מימונה אצל משפחת איבגי
מימונה אצל משפחת איבגי

מימונה תחת קורונה: מה עושים השנה במשפחות קריספין ואיבגי?

בשנה שעברה היה סגר ובחגיגה השתתפה רק המשפחה הגרעינית, השנה המעגל יורחב מעט אבל עדיין יהיה משפחתי בלבד ומצומצם מאוד. שתי משפחות שרגילות לארח מאות אנשים בערב המימונה מספרות על ההכנות ועל התחושות

פורסם בתאריך: 2.4.21 09:53

לאט לאט יורדת רמת התחלואה בקורונה בארץ, ובמקביל המשק נפתח וניתן לראות סוג של חזרה לשגרה. מה שלא יחזור לשגרה מלאה בסופש הקרוב הוא חגיגות המימונה הצבעוניות וההמוניות, כך הם פני הדברים במשפחות קריספין ואיבגי.

מידי שנה מקיימת משפחת איבגי את חגיגות המימונה המסורתיות ומזמינה אליה מעל לאלף אורחים שמגיעים לאורך כל שעות הערב, לטעום מהמופלטות ושאר המתוקים. בשנה שעברה הם נאלצו לקיים את המימונה בחיק המשפחה הגרעינית. גם השנה, כך מספר שלמה איבגי, החגיגות אמנם יורחבו מעט, אך ימשיכו להיות בחיק המשפחה. "אנחנו מקיימים את המימונה עשרות שנים בבית של אמא שלי ברחוב השומר בקרית אלון", הוא מספר, "אבל השנה, לאור המצב ובעיקר לאור כך שעדיין אסור להתקהל, אנחנו נקיים את החגיגה בחיק המשפחה. בכל שנה היו מגיעים אלינו אנשים רבים, אבל כפי שזה נראה, החגיגות הגדולות יצטרכו להידחות בשנה נוספת. אני עדיין לא מרגיש שאנחנו אחרי הקורונה ובטח ובטח אי אפשר להתחיל לבדוק מי מחוסן ומי לא, אין סיכוי שנתעסק בזה. המימונה תהיה משפחתית כמו שהתו מאפשר, כמובן יהיו מתוקים ומופלטות ואם לקראת המימונה יהיה שינוי וניתן יהיה לארח יותר אנשים, אין לי בעיה להתארגן בדקה התשעים. הכל יהיה על פי ההנחיות, אני לא רוצה שחלילה תיהיה הדבקות אצלי".
מה היה בשנה שעברה?
"בשנה שעברה היינו בסגר וחגגנו בתוך המשפחה הגרעינית שלנו, אף שנה אנחנו לא מוותרים על המנהג שמאוד חשוב לנו ולכן עשינו מימונה, אבהל בחיק המשפחה. השנה זה קצת יותר השתחרר ואפשר להרחיב עם האחים והאחיות, אבל לא מעבר לזה. זה מבאס, אבל אפשר להבין ובעזרת השם כשכל המגפה תסתיים, נוכל לחזור לחגוג בגדול. אני מרגיש שמתחילים לחזור לאט לאט לשגרה, אבל אי אפשר להגיד שחזרנו ב-100 אחוז".

מימונה משפחת קריספין

מימונה משפחת קריספין

# # #
משפחה נוספת בפתח תקוה שמקיימת מידי שנה חגיגות מימונה גדולות בהשתתפות מאות אורחים, היא משפחת קריספין שמתגוררת בשכונת כנסת ישראל. בשנה שעברה, אחרי שנים רבות בהן הבית היה פתוח לאורחים רבים, הם קיימו מימונה משפחתית קטנה ואינטימית. גם השנה החליטו במשפחת קריספין להישאר בקונספט המצומצם בתקווה שבשנה הבאה ניתן יהיה לחזור לחגיגות שהם כל כך אוהבים ולצד המתוקים והמופלטות לארח גם זמרים ואורחים במהלך כל הערב. "אנחנו נחגוג רק בחיק המשפחה", מספר שמעון קריספין, "אנחנו, ההורים שלי, האחים וזהו. יהיו חגיגות ומתוקים כמו כל שנה, רק בקטן. ההרגשה לא נעימה, שגם השנה החגיגות מצומצמות, אבל יהיה בסדר ואני מקווה שבשנה הבאה נחזור לחגוג בריאים וביחד".
איך חגגתם בשנה שעברה?
"חגגו רק המשפחה הגרעינית, הילדים וההורים שלי. היה מאוד כואב לי ובעיקר להורים שלי שלא ניתן לחגוג, אבל היה סגר מלא וכולם סבלו. עכשיו עוד אפשר לצאת ולבוא, לעומת השנה שעברה שזה היה ממש הדוק. אמא שלי כבר התחילה להכין את העוגיות של המרוקאים ואנחנו מקיימים את המימונה כחלק מהמסורת המרוקאית שלנו שהתחילה עוד במרוקו. נכון שיש אכזבה, אבל אחרי שנעבור את הקורונה, נחזור לחגוג. במימונה מברכים את כולם בפרנסה ושפע ואני מאחל לכל עם ישראל שנעבור את הקורונה במהרה ונחזור לחיים שגרתים, לפרנסה וכמה שיותר מהר".

מימונה בבית משפחת איבגי

מימונה בבית משפחת איבגי


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר