פסטיבל מקומות שמורים צילום כפיר בולוטין

מה עושים בחופש עם הילדים? ההמלצות של מאירה ברנע גולדברג

במרכזים הקהילתיים בפתח תקוה, במקורות הירקון, וגם בספריה הלאומית ובמוזיאונים. ממסיבות קצף ועד ציפורים עתיקות, מאירה ברנע גולדברג ממליצה על פעילויות מגוונות עם הילדים

פורסם בתאריך: 2.8.21 11:35

בוקר אחד אבישי בני המהמם העיר אותי בשעה 07:00 בחיוך רחב כמו שרק ילדים בחופש הגדול יכולים להרשות לעצמם לחייך ושאל אותי אם היום נוכל לעשות יחד משהו כיפי ומשמח.
קצת הופתעתי כי לאחרונה ובגילו הוא מעדיף את החברים שלו על פני והוא מבלה זמן רב במחיצתם. בתזמון מושלם פייסבוק החליט להראות לי סטטוסים היסטוריים מלפני חמש או שש שנים והזכיר לי איזו אמא מופלאה הייתי פעם, כשכבר בחודש אפריל הכנתי לו"ז מפורט ומדוקדק על כל הפעילויות המתכוננות לנו בחודשיים של החופש. "פעם הייתי אמא משקיענית", חשבתי לעצמי. "לאיפה האמא הזו נעלמה?"

בגדול לא היה לי רצון לחפש תשובה אבל הגעתי למסקנה שגם ילד בוגר צריך ימי כיף עם ההורים והתחלתי לחפש כל מיני פעילויות סופר מגניבות עבורנו. ההמלצות כאן לפניכם:

פסטיבל מקומות שמורים צילום כפיר בולוטין

פסטיבל מקומות שמורים:

תארו לעצמכם שיום אחד מחליטים שכל הצגות הילדים יהיו מעתה בחושך מוחלט, בסאונד גבוה וצועק, באולם צפוף שאי אפשר לזוז בו, והעלילה? רק מפחידה ומבהילה ובכלל לא ברורה. הייתם לוקחים את הילדים שלכם לדבר כזה? נראה שלא.
ילדים רבים על הספקטרום האוטיסטי מרגישים בדיוק ככה כשהם מגיעים להצגות לא מונגשות.
לפני ארבע שנים, הגיעו שרון גבריאלוב ואור אלתרמן ברנע והמיזם שלהן (שבינתיים הפך לעמותה) מקומות שמורים, ושינו את כללי המשחק.
כבר ארבע שנים שהן מנגישות אירועי תרבות ואמנות לילדים על הספקטרום ושאר שונויות קוגניטיביות. במקום שהילדים ידרשו לשנות את עצמם, להחביא התנהגויות שלהם, להתגבר ולהתאפק – ההצגות עצמן מתאימות ומשנות את התנאים עבור הילדים.
אלפי ילדים זכו בזכותן לראות הצגה בפעם הראשונה בחייהם ולהרגיש שהם שייכים ובמקום הנכון.
השנה יתקיים בפעם הרביעית פסטיבל מקומות שמורים במוזיאון ארץ ישראל ברמת אביב. יהיו שם ארבע הצגות חדשות לגמרי, מיצב חושי שנוצר במיוחד לפסטיבל, פעילות חוץ רטובה ועוד הפתעות.
והכל מונגש ורגיש שזה אומר שיש חומרי הכנה באתר גם להצגות וגם למוזיאון, בפסטיבל עצמו יהיו אוזניות חוסמות רעש, יש אזורי שקט למי שצריך להתרחק רגע מההמולה, ויש צוות מתנדבות מיומן שתמיד נכון לעזור.
אבל הכי חשוב בפסטיבל הזה – כל התנהגות מקובלת וכל תגובה היא טובה ואף ילד לא צריך לשבת 45 דקות בשקט בשביל ליהנות בהצגה. אפשר לקום, לצאת, להסתובב והכל בסדר ושום דבר לא מפריע.
פסטיבל מקומות שמורים, 16-18 באוגוסט, מוזיאון ארץ ישראל בתל אביב.

פגישות עם ציפורים עתיקות צילום עודד אנטמן

פגישה עם ציפורים עתיקות:

משחר ימי האנושות הוקסמו בני האדם מיכולתן של הציפורים לעוף ושאפו להמריא אל השמיים בעקבותיהן. "חזרה למקור: פגישה עם ציפורים עתיקות", היא תערוכה חדשה הבוחנת את עולם הציפורים כפי שנתפס בתרבויות השונות. התערוכה מציגה ציפורים ממגוון תקופות קדומות ובודקת גם את מקומן ותפקידן בחיי בני האדם.
בתערוכה נעוף לשמיים ונפגוש את הדורסים המלכותיים, נצלול למים עם בעלי כנף קדמונים, נטייל על האדמה עם העופות המשונים שאינם עפים, ונרחיק עד לעולמות אחרים ונפגוש יצורי כנף אפלוליים ומסקרנים. בהשראת מעברים אלה התערוכה מחולקת לכמה תחומים:
השמיים שמוקדשים לציפורים השולטות; המים שמוקדשים לנושא הבריאה ולציפורים החכמות; האדמה שמוקדשת לתפקיד הציפורים בחיי בני האדם; העולם שמעֵבר, שם נפגוש יצורי כנף הקשורים למוות ולתחיה; לבסוף נמריא שוב אל השחקים עם בעלת הכנף שנודעו לה משמעויות מגוונות בעולם העתיק ובימינו – היונה.
מה בתערוכה? מומיה של עוף דורס בת 2000 שנה שמוצגת לראשונה בפני קהל, ביצי יען בנות למעלה מ 3,500 שנה, סמלי אלים ומלכים בדמות ציפורים, כלי חרס יוונים המעוטרים בדמויות של בעלי כנף, ציורי קיר רומיים מרהיבים ופסיפסים מארץ ישראל וסביבתה מהתקופה הביזנטית ומוצגים רבים מישראל ומאזורנו.
התערוכה שנפתחת השבוע, תסקרן ותפרוש את הכנפיים של בני כל הגילים. פעילויות הקיץ לכל המשפחה יעיפו אתכם אחורה בזמן עם מוצגים ייחודיים, וקדימה עם חוויות שמפעילות את כל החושים. חדרי התצוגה במוזיאון והחצר המקסימה והנעימה, יארחו אתכם למגוון פעילויות ואירועים, ביום ובלילה. בחצר הפעילה בשיתוף קק"ל יחכו לכם קן אקטיבי ענק, קיר צפייה והאכלת ציפורים ופינות אתגר ויצירה.
לצד אפליקציה מאתגרת שתפעיל אתכם בתערוכה ובחצר הפעילה יתקיימו גם הפנינג ציפורי לילה, סדנאות אומן, תחנות חווייתיות, מעקב אחרי ציפורים וקינון קהילתי, סיפורי ציפורים מהתקופה הקדומה ועד ימינו, סיורים מודרכים, הרצאות וציוצים…
מוזיאון ארצות המקרא, סטפן וייז 21, ירושלים. חניה חינם. מידע והרשמה לפעילויות באתר המוזיאון.

הספריה הלאומית צילום נדב יהל

מפלצות ויצורי פלא בספרייה הלאומית:

הקיץ מזמן לילדים חוויה מופלאה וחד פעמית באולמות הספרייה הלאומית בירושלים שם יזכו לפגוש מפלצות וחיות מופלאות שיצאו מבין הספרים והמפות, לשעתיים של מסע בזמן ובדמיון.
בחודשי הקיץ הספרייה הלאומית פותחת את שעריה לאמיצים ולאמיצות במיוחד. כבכל שנה תערך פעילות אינטראקטיבית וחווייתית, שתחשוף את הילדים לעולמם המופלא של יצורי הפלא המיתולוגיים, דרך חידות ואתגרים, המבוססים על המפות והספרים העתיקים השמורים באוצרות הספרייה הלאומית.
המסע הקסום שלנו יתחיל כשכל ילד יקבל "כתר מפלצות" אישי שיצרה עבורנו המאיירת זוכת הפרסים, אורית ברגמן. ממש כמו בהוגוורטס, כל אחד מהילדים והילדות יחולקו לבתי מפלצות, ויתחרו ביניהם עד הניצחון.
באתגר הראשון יפגשו הילדים מפת עולם עתיקה משובצת במפלצות ים נדירות, שאותן יצטרכו לאתר. בדרך הם יכירו את עולמם המסתורי של המפלצות (ובדרך ילמדו קצת בלי לשים לב על המיתולוגיות של מפלצות ים ועל מפות עתיקות).
באתגר השני, יכירו הילדים את הקנטאור, פגסוס, ספינקס ושאר היצורים הפלאיים בני הכלאיים, ששלטו בפולקלור של העולם העתיק והיום ממלאים את ספרי הפנטזיה וההרפתקאות הנקראים ביותר.
באתגר השלישי יתנסו הילדים ביצירת "ספר מפלצות" אישי, שאותו ירכיבו מיצורי הפלא שפגשו באולמות הספרייה.
את הפעילות ינחו מדריכי מערך החינוך ומרכז המבקרים של הספרייה הלאומית, והיא חלק ממסורת פעילות קיצית בת חמש שנים, שזוכה להצלחה רבה.
הפעילות תיערך במהלך חודש אוגוסט בשעה 10:30; 12:30
עלות – 35 שח למשתתף ולמלווה.

מתנס עולמות- צילום זאב שטרן

מתנס עולמות- צילום זאב שטרן

אצלנו בפתח תקוה: שלל אירועים באתר העירייה ובאתר מקפ"ת

ומה עם פתח תקוה? מסתבר שבעירייה יצרו לו"ז מגוון של פעילויות לכל המשפחה ולכל הגילים, לקטנטנים ולנוער, להורים, לסבים ולסבתות. אם תכנסו לאתר מקפ"ת ולאתר העירייה תגלו ים של אירועים בשלל נושאים, מסדנאות קיץ ללימוד אנגלית (אל תפספסו את קורס הקיץ "אנגלית מדוברת עם ערכת האנגלית והעט המדבר"), סדנאות מבוכים ודרקונים, סדנת תכנות מיינקראפט, הופעות לנוער (מרכזי הנוער פתוחים במגוון פעילויות יום-יומיות עד השעה 23:00), אירועים רבים במרכזים הקהילתיים כולל מסיבות קצף, שעות סיפור בספריה, הופעות רחוב, הפנינג לאוהבי חיות, מסיבות קיץ, מופעי קסמים, ערבי משחקים. בהחלט ראוי לפרגן להם על העבודה הקשה לרווחת התושבים. דוגמה לפעילויות:

פארק מקורות הירקון. צילום יח"צ

טיול בן דורי במקורות הירקון שלישי 17.8.21 – מרכז קהילתי עולמות:

הטיול מיועד למשפחות: סבים וסבתות עם נכדים, הורים עם ילדים.
יציאה באוטובוס ממרכז עולמות בשעה 18:00.
בגן הלאומי היפה והשליו תפגשו את הירקון הנקי ובו נופים מרהיבים, בריכת שכשוך, אגם קסום ומבצר עתיק החולש על האזור. גשרים חדשים שנבנו על הנהר מרחיבים את מגוון אפשרויות הטיול במקום.
האגף לאיכות הסביבה – חינוך סביבתי פועל בשיתוף החברה להגנת הטבע וביחד עם המדריכה כספית חלהט, מסייעים לחשוף את הציבור לחשיבות הטבע העירוני.
עלות: 20 ₪, כרטיסים באתר מקפת.
משך הטיול כשעתיים. מנהלת המתנ"ס, אורנית אבוחצירה ארביב ביקשה להגיע עם מצב רוח טוב כי הולך להיות שמח וכיף.

"חגיגה בגינה"

מידי יום בשעה 17:30 מקיים אגף השכונות מופיעים של כוכבי ילדים ללא עלות בכל שכונות העיר. את פירוט המופעים אפשר למצוא באתר העירייה. המגוון באמת רחב וכל אחד יכול למצוא את האירוע שמתאים לו וקרוב אליו.
בין הפעילויות: מופעי ג'אגלינג, המופע של שמשון מספר הסיפורים, המופע של תותי גיבורת העל, חגיגה של יצירה הכוללת ציורי גירים, גרפיטי ושעת סיפור.

אז עכשיו נותר רק לבחור לאן ללכת…

מאירה ואבישי

סטטוס לשבת: "להסתובב איתך לבד?"

אבישי בן 11: "אבל אני רוצה לקחת איתנו חבר. זה מוזר מידי להסתובב איתך לבד".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. שלומי

    אחלה רעיונות.
    דברים מקוריים שלא מצריכים לקרוע את הכיס.
    יופי של רשימה.

  2. לולה

    באמת יצירתי, מיוחד ומעניין. שמחה לדעת שיש פעילויות קרובות שחלקן בחינם.

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר