אביטל כהן

לאביטל כהן יש שני מיליון עוקבים באינסטגרם | "אנשים חושבים שזה פאן וקל"

היא גדלה בכפר גנים ואחרי השרות הצבאי סבלה מהפרעות אכילה, עד שהחליטה לשנות אורח חיים. בגיל 25 אביטל כהן היא דוגמנית פיטנס מצליחה עם אינסטגרם מצליח מאוד שמתנהל כמו עסק לכל דבר. ראיון מיוחד על העבודה, על החיים ועל התכניות הגדולות לעתיד

פורסם בתאריך: 30.10.20 08:52

לא בטוח שידעתם, אבל אביטל כהן, תושבת פתח תקוה בת ה-25, מדורגת רביעית ברשימת הישראלים הפופולאריים באינסטגרם. היא דוגמנית פיטנס מצליחה, היא אושיית רשת, יש לה כבר למעלה משני מיליון עוקבים ולפניה אפשר למצוא רק את גל גדות, צמד המאיירים מאיה ואריאל דביר ואת בר רפאלי.
כהן כבר מזמן הפכה את האינסטגרם לקריירה, ובהצלחה גדולה. היא מעלה פוסטים וסרטונים שלה מתאמנת, ומיחצנת חברות שונות. והכל התחיל מהפרעות אכילה, ומכך שרצתה לשנות את אורח חייה. וזה לא היה מזמן.
"לפני חמש שנים כשהשתחררתי מהצבא, רציתי להתחיל להתאמן ולשנות את החיים שלי לאורח חיים בריא", מספרת אביטל. "הייתי ממש רזה, הגעתי למשקל של 42 קילו והיו לי הפרעות אכילה. חשבתי שבשביל להיראות טוב, צריך לא לאכול כלום כל היום. הייתי אוכלת ממש קצת. כשהבנתי שזה לא בריא, החלטתי לשנות את זה. התחלתי לקרוא מאמרים על תזונה, על תרגילים ועל איך להתאמן. בהתחלה הייתי מתאמנת בבית, בהמשך נרשמתי לחדר כושר והתאהבתי בזה. הלכתי לתזונאי, בניתי לעצמי תכנית אימון והייתי מתאמנת שש – שבע פעמים בשבוע. בדף הפייסבוק שלי הייתי משתפת את כל מה שאני עושה, משם הכל התחיל והתחלתי להתפרסם", היא נזכרת. "היום כבר יצרתי לעצמי סגנון משלי, שהוא כמה שיותר לכיוון הבריא".

אביטל כהן

אחרי הפייסבוק היא גילתה את האינסטגרם. "האינסטגרם היה בתחילת הדרך ואנשים לא ממש הכירו אותו", היא אומרת. "בהתחלה והייתי מעלה תמונות ולאט לאט עלה מספר העוקבים שלי ל-40 אלף, 50 אלף ו-60 אלף. אנשים היו שולחים לי מתנות ולא ממש הבנתי בהתחלה איך זה עובד ואיך עושים מזה כסף. לאט לאט התחלתי לעשות שיתופי פעולה. שיתוף הפעולה הראשון הגדול שעשיתי היה עם בית מלון במיקונוס. התחלתי לפרסם בתי מלון ואת התחום של לייף סטייל ומשם זה התחיל להתגלגל ולהתגלגל עד שהגעתי למיליון עוקבים ולשני מיליון עוקבים".
כיום כהן מתנהלת כאשת עסקים לכל דבר. זה לצד האיסטגרם והשמירה על העוקבים, היא מתעסקת בשיווק, בונה תכניות שיווק לעסקים, וכן משמשת כפרזנטורית של מספר חברות איתן היא עובדת. "הכושר הוא חלק בלתי נפרד ממני, ככה התחלתי", היא מציינת, "אבל היום אני מקדמת יותר את תחום העסקים".
ואיך את שורדת את תקופת הקורונה?
"התקופה הזו היא תקופה לא רגילה. יש לי חדר כושר בבניין ואני עושה ספורט ורצה בים. בבית יש לי גם משקולות ואני מנסה לאלתר. בסגר הקודם העליתי המון סרטונים של אימוני בית. הסגר השני היה לי קצת יותר קשה, הוא גרם לי סוג של ייאוש כשהכל נסגר והייתי שבועיים – שלושה בבאסה. הכל היה סגור ולא היה לאן ללכת, הייתי בלי חדר כושר שזה מרגיע ומאזן אותי. לכן בתקופה הזו העליתי גם פחות סרטונים. היו שבועיים שרציתי קצת שקט ולהתנתק, לפעמים גם לי בא קצת הפסקה".
וזה לא היה חסר לעוקבים שלך?
"היה חסר להם מאוד. הם שלחו לי מלא הודעות ולכן העליתי פה ושם תמונות וסרטונים, הרי זו העבודה שלי וצריך לתחזק את זה, אבל הרבה פחות מהפעם הקודמת. אינסטגרם זו עבודה לכל דבר, צריך לתחזק את זה כל היום, לקום בבוקר, להתלבש ולפעמים לא בא לי להצטלם או לעשות סטורי או להתייחס לאף אחד וחייבים לדעת לעשות את הבלאנס".
כמה שעות ביום את משקיעה בכך?
"בעיקרון כל היום שלי סביב זה. יש לי לאורך כל היום פגישות עם אנשים, יש הרבה דברים שקשורים לטיפוח ואימון. יש לי שעות שאני צריכה לענות למיילים ולערוך סרטונים ולענות לאנשים באינסטגרם וכל פעם אני מסדרת את הלו"ז אחרת. לאורך השנים את צוברת ניסיון ולומדת איך לנהל נכון יותר את הכל. אני כל הזמן לומדת דברים חדשים. קראתי ולמדתי המון חומר, קראתי מאמרים באנגלית על תחום הספורט, לקחתי קורס בווינגיט. אנשים חושבים שזה פאן ומאוד קל ומסתכלים מהצד ואומרים איזה כיף לה, מלון בחינם ובגדים, אבל הם לא מבינים שזו אחריות וכל הזמן את צריכה להתעסק במראה, להיראות טוב, להצטלם יפה. אנשים לא יודעים שלפעמים יש ימים שזה לא הולך, יש יום שהשיער נראה רע או הפנים לא מסתדרות או משהו שלא בא לך בטוב ולפעמים כיף לעשות את הנתק של כמה ימים, לא לצלם ולא להתעסק בזה ואז לחזור שוב".

אביטל כהן

"אנשים לא יודעים שלפעמים יש ימים שזה לא הולך, יש יום שהשיער נראה רע או הפנים לא מסתדרות או משהו שלא בא לך בטוב ולפעמים כיף לעשות את הנתק של כמה ימים"

איך הגעת לכזה מספר של עוקבים?
"היום זה קצת שונה כל התחום של האינסטגרם, אבל כשהתחלתי לא הייתה אף אחת בתחום שלי בכלל וגם בעולם זה היה ממש בהתחלה. לא הייתה מודעות לתחום של הפיטנס כמו היום. הייתי מעלה סרטונים וזה היה עולה בהמון עמודים גדולים של אימונים. זה תפס תאוצה וככל שעולה מספר העוקבים שלך, את מקבלת יותר ויותר חשיפה וכך זה ממשיך לעלות".
ואיך משאירים אותם שימשיכו לעקוב?
"צריך לעלות תוכן כל הזמן ולתחזק את זה. הייתה תקופה שמספר העוקבים עלה פחות, ואני מודה שנכנסתי ללחץ, חשבתי כל הזמן מה לעשות ואיך להביא עוד עוקבים. אבל היום אני מבינה שזה לא משנה אם יש לך 2.1 מיליון עוקבים או 1.9 מיליון, מה שחשוב זה לייצר מזה פרנסה ולהוציא את המיטב וכמובן ליהנות מזה".
היום כהן כבר מדברת פחות על הסכומים שהיא מקבלת. בעבר באחד הראיונות שלה היא אמרה שאפשר לבקש גם 200 אלף שקל לפוסט אחד ואין לזה באמת מחיר. "אני לא רוצה לדבר על הכסף", היא אומרת, "אבל זו עבודה ואני מתפרנסת יפה".
איך זה עובד, איך קובעים כמה משלמים?
"זה מאוד משתנה. עם הזמן את מבינה לפי הנתונים של האינסטגרם שלך כמה את שווה ולאיזו חברה, עם מי לעבוד, איך לעבוד, כמה לבקש, איך לתמחר. זו תורה שלמה. צריך ללמוד ולראות".
היא עובדת עם חברות בארץ ועם לא מעט חברות מחו"ל בתחום הספורט, הלייף סטייל והמלונאות. "אני לא מפרסמת הכל ואני כבר יודעת לזהות מה נכון לי ומתאים לי", היא מסבירה. "אני מתמקדת בתחום הבגדים, בגדי ספורט, מוצרים שקשורים לספורט ולייף סטייל".
יש דברים שלא תפרסמי?
"בגדים תחתונים שקופים לא אפרסם. גם איפור פחות מדבר אליי, כי אני לא מתאפרת. אבל הכל נתון לשינוי. אני מקבלת כל יום המון הצעות וצריכה לבחור מה רלוונטי לי. לדוגמא אם יש בגדים מכוערים שאני לא אוהבת ויודעת שהקהל שלי לא יאהב, אז אני גם לא אפרסם אותם. אני כבר יודעת מה הקהל שלי אוהב ויקנה ומה יניב תוצאות. לכן אף פעם אני לא סוגרת פרסום לפני שאני רואה ואוהבת, כי זה השם שלי. הרבה פעמים אנשים באים אלי בטענות, כי אני פרסמתי משהו, ולכן חשוב לעבוד עם חברות שהן איכותיות".

אביטל כהן

"לא אפרסם בגדים תחתונים שקופים. גם איפור פחות מדבר אליי, כי אני לא מתאפרת. אבל הכל נתון לשינוי. אני מקבלת כל יום המון הצעות וצריכה לבחור מה רלוונטי לי"

כהן גדלה בפתח תקוה בשכונת כפר גנים. היא למדה בבית הספר הדר, בחטיבת רשיש ובתיכון גולדה. עכשיו היא מסתכלת כבר צעד קדימה בעולם העיסקי. "אני מקדמת את חברת השיווק שלי", היא אומרת, "אני רוצה לעשות ליין מוצרים שלי וכמובן להתפתח בתחום הנוכחי, להיות קצת פחות במרכז ויותר מאחורי הקלעים. אני בונה תכניות אימון ותזונה, ועובדת עם חברות מארצות הברית. הייתי בכנסים בגרמניה, צילומים במקסיקו ומדינות נוספות. לפני שלוש שנים עיצבתי בגדי ספורט, עשיתי הכל לבד מקניית הבדים ועד העיצוב, השיווק והצילום, אבל בשלב כלשהו העדפתי לעזוב את זה ולהתפתח עד שאני אוכל להביא עובדים וזה משהו שאני רוצה לחזור אליו. כמובן הכל סובב סביב הספורט והבריאות".
מי המודל שלך?
"אני מאוד אוהבת את גל גדות ולאן שהיא הגיעה. אנחנו שתינו מאותה מדינה ולא קל להגיע למקום שהיא הגיעה. היא משחקת עם שחקנים מפורסמים ויש מאחורי ההצלחה שלה הרבה עבודה קשה. היא בנאדם שאני מאוד מעריכה".
משחק מעניין אותך?
"כן. אבל בשלב הזה אני מעדיפה להתעסק עם דברים שמכניסים לי כסף וללכת ללמוד משחק או תואר אחר. זה משהו שייקח לי הרבה זמן וכרגע מעדיפה להשקיע בדברים אחרים".

אביטל כהן

למרות שלכהן יש שני מיליון עוקבים באינסטגרם, היא פחות מוכרת אצל כאלה שנמצאיפ פחות ברשתות החברתיות. "לא מעניין אותי להתפרסם אצל עוד אנשים או שיכירו אותי", היא אומרת. "אני פחות מתחברת לרכילויות ופחות אוהבת את זה כי זה נראה לי קצת צבוע. אותי מעניין להתפרנס ואני מתעסקת במה שאני אוהבת. מי שמתעניין בתחום הכושר מכיר אותי. המשפחה והחברים מאוד גאים בי. זה לא משהו שהוא מובן מאליו, לנהל עסק בגיל כזה. זה לא רק לנהל את העסק, אלא את העסק בעצמו. זה לא שפתחת חנות, אלא את עצמך המותג ואת צריכה משמעת עצמית מאוד גבוהה, וזה משהו שלקח לי הרבה זמן. זה לא שקמתי בבוקר ונפלי עלי כסף מהשמים. זו עבודה מאוד קשה וזה בעיקר השם שלי ומאוד חשוב לי לשמור עליו".
מזהים אותך ברחוב?
"כן ברור וגם בחו"ל. היו לי לא מעט קטעים שאנשים זיהו אותי ברחוב או שהייתי במלון ביוון ובגרמניה וראו אותי מעריצות וזה הכי מטורף. וכמובן גם בארץ לא מעט אנשים מזהים אותי ואת מבינה שזה בינלאומי".
וזה מחמיא או מציק?
"כמובן שזה מחמיא. אבל יש גם פעמים שאת יוצאת מהבית ולא בא לך שיזהו אותך, בא לך לשים פיג'מה וללכת לסופר. לכל דבר יש פלוס ומינוס וצריך לדעת איך לקחת את זה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. נוי קרין - Noy Karin

    מדהימהההה ומרגשת השראה 1 ענקית
    ראיתי אותה בכנס שהתקיים בארץ יש לה את היחס הכי טוב בעולם, היא כל הזמן מפרגנת ומרימה לי בעמוד האינטגרם שלי בתוכן שאני מעלה, היא הכי נחמדה שיש.
    גאווה ענקית למדינת ישראל חד משמעית

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר