוויזיון ובחיים של הקהילה שלהם ואני שמחה שהיא כזאת ואומרת את הדברים שלה באומץ ואני מאוד מחבבת אותה. אבל מבחינתי, זה משהו שהיה והמשכתי הלאה. הבן שלי עדיין המנהל של דנה ועושה זאת באהבה ובאמונה גדולה. הוא תורם לה המון והיא תורמת הרבה לתרבות הישראלית. אני עצמי דתיה וממשפחה דתית ומעורה בקהילות הדתיות בעיר ואנחנו לא רואים שום בעיה בכך שהמשפחה שלנו מורכבת מכל מיני דעות ואמונות".
שלושת הבנים של יהודית ובן ציון וינשטוק חזרו בשאלה ומתגוררים בתל אביב, הבת מתגוררת ליד האם בפתח תקוה. "זה משהו שלא כל כך משמח אותי, אבל אנחנו משפחה שמכילה ומקבלת את כל הילדים שלה באהבה גדולה. כשיש לך ילדים, את מבינה שהם לא יכולים להיות שכפול של עצמך, את יכולה לנסות להגיד מה יפה וטוב בעינייך, אבל הם בחרו מה שבחרו, יש להם כבוד לדת ולמסורת והם לא מתריסים, הם מגיעים בשבתות ואנחנו מקבלים אותם באהבה".
יש תכניות לעתיד?
"להמשיך לכתוב. אני כותבת על נושאים שמתרחשים סביבי וסביב כולם. מבחינתי, החיים עברו שינויים מאוד גדולים ומי שגדל בארץ בשנים הקשות של תחילת המדינה יודע כמה דברים השתפרו לטובה וזה חלק מהכתיבה שלי".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר