אדי מוכתר, צילום פרטי

קבלו אותו: אדי מוכתר חוזר לבמה כחייל הלום קרב

השחקן הפתח תקוואי הוותיק, נכה צה"ל בעצמו, חוזר לבמה עם הצגת יחיד בנושא החשוב של הלומי קרב ומספר: "ביקרתי את הנכים במאהל מחאה, סיפרתי להם על ההצגה והזמנתי אותם לבוא להצגה, זה מאוד דיבר אליהם"

פורסם בתאריך: 7.5.21 10:07

השחקן הפתח תקוואי אדי מוכתר חוזר לבמות בהצגת יחיד – "ג'ורג'י" – בה הוא משחק את ג'ורג'י, חייל הלום קרב שנפצע במלחמה ואושפז במוסד לפגועי נפש. המחזה נכתב בהשראת הסיפור "יומנו של מטורף" של ניקולאי גוגול, הצגה בה שיחק מוכתר במשך שנה. "ההצגה היא סיפור מסע ארוך בנבחי נפשו של ג'ורג'י, חייל שנפצע במלחמה והפך להיות הלום קרב והתאשפז במוסד לפגועי נפש במשך 25 שנה", מספר מוכתר, "במהלך המסע שלו הוא חוצה את קווי השפיות ובונה לעצמו עולם אחר, עולם של פנטזיות, הוא נזכר בדברים שעבר לאורך השנים, באהבות שלו והוא ממציא דברים מתוך הדמיון שלו שקשורים לחיים שלו".

"את ההצגה התחלתי לכתוב באפריל בשנה שעברה", הוא מציין השבוע בשיחה עם מלאבס, רגע לפני הפרמיירה שתתקיים ביום שני הקרוב באולם גולדה. "אני שיחקתי לפני שנים בהצגה יומנו של מטורף וזה קצת השפיע עלי. בנוסף, יש לי חבר שהוא הלום קרב והחלטתי לכתוב מחזה על כך. התחלתי לקרוא ולרכז חומרים על הלומי קרב, התייעצתי עם שחקנים וחברים ולמקצוע ולאט לאט בניתי את ההצגה. מאחר והבנתי שאני לא יכול גם לשחק וגם לביים, יצרתי קשר עם מתי סרי שמביים את ההצגה ויצאנו לדרך".

אדי מוכתר צילום פרטי

גם התפאורה בהצגה היא לא שגרתית.

"נכון, על הבמה יש שולחן, כסא וכורסא ושאר התפאורה היא בארט וידיאו. ההצגה מתחילה על המסך ורואים אותי בחדר של בית חולים, קשור, ושומעים ברקע 'כל ישראל מירושלים השעה שלוש, כוחות צה"ל……..", ואז אני משתחרר מהרצועות ויוצא מתוך המסך לבמה. במהלך ההצגה מופיעים קטעים על המסך של חדר חולים, ספריה, דגל ועוד, ויש קטעים שרואים אותי מדבר בארט וידיאו".

העיתוי בו ההצגה עולה על הבמה, הוא כמה שבועות אחרי שאיציק סעידיאן, נכה צה"ל הסובל מפוסט טראומה, הצית את עצמו במשרדי אגף השיקום של משרד הביטחון ברחוב ז'בוטינסקי בפתח תקוה, במחאה על הסחבת בטיפול בו. "המקרה של איציק הוא מזעזע, אבל זה יצא במקרה החיבור לכך", אומר מוכתר. "אני סיימתי לעבוד על ההצגה לפני יותר מחודש ותכננתי להעלות אותה,  אבל אז אחותי נפטרה. לפני כשבועיים אמרתי שזה הזמן לעלות את ההצגה. אני בעצמי נכה צה"ל, ביקרתי את הנכים במאהל מחאה, סיפרתי להם על ההצגה והזמנתי אותם לבוא להצגה, זה מאוד דיבר אליהם. בכלל, אנשים שראו אותי בחזרות להצגה מאוד אהבו והתחברו לסיפור. אמרו לי שזה נוגע ומאוד חזק".

אדי מוכתר, צילום פרטי

מוכתר יחגוג באוגוסט השנה 70. "אני לא בעניין של חגיגות, אני מרגיש צעיר, עושה ספורט והמסיבות פחות מדברות אלי", הוא אומר. על הבמה הוא נמצא שנים רבות. "אני בתאטרון למעלה מ- 35 שנה", הוא מציין. הוא בוגר שלוש שנות לימוד בבית הספר למשחק ניסן נתיב, שיחק בתאטרון בימות, תיאטרון חיפה, הקאמרי ובית לסין ובין היתר בהצגות "המוסד הסגור", 'חנה סנש', 'המלך' – בתפקיד אביהו מדינה וכן בהפקות כמו 'שמח בכרמל', 'בעל בריבוע' ועוד. לצד זה שיחק בתפקידי משנה בקולנוע ובסדרות טלוויזיה 'המחצבה', 'שוד הטלפונים הגדול', 'אדמת המריבה', 'צומת מילר', 'רמזור', 'משיח' ועוד. "היום, אחרי שאני כל כך הרבה שנים במקצוע, אני רואה את הדברים קצת אחרת. יותר התבגרתי, יש לי יותר ניסיון, האנרגיות קצת שונות והמטרה שלי להמשיך לשחק ולכתוב עוד שנים רבות, הוא מסכם.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר