פסל ארבע האמהות במחסני העירייה המכבים 21
פסל ארבע האמהות במחסני העירייה המכבים 21

מרגיז: פסל ארבע האמהות שהעירייה אמרה שנלקח לטיפול קורוזיה צולם שבור

אחרי פסל האסטרונאוט, הוסר פסל ארבע האמהות שהיה בכניסה לבניין העירייה. עובד עירייה לשעבר: אין כבוד לאמנים". העירייה: "הוא הוסר בגלל קורוזיה". האמנית צילה נכט: "אמרו לי שילדים היו מטפסים עליו". התמונות מגלות: הפסל נשבר

פורסם בתאריך: 20.7.20 18:56

פסל ארבע האמהות של האומנית צילה נכט, שעמד במשך שנים רבות בכניסה לבניין העירייה ברחוב העלייה השנייה, הוסר לפני כחודש וחצי. תלונות על כך הגיעו למלאבס, לאחר הכתבה שהתפרסמה על הסרת הפסל האסטרונאוט של האמן צביקה קנטור שהיה ממוקם בכיכר ארלוזורוב – צה"ל. בעירייה מציינים שהוא הוסר בגלל קורוזיה ובעתיד ייבחן מקום חלופי להצבתו. אבל תמונות שצילם גורם בעירייה מוכיחות שהפסל נשבר, מה שמעורר תרעומת גדולה.

פסל ארבע האמהות. צילום זאב שטרן

פסל ארבע האמהות בעבר. צילום זאב שטרן

הפסל החדש בכניסה לבניין העירייה. צילום רמי לוי

 

 

פסל ארבע האמהות במחסני העירייה המכבים 21

הפסל הוצב במקום בשנת 2008 בתקופה שרמי גרינברג היה עוזר מנכ"ל עיריית פתח תקווה. היצירה מתארת את ארבע האמהות: שרה, לאה, רבקה ורחל והאמהות בפסל היו מחוברות בידיהן. "לצערי, העירייה לא מכבדת את האומנות שבשטחה. במשך שנים הפסל הזה זכה לתחזוקה קבועה שכללה גם צביעה והיה לו מסר מאוד מאוד משמעותי", אומר תושב העיר ועובד עירייה לשעבר, "אבל לצערי, זה מרגיש שהם רוצים למחוק מה ששייך להנהלות הקודמות ועצוב שזה כך, אין כבוד לא לאומנות ולא לאמנים שעבדו קשה ליצור משהו ייחודי".
האומנית צילה נכט אמרה: "לא אמרו לי שמתעתדים להוריד אותו ואחרי שהבנתי שהוא הוסר, פניתי לראש העיר ושאלתי איפה הפסל. הוא אמר שהורידו אותו כי היו לו בעיות בטיחותיות והילדים היו מטפסים עליו וזה היה מסוכן, אני מאמינה שלא הודיעו לי על הסרתו בטעות. ביקשתי לראות את הפסל על מנת לדעת מה מצבו ונאמר לי שהוא במחסנים ושבעתיד יימצא לו מקום חלופי, אמרתי לראש העיר שזה כאב לי שהסירו אותו והוא אמר שלא היתה כל כוונה לפגוע בי וזה יטופל".
מלשכת דובר העירייה נמסר: "בעקבות קורוזיה הפסל הוסר והועבר למחסן עירוני להמשך טיפול ותחזוקה. לאחר מכן יבחן בעתיד מקום חלופי שבו יוצב הפסל".

כאמור, מתברר שבניגוד למה שנמסר מהעירייה, הפסל נשבר ועומד מוזנח במחסני העירייה.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. אוריאל הרף

    העיר הפכה להיות תאומה של בני ברק! בגלל זה מסירים פסלים. עוד מעט יציבו מחסומים בכניסות לעיר בשבתות וחגים. לא קורוזיה ולא נעלים תגידו את האמת לציבור.

  2. אחד העם

    אדון גרינברג רוצה למחוק את כל ההיסטוריה של קודמיו בפתח תקווה,ראש העיר הזה רודן וכוחני יגיע החשבון שלו בסוף הקדנציה הכל נרשם התושבים לא מטומטים תתעוררו…

  3. רביד

    חבל מאוד , ממש הרגשה של," מת המלך הישן יחי המלך החדש" מזכיר משטרים חשוכים!!!

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר