מימין עם כיוון השעון: המשפחה של שירלי שאול, שירלי שאול, ישראל דודק, חיה פינקל, משפחתה של חיה פינקל צילומים פרטיים

התפריט, הקורונה והזכרונות: שלוש משפחות מזמינות אותנו לשולחן החג

שלוש משפחות מפתח תקוה ומראש העין הזמינו אותנו לטעימה וירטואלית מארוחות ראש השנה, מהמסורת ומההווי שלהן. שנה טובה!

פורסם בתאריך: 6.9.21 08:58

בניגוד לשנה שעברה, אז חגגנו את ראש השנה מסוגרים איש איש בביתו ובזומו, השנה מגבלות הקורונה מאפשרות למרביתנו לחגוג בצוותא, בחיק המשפחה. שלוש משפחות מהאזור, שיארחו את החג בביתן, פתחו בפנינו את ליבן ואת שולחן החג שלהן לטעימה וירטואלית מהתפריט, מהמסורות ומההווי. הן שיתפו אותנו ברשימת האורחים, בתפריט, בתחושות ובזכרונות.

כך למשל, משפחתה של חיה פינקל גרינברג, מנווה גן, תהנה ממבחר מנות בשריות לצד טבעוניות, אצל השף ישראל דודק, ממרכז העיר, תהיה חגיגה של משפחה, חברים ובשרים ואצל שירלי שאול מראש העין הולכים על הזמנה מקייטרינג בערב החג ועל ארוחת בוקר מסורתית למחרת.

חיה פינקל

"חשוב לנו מאוד לפתוח את השנה החדשה בצורה שמחה וטובה"

חיה פינקל גרינברג מתכוננת לארוחת החג הראשונה של האחיין הטרי שלה ולא שוכחת את שולחן החג אצל סבה וסבתה

על המארח/ת: חיה פינקל גרינברג, בת 47, גרושה + 3, בעלת מרכז ללימודי אנגלית ומתמטיקה בקניון ספיר באם המושבות.
מי מגיע ואיך מתארגנים?
"נהיה כ-25 איש. אני מארחת את הוריי, לאה ויהודה גרינברג, שתי אחיותיי: אורית והילדים שלה יקיר ואיתי, שרי והילדים שלה אוראל, שירה ויונתן. את אחי אלון ואשתו אמילי והילדים ליאן ועילאי (בן השבוע). שלושת ילדיי ובני זוגם: תום ובת זוגו רוני, שקד ובת זוגו סיוון ומאיה שתחגוג בת מצווה. יצטרפו אלינו גם ההורים של גיסתי, חברה שלי ואמא שלה. בערב ראש השנה נחגוג גם את יום ההולדת של אבי שיחול ב- 7.9 וזו תהיה גם ארוחת החג הראשונה של האחיין שלי החדש".

מי מכין מה?

"ההתארגנות לחג כבר היום (הראיון נערך בשבוע שעבר) בעיצומה, אבי אחראי על כל הקניות של בשר, דגים ועוד. אימי אחראית על הבישולים ואני אחראית על הקינוחים ועל עיצוב השולחן. כמובן שאני דואגת גם לעיצוב של השולחן וקונה אביזרים כמו רימונים, כפות תמרים, חבקים למפיות עם הקדשה אישית לכל אחד ועוד. חשוב לנו מאוד לפתוח את השנה החדשה בצורה שמחה וטובה כדי שכל השנה הבאה עלינו לטובה תהיה שנה טובה!".

מה בתפריט ועל מה לא מוותרים בשולחן החג?
"למנה ראשונה נגיש גפילטע פיש, לפי מתכון של סבתי שרה סטרובייסקי ז"ל, דג מרוקאי וסלמון בתנור. לצד כבד קצוץ, סלט תפוחי אדמה במיונז, גזר מתוק עם צימוקים ועוד המון סלטים. למנה עיקרית – שניצלים לילדים, כבש בתנור, ממולאים מכל הסוגים, תפוחי אדמה אפויים, אורז ועוד. אחי וגיסתי טבעוניים אז אימי תבשל מנות מיוחדות בשבילם: ירקות מאודים, אנטיפסטי, אורז מלא עם עדשים, חמין טבעוני עם גריסים שעועית ותפוחי אדמה וסלט קינואה. בשולחן החג אנחנו לא מוותרים על צלחת הסימנים של ראש השנה, גפילטע פיש וחלות מתוקות מיוחדות שאני קונה במאפיית הצבי בבני ברק, אחת עם ברכת שנה טובה והשנייה בצורת דג".

משפחתה של חיה פינקל

מה הזיכרון המשפחתי הכי חזק מראש השנה?
"הזיכרון המשפחתי הכי חזק שלי זה כמובן שולחן החג אצל סבתא וסבא שלי, שרה ומשה סטרובייסקי ז"ל. סבי ז"ל היה מתפלל בבית הכנסת ואנחנו היינו מחכים לו בחוץ. היינו חוזרים הביתה כולם ביחד ומתיישבים לאכול את ארוחת החג. אימי היא בת יחידה ואת החגים נהגנו לעשות תמיד אצל הוריה, בחלוף השנים האירוח עבר לבית אימי ובשנים האחרונות אני זו שמארחת את כל המשפחה, בהמון שמחה ואהבה".

איך חגגתם בשנה שעברה?
"בשנה שעברה חגגנו בהרכב מאוד מצומצם, רק המשפחה הגרעינית. אני, הילדים שלי והוריי. אמנם אכלנו יחד, אבל ניתן לומר שהייתה אווירה עצובה. התקשרנו לשאר בני המשפחה בזום אבל זה לא החליף את האווירה החמה והמשפחתיות לה אנו רגילים מדי שנה".

ישראל דודק

"בגלל שאני מתעסק עם בשר, זה יהיה חלק משמעותי בתפריט"

בשולחן של ישראל דודק ומשפחתו לא יוותרו על אנרגיה גבוהה, ויהיו לא מעט סוגי בשר שכבר הוכנסו לתנור

על המארח/ת: ישראל דודק, בן 34, נשוי + 3, שף ומקים ארגון הקולינריה הכשר, שמיועד לעובדים בתחום הקולינריה מהציבור החרדי והדתי.

מי מגיע ואיך מתארגנים?
"בערב החג אנחנו מארחים את חמותי ואת אח של אשתי והמשפחה שלו, שמתגוררים מחוץ לעיר. למחרת ובחג השני אנחנו מארחים חברים. מטבע הדברים ובגלל שאני מתעסק עם בשר, זה יהיה חלק משמעותי בתפריט. מבחינת התארגנות, אנחנו מתחילים להתארגן הרבה קודם. לצורך העניין, אני משתמש בטכניקת בישול שנקראת סוויד, שזה מצריך הרבה זמן, לכן הבשרים נכנסו לבישול כבר ביום חמישי ואז נשארה פחות עבודה לקראת האירוח. זה מוריד הרבה לחץ, כי הדברים מוכנים מראש. בנוסף, עשינו הזמנה מהאינטרנט של כלים חד פעמיים יפים לאירוח".

מה בתפריט ועל מה לא מוותרים בשולחן החג?
"כאמור יהיה הרבה בשר. יש לנו כתף טלה, אונטריב ואסאדו. בערב החג יהיו גם מאכלים שמתכתבים עם סימני החג כמו כרישה, קציצות דלעת ועוד כל מיני מאכלים מרוקאים. בשולחן החג לא נוותר על אנרגיה גבוהה, כי זה מה שעושה את שולחן החג לחגיגי. מבחינת אוכל, סלט ביצים זה מאכל שתמיד נמצא אצלנו על השולחן".

מה הזיכרון המשפחתי הכי חזק מראש השנה?
‏"אני מגיע ממשפחה חסידית ולכן הזיכרון הכי חזק שלי מראש השנה זה החגיגות שהיינו עושים מדי שנה בירושלים, אצל האדמו"ר. היינו שוכרים כל המשפחה דירה בירושלים או כשהיינו יותר קטנים היינו הולכים לבית מלון, מביאים איתנו את האוכל והכל ופשוט חוגגים יחד, מתפללים אצל האדמו"ר. זו זכורה לי כחוויה מאוד חברתית ומאוד של יחד. וזה קצת שונה מאיך שאנחנו חוגגים כיום, שזה יותר בבית, בחיק המשפחה".

איך חגגתם בשנה שעברה?
"בשנה שעברה היה סגר וקורונה, אז חגגנו לבד בבית, בלי משהו מיוחד".

שירלי שאול ומשפחתה

 

"אנחנו כתימנים ידועים ככאלה שאוהבים לשיר אז מנצלים כל הזדמנות לשיר"

שירלי שאול יודעת שהברכות וההסברים של אביה שייבדל לחיים ארוכים ילוו אותה במשך שנים רבות

על המארח/ת: שירלי שאול, בת 41, נשואה + 4, בעלת סלון כלות, מאפרת ומעצבת תסרוקות לאירועים.

מי מגיע ואיך מתארגנים?
"השנה נארח את חמי שמואל וחמותי שושנה, שמגיעים אלינו מהוד השרון ואת האחים של בעלי. השנה, מכיוון שכולנו עסוקים לקראת החג, החלטנו להזמין קייטרינג".

מה בתפריט ועל מה לא מוותרים בשולחן החג?
בערב החג נגיש פרגיות, בקר, עוף, דגים, סלטים וכל הפינוקים וכמובן שלא נוותר על צלחת הברכות של החג, אותה מכינים חמי וחמותי. בבוקר של החג הראשון אנחנו מתארגנים לארוחה תימנית עם ג'חנון, קובנות, סלטים וכל המאכלים התימניים המסורתיים וביום השני, נעשה על האש עם המשפחה".

שירלי שאול

מה הזיכרון המשפחתי הכי חזק מראש השנה? 

"הזיכרון המשפחתי שלי הוא ללא ספק ארוחות החג עם אבי. השנה אנחנו חוגגים עם המשפחה של בעלי, אז נחגוג בנפרד. אבל כשאנחנו חוגגים יחד, הוא נוהג לברך את כל הברכות המיוחדות על המאכלים של החג ומסביר לכל בני המשפחה על כל מאכל וכל פרי – למה אוכלים אותו, מה הייחודיות שבו וממה הוא מורכב. כשאני חושבת על ראש השנה, זה הזיכרון הכי משמעותי ואין ספק שהוא ילווה אותי ואת כל סובבי השולחן עוד שנים רבות. בכלל בחגים אנחנו משתדלים לחגוג יחד עם המשפחה המורחבת ואוהבים לשיר סביב שולחן החג. אנחנו כתימנים ידועים ככאלה שאוהבים לשיר אז מנצלים כל הזדמנות לשיר".

איך חגגתם בשנה שעברה?
"בשנה שעברה היה סגר, כך שחגגנו בבית עם הילדים. ניצלנו את הזמן המיוחד יחד לדבר ולשתף בדברים שלא תמיד אנחנו מדברים עליהם ביום יום".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר