חגית ויחנסקי והספר

מה עושה המורה למחול בשנת קורונה? כותבת ספר ילדים. יחד עם בעלה

הסטודיו למחול נסגר זמנית עם פרוץ המגיפה, ואז חגית ויחנסקי ובעלה רונן גואטה החליטו לממש את הרצון לכתוב ספר ילדים שמבוסס על מופע שהעלו בעבר. המטרה: להפוך אותו להצגת ילדים. המסר: "אסור להפסיק לחלום, כי חלומות מתגשמים"

פורסם בתאריך: 16.5.21 09:43

כמו על רבים אחרים, גם על חגית ויחנסקי, בעלת סטודיו למחול בפתח תקוה, עברה שנת קורונה לא פשוטה. אז מה היא עשתה בשנה הזו? את התוצאה רואים בין היתר בימים אלו, כאשר יצא לאור ספר הילדים "כוכב המחול", אותו כתבו חגית ובעלה רונן גואטה, ואיירה: ליטל פאר.

הספר הוא סיפור על כוכב מיוחד שבו המציאות והדמיון מתחברים, על החיבור שעושים הילדים בין חלומות ומציאות ובין כל זה על תשוקה גדולה למחול. "עברנו שנה לא קלה בקורונה, אבל אני ורונן לעולם לא ויתרנו ולא הפסקנו ליצור", מספרת חגית. "בקורונה, הייתה תקופה שלא הייתה עשייה, מאחר ואנחנו רגילים להיות כל הזמן בפעילות חשבנו מה לעשות. בשנת 2012 העלינו מופע בשם 'כוכב המחול', זה היה מופע קסום של ילדה, וכבר אז חשבתי שאנחנו צריכים לעשות משהו עם המופע. אבל הזמן עובר ובדרך כלל בחיים הרגילים אין זמן. בקורונה ופתאום נוצר לנו זמן רב והגענו למסקנה שזה הזמן לעשות את זה. זה העסיק אותנו תקופה ארוכה בקורונה והרגשנו שהצלחנו לייצור".

איך נעשה תהליך הכתיבה המשותף?
"ישבנו ביחד וכל אחד העלה את הרעיון שלו. זה כמו שאנחנו יוצרים את המופעים שלנו, זה תמיד ביחד. אנחנו זורקים רעיונות ומשם זה מגיע. רונן הוא שותף פעיל בסטודיו, אפילו יותר ממני. אני מתעסקת בריקוד והוא מתעסק בכל מה שמסביב, למעשה בעבודה הקשה יותר. לכן כשישבנו לכתוב את הספר, זה היה ברור לנו שזה ספר של שנינו".

התחלתם כבר לקבל תגובות?
"הספר יצא בימים אלה והתגובות מאוד חמות וחיוביות, אני עדין בהלם לשמוע את המחמאות. היה חשוב לי לשמוע דעות אחרות ולא רק של עצמך וזה מאוד מרגש. זה מרגש ליצור משהו חדש".

למי מיועד הספר?
"הספר מיועד לכל רקדן ורקדנית. הוא אמנם מדבר לגילאים הצעירים, אבל גם ההורים יוכלו להתחבר. המטרה שלי להעביר בסיפור מסר שחלומות מתגשמים ושאף פעם לא צריך להפסיק לחלום, אלא להאמין בעצמך, להשקיע ולהתמיד".

# # #

מתוך הספר:
שַׁי-לִי הַקְּטַנָּה חָלְמָה לִהְיוֹת רַקְדָנִית מְפֻרְסֶמֶת,
שִׁעוּר הַמָּחוֹל הָרִאשׁוֹן שֶׁלָּהּ לֹא צָלַח כְּפִי שֶׁרָצְתָה,
מִכָּאן מַתְחִיל הַמַּסָּע הַמֻּפְלָא לְכוֹכַב הַמָּחוֹל,
כּוֹכָב מְיֻחָד שֶׁבּוֹ הַמְּצִיאוּת וְהַדִּמְיוֹן מִתְחַבְּרִים.

# # #

חגית ויחנסקי היא הבעלים והמנהלת המקצועית של בית הספר לתנועה ומחול הנושא את שמה, היא כוריאוגרפית, מורה למגוון סגנונות מחול, בוגרת המסלול לפסיכולוגיה התפתחותית וחברתית של האוניברסיטה הפתוחה ודמות מוכרת ומוערכת בעולם המחול הישראלי והפתח תקוואי בפרט. תקופת הקורונה, כאשר הסטודיו היה סגור, הייתה עבורה תקופה לא פשוטה. "ברגע שנתנו אישור, חזרנו בכל הכוח", היא מספרת. "חיכינו לזה מאוד וסוף סוף זה הגיע. היה מאוד מרגש לחזור, גם הבנות מאוד התגעגעו וזה היה חסר להן בטירוף. כשהגעתי לסטודיו הרגשתי את האנרגיה שהייתה חסרה לי ופתאום הכל קיבל אור, שמחה ואהבה, אחרי התקופה הקשה והלא פשוטה שעברנו. אבל כמו תמיד ניסינו לעשות מהלימון לימונדה ואני מאמינה שהצלחנו".

יש מחשבות על ספר נוסף?
"הלוואי, אני תמיד שואפת לעוד ואין אצלי מעצורים, תלוי איך יגיבו ומה יגידו, אבל זה על הפרק. בינתיים חשוב לנו  שהספר יפרוץ החוצה. יכול להיות שהוא יהפוך בהמשך להצגת ילדים".

לרכישת הספר היכנסו כאן


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר