אסף גורן. צילום מאיה ברק
אסף גורן. צילום מאיה ברק

אסף גורן: "גם היום, שנה אחרי האח הגדול, אנשים עדיין לא באמת מכירים אותי"

שנה אחרי הזכייה באח הגדול VIP, אסף גורן ממשיך להופיע עם ציצית, עסוק באלבום החדש שלו שייצא בקרוב וחולם לעלות על הבמה בטקס פרסי הגראמי עם הכיתוב פתח תקוה על החולצה. ראיון

פורסם בתאריך: 31.1.20 11:51

כשנה עברה מאז יצא אסף גורן מבית האח הגדול, כמנצח הגדול בעונה השלישית של האח הגדול VIP. מבחינתו, השנה החולפת הייתה עמוסה, מדהימה ומלאת עבודה. הוא הצטלם לתוכניות טלוויזיה, השתתף בנינג'ה ישראל עונת ה-VIP , הוא עובד על אלבום שייצא בסוף החודש ולא שוכח לפרגן לפתח תקווה בכל הזדמנות. "הייתה לי שנה מדהימה. מלבד לנצח בתוכנית ולהיות במרכז העניינים, הזכייה הגדולה מבחינתי זה לחזור לישראל, לחזור הביתה לפתח תקוה ולהיות קרוב למשפחה שלי", הוא אומר בראיון למלאבס. "אחרי חמש שנים בהן גרתי בחו"ל ומחשבות שסיימתי עם הקריירה בישראל ועל כך שלא מקבלים אותי או מבינים אותי בארץ, חזרתי ואני מאושר מכך. אני עושה מוזיקה בעברית, מופיע, עושה תכניות טלוויזיה ומרוצה. לראשונה השתתפתי בתור שחקן בתפקיד ראשי בסדרת הנוער 'התחנה' שמשודרת בערוץ קידס של הוט וזו חוויה מיוחדת במינה".
בסדרה משחק גורן את יאיר, אחראי המתנדבים בתחנת מד"א. "יאיר הוא דתי", הוא מספר. "הם חפשו בחור שהוא ביישן ואמיתי ואני התאמתי להם לדמות הזאת כי אין לי כל ניסיון במשחק ושיחקתי בעיקר את עצמי. למדתי את הטקסטים, לקחתי שעורים פרטיים יום ולילה ולא הפסקתי ללמוד, היה חשוב לי להצליח ואני מקווה שיאהבו ויתחברו לדמות שלי".
זה עושה לך חשק לתפקידים נוספים?
"מאוד. במשך שנים רבות הגדרתי את עצמי כרקדן או כמוזיקאי והשנה הבנתי שאני צומח וגדל מחוויות חדשות בחיים ומוצא את עצמי בעוד תחומים".
# # #
גורן בן ה-28 הוא רקדן ברייקדאנס ומוזיקאי. הוא מוכר בעיקר כזוכה בתוכנית "האח הגדול VIP" בעונה השלישית ששודרה לפני כשנה ברשת 13, ועוד קודם לכן, כמשתתף בעונה הרביעית (2013) של הדוקו-סואפ "TLV עושים את תל אביב", שלאחריה עבר ללוס אנג'לס כדי לנסות לעשות קריירה בחו"ל כרקדן ומוזיקאי. בארצות הברית הוא השתתף בכמה תכניות ריאליטי של ריקוד, שידוכים ובישול. הוא השתתף כרקדן בווידיאו קליפים באמריקה של בריטני ספירס וידוע כאחד שעולה על הבמה ומופיע עם טלית וציצית.
עד לפני כשנה מרבית הישראלים בכלל לא הכירו את גורן שניסה לפתח קריירה מעבר לים. הוא נחשף לישראלים שנכנס לבית האח הגדול עם ז'קט שחור וציציות ובעיקר חיוך שהצליח לכבוש כמעט כל אחד. מהר מאוד הוא הפך להיות המאמי הרשמי של הבית. "לאח הגדול הגעתי אחרי שעשיתי תכנית ריאליטי ב- MTV. עשיתי אודישן דרך הסקייפ בזמן שעשיתי תכנית טלוויזיה בפיליפינים. שוחחנו ובעיקר הייתי אמיתי איתם. סיפרתי מה אני עושה ולארץ הגעתי רק אחרי שקיבלתי או.קיי להשתתף בתוכנית. הם לא פגשו אותי פנים לפנים".
ומה היה מיוחד בך שגרם להם לדעתך לקבל אותך לעונת ה-vip?
"אני לא חושב שהיה בי משהו מיוחד מלבד זה שהייתי אני. אמרתי שכאשר עצוב לי, אני אומר שלא טוב לי וכשאני שמח, אנשים יודעים שאני שמח. גם היום זה כך, אני לא חי את העולם שאני נמצא בו של תעשיות הבידור שכל אחד' מנסה לא להרוס את התדמית שהוא יצר לו ואני נשאר אני לטוב ולרע כמובן".
במבט לאחור אחרי שנה, איך היה בבית האח הגדול?
"לא היה לי קל ולעיתים היה אפילו גם קשה, ומצד שני היה גם מצחיק. אבל אני לוקח את זה כחוויה מקסימה ועוצמתית. אתה לומד להסתדר עם האנשים שאיתך בבית, כי הבית זה כמו החיים האמיתיים. אתה סגור עם אנשים שלא בהכרח מקבלים את מי שאתה או את הצורה שאתה מתעורר בבוקר, אבל בכל זאת הצלחתי להגיע לסוף. יכול להיות שזה כי לא ניסיתי, התאמצתי או שיקרתי, הייתי אני".
היית חוזר על כך שוב?
"הייתי חוזר ללא ספק. זו חוויה עוצמתית ואחרי הכול נהניתי. כיום לצערי, אני לא צופה באח הגדול, כי אני בעיקר עובד על האלבום החדש שלי שאמור לצאת באנגלית".

אסף גורן. צילום מאיה ברק

# # #
גורן עושה לא מעט דברים. החל ממופע חנוכה – "TikTok LIVE" – שם הופיע לצד כוכבים מקומיים ובינלאומיים, דרך תכניות ריאליטי, משחק ומוזיקה בעיקר בערוץ הMTV הבינלאומי. אבל האהבה הראשונה שלו זו המוזיקה, והרבה מוזיקה. הוא זכה בתואר פריצת השנה במוזיקה לשנת 2019 של ערוץ הילדים פרוגי ובימים אלה הוא עובד כאמור על האלבום החדש שלו, לאחר שבשנה האחרונה שחרר כמה סינגלים. "בשנה האחרונה הוצאתי שירים שאת כולם כתבתי והלחנתי יחד עם הצוות שלי. השיר האחרון יצא השבוע ונקרא 'האלוף שלך'. השיר מדבר על כך שכל אחד יכול להיות אלוף מבלי להתאמץ ולהתחרות באחרים. זה שיר שמטרתו לתת לאנשים השראה. יש בשיר משפט שאומר 'תצא מהראש שלך, תבין שאתה שונה, אתה הכי יפה', וזה משהו שמאוד מתחבר אלי. בתור סלב, רציתי לשמור על תדמית מסוימת של אסף הילד המאמי שכולם אוהבים, שלא צועק ולא מתלהם, אבל גם לי יש כעסים, נפילות וספקות. גם אני מתבאס על החיים והבנתי שאם אני מדבר על זה ומשתף את זה, זה עושה אותי פגיע ואמיתי ומי שאני. לפני שבע שנים, שעשיתי מוזיקה אף אחד לא באמת הבין אותי ועכשיו, פתאום אנשים מקעקעים משפטים מהשירים שלי וזה לא מובן מאליו בכלל".
מתי אמור לצאת האלבום?
"הוא הולך לצאת לקראת סוף החודש. יהיו בו 11 שירים והוא ייצא בכל הפלטפורמות האפשריות, ביחד עם חמישה קליפים. האלבום הולך להיות הפתעה והוא ישלב המון דברים, משהו שלא שמעו על כך לפני כן. אני לא רוצה להיות יהיר ולכן אתן לדברים להתרחש לבד".
אתה שר ומופיע?
"כן, אני מופיע המון באירועים של בר/בת מצוות. עדיין לא יצאתי בארץ במופע משלי, אבל אני מאמין שזה יהיה מאוד בקרוב".
# # #
הוא נולד בשכונת אחדות בפתח תקווה לרחלי מורה למחול, ולאמיר עובד בטחון, שהתגרשו שהוא היה ילד צעיר. הוא למד בבית הספר הוברמן ולאחר מכן בחטיבת עלומים פיינברג. מגיל שמונה ועד 15 עסק בג'ודו והיה אלוף ישראל במשך ארבע שנים. הוא עדיין מתאמן פעם בשבוע בסטודיו של ערן ודור ורדי בפתח תקוה. "מלבד לשמור על כושר, זה לחזור למקורות, לאיפה שגדלתי ולערכים שגדלתי עליהם", הוא מספר. לקראת גיל 15 עזב את הג'ודו, לטובת ריקודי הברייקדאנס. "הייתה לי ילדות שמחה", מספר אסף, "הייתי ילד שמח, תלמיד קצת פחות. אני הייתי ילד שרואה את אמא שלו רוקדת בסלון ומכינה כוריאוגרפיה. עד היום היא מורה למחול בעיר ומלמדת באשכול פיס, היא מורה מדהימה. בתור ילד, הייתי ילד חברותי וקצת שונה. הייתי הילד הראשון שרקד ברייקדאנס והולך עם אולסטאר בצבע תכלת. גם הלבוש שלי היה מושפע מהברייקדאנס ולא ידעו איך לבלוע אותי. גם היום, שנה אחרי האח הגדול, אנשים עדיין לא באמת מכירים אותי. אנשים היו בטוחים שאני אצליח יותר, אקבל תכנית משלי, בגלל שהייתי אהוב העם, אבל אני מוזר מידי לאנשים. השילוב של המוזיקה והתפילות, אולי קשה לאנשים לבלוע אותי, כי אני בוטה מידי בשבילם".
ואולי כי אין לך מרפקים?
"נכון גם אין לי מרפקים. יש לי חוק מסוים, גם כשאני מתראיין ולא משנה לאן, אני תמיד מתייחס לזה כאילו זה הריאיון האחרון שאני נותן בחיים שלי וזה תמיד מהלב ואני אומר את מה שאני מרגיש".
למה?
"כי אני לא לוקח את ההצלחה שלי כמובן מאליו. היו לי עליות ומורדות ובעיקר מורדות. עשיתי דברים די גדולים והגעתי למצב שאנשים לא זוכרים מי אני. ממצב שהייתי הכי מוכר בישראל, חזרתי למקומות שאנשים רואים אותי ברחוב ושואלים אותי מאיפה אני מוכר להם. ההכרה לאט לאט יורדת. הייתי על הפסגה ולאט לאט אני צריך לקבל את זה שאני פחות מוכר. אבל אני כן משפיע, ברמה שאני רוצה להשפיע".
ולמה זה קורה?
"אני חושב שאולי אני עדיין מוזר בשביל הקהל הישראלי. אנשים היו רגילים לראות אותי 24/7 על המסך ופתאום קשה למצוא אותי. אני יותר בערוץ הילדים והקהל שהיה מבוגרים, התחלף לילדים ולנוער, למרות שזה מאוד משמח אותי".
# # #
כשגורן אומר שלאנשים קשה לקבל אותו, הוא מתייחס גם לאופן שבו הוא מתלבש. הוא מסתובב עם ציציות והאנשים מסביב מתקשים להבין אם הוא דתי או חילוני או שמדובר בגימיק. "אני מגדיר את עצמי כבחור יהודי, פשוט", הוא אומר. "ההגדרות גרמו לפילוג שיש כרגע בעם, שאתה חייב להיות או דתי או חילוני וזה גורם לריחוק ולמלחמת האחים שיש לנו פה בארץ, שכל צד לא יכול לשמוע על הצד השני. אחת המטרות שלי היא לצמצם את הפער בין חילונים לדתיים. שאנשים יבינו שאפשר ללבוש ציצית ולהיות חילוני ולרקוד היפ הופ. פה בארץ מתקשים להבין את זה ומתקשים לעכל אותי, מבחינתם אני סוג של עוף מוזר".
אז איזה אורח חיים אתה מנהל?
"בשבת אני משתדל לנוח, לא עובד בשבת. אני כבר שנים עושה קידוש, זה משהו שהתחיל אצלנו בבית כשהייתי ילד וזה מאוד חשוב לי. לפעמים אני הולך לבית הכנסת וחשוב לי לשמור על השבת בפרופורציות ולזכור מה המקורות שלי".
החלומות של גורן מתרכזים בעיקר בתחום המוזיקה. הוא רוצה לזכות בגראמי, אבל הוא רוצה מאוד גם להקים משפחה. "הייתי רוצה לייצג את ישראל בתחום המוזיקה הבין לאומית. בתור אסף גורן ולא להתחבא מאחורי שם אחר, לעשות מוזיקה באנגלית ולהשאיר את הסלסולים וההשפעה של בית הכנסת, אבל בזירה הבין לאומית. אני רוצה לדעת שאני יכול לחדש משהו לעולם דרך האומנות שלי, כי אני פשוט אוהב כל כך מוזיקה".
# # #
בחודשים האחרונים הוא שכר דירה ביפו ומחלק את זמנו בין הדירה לבית בפתח תקוה, עליה הוא לא מוותר. "עכשיו הייתי בפסטיבל היפ הופ בהולנד ועליתי עם חולצה שכתוב עליה בחזית פתח תקווה", הוא מציין. "בחו"ל אנשים לא מבינים מה זה פתח תקווה, אבל אני גאה בעיר שלי וגאה להגיד שאני מפתח תקווה ולהיות הפנים של העיר. אני אסף גורן שגדל בפתח תקווה והופיע עם בריטני ספירס ובתוכניות ריאליטי בין לאומיות ואני מפתח תקווה. פעם, כשאשתתף בטקס פרסי הגרמי הבין לאומי, אני מדמיין את עצמי עולה על הבמה עם חולצה שכתוב עליה פתח תקווה. אני אף פעם לא התכחשתי לעיר שבה נולדתי ותמיד החצנתי את זה. זה כמו שאני עולה לבמה ומופיע עם ציציות, אני רוצה להצליח בתור מי שאני וזה האתגר האמיתי, לא להצליח בהתחנפויות ובלהיות נחמד מידי, אלא להצליח מהמקום האמיתי שלי, להתגאות במי שאני ומבחינתי, זו ההצלחה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר