פסטיבל בירה. צילום אילוסטרציה AP

הנחת מילוי מחדש? יוזמה להגברת השימוש בכוסות רב פעמיות בפסטיבל הבירה

בפסטיבל הבירה תינתן אפשרות להשתמש בכוסות רב פעמיות, אך פעילי סביבה בעיר מבקשים מהעירייה להעניק תמריצים לשימוש בכוסות כאלה

פורסם בתאריך: 1.8.21 09:01

לאור משבר האקלים: פעילים סביבתיים בפתח תקוה מציעים לעירייה לקראת פסטיבל הבירה, לצמצם את השימוש בכוסות חד פעמיות ולאפשר לתושבים לרכוש כוסות רב פעמיות תמורת הנחת מילוי מחדש. בעירייה אומרים כי יימכרו כוסות רב פעמיות, אך לא דובר על תמריץ להשתמש בכוסות כאלה תמורת הנחה. אחד הפעילים שהציף את הנושא אמר: "זה רווח לכל הצדדים, מצד אחד זו הזדמנות מצוינת למיתוג של העירייה כידידותית לסביבה, מצד שני הלקוחות ירוויחו הנחה קטנה בזמן מילוי מחדש ומצד שלישי והכי חשוב – הטבע ירוויח".

פסטיבל הבירה הרביעי של פתח תקוה, יתקיים ביום חמישי, ה-19.8, החל מהשעה 20:00, בפארק יצחק אוחיון. בפסטיבל יוכלו תושבי העיר והציבור הרחב, ליהנות מלמעלה מ-40 סוגי בירה שונים מהארץ ומחו"ל וכן מהופעות חיות של להקת תיסלם והזמר אמיר דדון. האירוע בארגון וניהול אגף אירועים ופנאי, יתקיים בהתאם להנחיות משדר הבריאות. הכניסה למתחם חופשית מגיל 18.

אחד הפעילים אף העלה את ההצעה בפוסט שכתב ברשת החברתית וזכה לעשרות תגובות אוהדות. אחת המגיבות השיבה: "רעיון נפלא! בהרבה מקומות נותנים פיקדון על הכוס. במידה ובסוף הערב היא חוזרת למפיקים – מקבלים את ההחזר. במידה ולא, הפיקדון נשאר אצל המפיקים והכוס אצל הלקוח". מגיב נוסף ציין כי כשהיה בהופעה בברלין נהגו באופן דומה: "נתנו כוסות בירה רב פעמיות ומילאנו אותן מחדש. אם רב פעמי מספיק טוב להופעות של קולדפליי אז בטח בפתח תקוה".

מגיבות נוספות הוסיפו כי מדובר ברעיון מצוין וככה נהוג בהרבה פסטיבלים ברחבי העולם ולכן רצוי לנהוג בצורה דומה גם כאן. "הייתי בחו״ל בפסטיבל יין שבו כל משתתף קנה לעצמו במחיר של 5 שקלים כוס יין שווה ואיכותית, והשתמש רק בה, זה היה נפלא", ציינה אחת, ואחרת הוסיפה כי "בהחלט הגיע הזמן להתקדם לזה, כמו בפסטיבלים רבים באירופה".

כזכור, באחרונה פרסם משרד האוצר את 'מסמך ההתאמות הפיסיקליות', הכולל בין היתר מיסים חדשים, שנועדו להשפיע על התנהגות הציבור. כך למשל גם המס על השימוש בכלים חד פעמיים, שיעמוד על כ-11 שקל לק"ג, וצפוי להניב הכנסות של 800 מיליון שקל בשנה.

מדוברות העירייה נמסר: "בנוגע לאירוע המדובר, תוכנן מראש כי העירייה תציב לשימוש המשתתפים כוסות רב פעמיות אשר יפחיתו את השימוש בכוסות חד פעמיות".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר