ראם בקאל - תמונת יחצ צילום זיו עמר
ראם בקאל - תמונת יחצ צילום זיו עמר

סינגל ראשון לראם בקאל, על אהבה נכזבת: "החלטתי שאני לא נלחם על אהבה"

אלו ימים מיוחדים עבור ראם בקאל, שמשיק סינגל בכורה, שנולד מתוך פרידה, אחרי מסע ארוך בארצות הברית, ומדבר על אהבה נכזבת

פורסם בתאריך: 29.11.19 09:40

"טיפות של זיכרונות", קוראים לסינגל של ראם בקאל. הוא בן 24, זמר ויוצר מפתח תקוה, בן למשפחה מוזיקלית, בוגר להקה צבאית ובית ספר רימון. בימים אלה הוא מוציא את סינגל הבכורה שלו. זהו סינגל שמדבר על אהבה נכזבת. ראם מספר: "אחרי שעברתי פרידה, החלטתי שאני עושה הפסקה ולא נלחם על קשר חדש. החלטתי שאני לא נלחם בסכינים, בחרבות, ולא נלחם על אהבה. החלטתי לכתוב על כך. בדרך כלל אלו נקודות שלא נמצאות בפרונט, החלטתי שאני מתנתק ומנתק את הכל ומתייחס לזה כאל זיכרונות".
ביום רביעי ה-4 בדצמבר ישיק בקאל את סינגל הבכורה שלו במופע במועדון האזור בתל אביב. על הבמה יהיו מלבד בקאל ששר ומנגן על קלידים ואפקטים גם עמית טנא – קלידים, אסף פרץ – בס, קל רוט – גיטרה ונמרוד סטריק תופים. ההופעה משלבת ז'אנרים מהמוזיקה השחורה ומוזיקה ישראלית, אותם ספג בקאל אחרי שיצא למסע לארצות הברית על מנת להיחשף לסצנת המוזיקה שם. הוא ביקר במקומות כמו כנסיית גוספל בהארלם, מועדוני היפ הופ בקליפורניה ויחד עם ההרכב שלו יצרו שפה שמשלבת בין סמפולים וסלסולים, גרוב מרקיד ומוזיקה אלקטרונית ועוד. "נסעתי לחו"ל ובהתחלה הדרכתי קבוצות של כ-300 ילדים אמריקאים מוזיקה במחנה קיץ בטקסס, בסיום החלטתי שאני יוצא לטייל עם עצמי, נוסע בין מדינות וסופג השפעות שונות. במהלך התקופה הזו, ראיתי המון הופעות, בהארלם, בקליפורניה, בשיקגו ובבוסטון ושם הבנתי שזה מוזיקה שאני רוצה לעבוד עליה, לשלב את התרבות האמריקאית בדרך קצת שונה במוזיקה הישראלית והים התיכונית ולכן ניתן לראות במופע הרבה השפעות מהיפ הופ, מהגוספל, מהדיסקו ופאנק".
באיזו שפה אתה שר?
"בעברית. אני מרגיש ורוצה שהקהל יבין אותי בצורה הכי נכונה ומכוון לקהל הישראלי. אני מדבר אליהם בגובה העיניים וכששרים באנגלית אפשר לפספס ציבור גדול, שהמוזיקה היא לא אותנטית עבורם. המטרה שלי היא לעשות שינוי בתפיסה המוזיקלית ואולי בעתיד אני אשיר גם באנגלית, כרגע זו לא השאיפה שלי".

טיפות של זיכרונות ראם בקאל צילום אלון דניאל

בימים אלה עובד בקאל, על אי.פי (מיני אלבום) המופק יחד עם אחיו – רון בקאל, ואמור לצאת בקיץ 2020. "באי.פי, אמורים להיות שישה שירים שהם שלי, שהשיר הראשון כבר יצא לרדיו. לצד זה יש כמה גרסאות שכבר יצאו ברשתות החברתיות. יש שיר שהוא קאבר של שלום חנוך, עיבודים שונים וזו פעם ראשונים שיצא סינגל שלי לרדיו וזה מאוד מרגש".
הוא מציין שהוא משלב הרבה השפעות של סלסולים ים תיכוניים מצד אחד ומצד שני השפעות אמריקאיות. "את כל הטקסטים בפרויקט אני כותב ורון אחי מפיק וכל ההפקה, ההקלטות והצילומים נעשו בפתח תקווה. אני רוצה לספר לכולם מאיפה באתי, לפני שאני רוצה להראות לאן אני הולך אני גאה בפתח תקוה. מאוד.
אתה מהאנשים שגאים בפתח תקווה?
"מאוד. כל הסיפורים עליהם אני כותב בפרויקט, כולם התרחשו בפתח תקווה. נכון שנסעתי וחזרתי, אבל הכל התחיל פה וחשוב לי להראות לאנשים הכל בצורה הכי אותנטית. אני מהאנשים שגאים בפתח תקווה, בעיר שלי ואני שלם עם זה לגמרי. אני עובד פה ומלמד בעיר".
איפה השיר אמור להיות מושמע?
"הוא נשלח לכל תחנות הרדיו, לרשתות החברתיות ולכל מקום ששומעים בו מוזיקה. היום יש לא מעט אופציות להשמיע מוזיקה, יש את הניו מדיה ויש קהל גדול ורלוונטי שיכול להיחשף לשירים בצורה שונה וכמובן יש את ההופעות בכל הארץ".
כאמור, בקאל, מגיע ממשפחה מוזיקלית: אביו אלי בקאל הוא בסיסט שמנגן עם אומנים שונים וביניהם חיים משה, אביהו מדינה ושימי תבורי. אחיו רון בקאל הוא קלידן וחבר בלהקת ג'אמאיה. גיסתו שירן היא זמרת. בקאל עצמו התחיל בכלל מפסנתר. "אני החלטתי שאני ניגש לזה כתחביב ולכן החלטתי ללמוד פסנתר, עם הזמן בא לי לנסות לשיר ולקראת התיכון למדתי לשיר. בהמשך נבחנתי ללהקה צבאית והתקבלתי למשמר הגבול וכך במשך שלוש שנים, הייתי זמר, מעבד וקלידן. אחרי שהשתחררתי וחזרתי מחו"ל, הבנתי שזה משהו שאני רוצה לעשות כל החיים, התחלתי ללמוד ברימון הפקה אלקטרונית והלחנת שירים ושילבתי בין מה שספגתי בארצות הברית – המוזיקה השחורה, לבין המוזיקה הישראלית. היום זה משהו שהוא בלתי נפרד ממני ואני מלמד מוזיקה".
הוא וההרכב שלו מופיעים כמעט על כל במה שנותנת להם אפשרות. הם חיממו את להקת היהודים, הופיעו בירושלים ובתל אביב וכחייל במסגרת הצבא הופיע עם אייל גולן וקרן פלס.
מה חושבת המשפחה על הקריירה?
"הם תומכים מאוד. המשפחה שלי היא סוג של חממה מוזיקלית וכל אחד עוסק בתחומו".
יש סיכוי שתעשו משהו משותף?
"יכול להיות שבעתיד. כרגע את האלבום אני ואחי מפיקים ביחד ואבא זורק עצות ואולי נעשה משהו משותף בהמשך".
אפשר להתפרנס ממוזיקה?
"בכל עסק עצמאי קשה להתפרנס ולכן צריך לעבוד קשה ולהתמיד. לראיה, את השיר הוצאתי רק בגיל 24 ומגיל 20 אני עובד על הפרויקט. צריך להתמיד כל הזמן".
כמה עולה היום להוציא סינגל/ אלבום?
"זה תחום שמשתנה כל הזמן ותלוי במה אתה משקיע. יש כאלה שמשקיעים בהפקה מוזיקלית, אחרים ביחסי ציבור ותלוי באיזה פורמט, כמה שירים ומה הסגנון. אצלי אני עושה את זה בצורה קצת יותר ביתית, מפיק בבית ועובד עם אחי ולכן אני חוסך הרבה עבודה וכסף".
מה החלום שלך?
"להגיע לכמה שיותר אוזניים וכמה שיותר לבבות. להגיע למשהו שהוא יותר גדול ממני ועדיין ליהנות מזה ולהישאר עם רגלים על הקרקע".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר