להקת הבמה שלנו צילום ענבר בלינסקי
להקת הבמה שלנו צילום ענבר בלינסקי

הבמה שלהם: להקת הנוער של מתנ"ס בן חור תעלה את המחזמר תהילה

בני הנוער יעלו שמונה מופעים המציגים גרסה עכשווית של המחזמר והסדרה המפורסמים, כל הכרטיסים למופע הראשון כבר נמכרו. "המחזמר עוסק בתהילה של פעם בהשוואה לתהילה של היום", מספרת שירלי ברמן, שאחראית על ניהול הלהקה ועל הכוריאוגרפיה

פורסם בתאריך: 26.5.19 12:33

נערב(ראשון) יעלה המחזמר "תהילה", אותו תבצע להקת "הבמה שלנו". אפשר כבר לציין שכל 400 הכרטיסים למופע, שיתקיים באודיטוריום של בית ספר גולדה, נמכרו. גם לשאר המופעים (שישה נוספים) שיתקיימו בהמשך לא נותרו כרטיסים. מדובר בגרסה עכשווית וחדשנית של המחזמר והסדרה המיתולוגיים.
להקת הבמה שלנו היא להקת נוער של מתנ"ס בן חור, שמנוהל על ידי רינת בסון ממקפ"ת. המופע ביום ראשון יהיה הראשון מבין שמונה מופעים שתקיים הלהקה ברחבי העיר, לנוער ובוגרים. המחזמר עוסק בהתבגרות של בני הנוער בתוך עולם שבו פרסום ותהילה הם מצרך מבוקש. זהו גם משל על החברה בכלל ובני הנוער בפרט, המעורר הסתכלות פנימה ומעלה שאלות כמו: מהי תהילה? כיצד תהילה נמדדת בעולם של לייקים ועוקבים ברשתות? מהו מחיר התהילה? מה אנשים מוכנים לעשות ועד כמה רחוק הם ילכו עבורה?
עם שאלות כאלו ואחרות, מתחבטים התלמידים, שמגלמים תלמידי בית ספר לאמנויות במה, כאשר לחץ חברתי, שיימינג, פערים סוציו אקונומיים בין אוכלוסיות ואפילו הפרעות אכילה, כל אלו הם דילמות וקונפליקטים של גיל ההתבגרות, אשר מתעצמים נוכח העיסוק בחשיפת רגשות, בדימוי גוף ובתחרותיות שמזמן עולם הבמה, ושאיתם מתמודדים גיבורי ההצגה.
# # #
את הלהקה מובילים שירלי ברמן, שאחראית על הכוריאוגרפיה וניהול הלהקה, וטליק ניניו, שאחראי על הבימוי. המשתתפים במחזמר הם בני נוער מתיכונים וחטיבות ביניים בעיר, שיש להם משיכה לעולם הבמה, ושהקפידו במהלך השנה להגיע לחמש שעות שבועיות של חזרות.
"הרעיון הגיע לאחר שאני וטליק, שעובדים יחד כבר שנים ביחד, חשבנו לקחת את בני הנוער שאוהבים את התחום של אמנויות הבמה ובעצם לגרום להם להגיע ביחד ולהתרכז כמה שעות בשבוע ולחוות את הנושא במקום להיות כל היום מול המסכים", אומרת ברמן. הכוונה היא לגרום להם להגיע וליצור להקה שבאה ממקום חינוכי. העלינו את הרעיון בפני מקפ"ת והם אהבו את העניין שתהיה להקה שתעסיק את בני הנוער. הרעיון של המחזמר בא מעולם של בני הנוער של היום, ובעצם כל מה שקשור ללייקים ופוסטים שהם מעלים באינסטגרם ובפייסבוק. המחזמר עוסק בתהילה של פעם מול תהילה של היום. היום התהילה נמדדת בצפיות ביוטיוב, ובעצם אפשר לחרוץ גורלות באמצעות לייק או תגובה, ובמחזמר אנו מראים שהעבודה המקצועית היא זאת שתביא אותנו לגאווה שלנו בחברה. אנו רוצים להעביר לנוער מסר שאומר שמעבר לתהילה יש עוד דברים, כמו אהבה ומשפחה, וכדי להגיע לתהילה יש צורך הרבה עבודה קשה".
היא מספרת על המחויבות של הנוער כלפי המופע ועל היכולות שלהם בתחום: "המופע נמשך שעה וחצי, ויש בו 24 בני נוער, שכולם תושבי פתח תקווה", אומרת שירלי. "אנו עובדים על המופע מחודש ספטמבר, ובנובמבר התחלנו ממש חזרות. אני לא הופתעתי מהרצינות שלהם. בחרנו אותם בקפידה ומי שבאמת כל כולו בתוך הדבר הזה הוא זה שגם נשאר איתנו ולוקח בו חלק. ברגע שהם נכנסו למחויבות הם שם בכל הכוח. הם מוותרים על טיולים משפחתיים ומפגשים חברתיים כדי להיות בתהליך הזה. למעשה, רואים שיש בני נוער בכל דור שמוכיחים את עצמם, למרות שיש כאלו שמגדירים אותם כדור מפונק. יש לנו כמה חברים בלהקה שהתקבלו בשנה הבאה לבתי ספר למשחק וריקוד, ויש כאלו שיש להם עתיד בתחום, והם מוכשרים מאוד".
והקהל? האם המחזמר מושך גם מבוגרים או בעיקר בני נוער?
"קודם כל, כמה שיותר בני נוער יבואו זה מבורך. אך אני חושבת שהמחזמר הוא ברמה מאוד גבוהה ורואים את העבודה על הבמה, ולכן שברגע שהמחזמר יעלה גם מבוגרים ייהנו ממנו ואף ילמדו משהו מהעולם של הנוער".

אלה מזרחי צילום פרטי

# # #
אלה מזרחי היא אחת השחקניות המרכזיות במחזמר, והיא משחקת את תהילה, שהיא הדמות הראשית. "אני משחקת את תהילה שהיא הדמות המרכזית בהצגה, ואני יכולה לומר שההתרגשות בשיאה", אומרת מזרחי, בת ה-16, תלמידת תיכון גולדה. "אני נשארת בלהקה גם בשנה הבאה, בעוד שיש כאלו שממשיכים הלאה, לצבא או ללימודים מקצועיים. אני הגעתי ללהקה לאחר שסיפרו על לי על מחזמר מוצלח שהם עשו בשנה שעברה. אחת מהבנות שהייתה בלהקה הציעה לי לבוא לאודישנים והלכתי. אני ממש שמחה שעשיתי זאת. זו הייתה חוויה מדהימה וכולם מאוד מגובשים ואני מאמינה שההופעה תהיה טובה. אני לפעמים שרה ורוקדת במקומות אחרים, אבל לא מול קהל של 400 אנשים שרכשו כרטיסים".
לגבי התוכן של המחזמר, שעוסק בתהילה של בני נוער בעידן הדיגיטלי, היא אומרת: "אני חושבת שכל אחד יכול למצוא משהו מעצמו במחזמר הזה. יש הרבה סוגים של בני נוער. יש ילדה שרוצה תמיד להיות במרכז העיניים וילדה שקצת מתביישת, וכולם נמצאים במרדף אחד תהילה, שהוא ברובו באינטרנט".
היא מספרת גם על השאיפות שלה בתחום המשחק: "אני ממש שואפת להמשיך בתחום הזה. אני חושבת שהרבה מאיתנו שואפים לשם. בלהקה אנו מקבלים המון כלים מקצועיים לעבוד איתם אחר כך, ואני מקווה שאוכל להשתמש בהם, כי אחרי הצבא אני רוצה ללכת ללמוד משחק".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר