ולרי קולגנוב, גיימינג

ולרי קולגנוב בטוח שבעתיד הגיימינג גם יניב רווחים

הוא בן 29, מתגורר במרכז פתח תקוה, עובד כבודק תוכנה, אבל האהבה הגדולה שלו היא הגיימינג, התחרויות והארגון שהקים. איך זה התחיל ולאן הוא שואף שזה יגיע, ראיון

פורסם בתאריך: 10.9.21 08:42

ולרי קולגנוב בן ה-29, מתגורר במרכז פתח תקוה ועובד כבודק תוכנה בחברת הייטק, אבל התשוקה האמיתית שלו נמצאת בכלל בספורט האלקטרוני התחרותי, eSport. כיום תחום ה- eSport מוכר על ידי עשרות מדינות ברחבי העולם כענף ספורט תחרותי, ומהווה ענף ספורט של הדור הצעיר שמושך אליו עשרות מיליוני מעריצים מכל רחבי העולם. אלא שבארץ, התחום עדיין לא מספיק מוכר ועל כן טרם הוגדר רשמית כענף ספורט. "כיום כל תחום הגיימינג בעולם נמצא בצמיחה מואצת, עם תחרויות ענק נושאות פרסים, אבל איכשהו בארץ זה תחום מפוספס שעדיין מוגדר כ'תחביב'. רק עכשיו זה קצת מתחיל לתפוס תאוצה, אבל עדיין אין אליו מספיק מודעות", אומר ולרי.

בדיוק בגלל זה, הוא החליט להקים את ארגון Wolvesden. "הקמתי את הארגון לפני שנה וחצי במטרה להעלות את המודעות לתחום ה-eSport בארץ. היום יש כמה קבוצות וארגונים, אבל אין משהו מאורגן, קבוע ומסודר שאנשים יכולים להתחרות וגם להרוויח מזה משהו. בארץ תחרויות על כסף מתקיימות בערך פעם בשנה במקרה הטוב, כמו למשל האליפות הארצית שהתקיימה לפני כשבועיים בחיפה, בשיתוף עם עיריית חיפה, מועדון הביט, ערוץ הגיימינג של HOT והפדרציה של הגיימינג", הוא מסביר.

ולרי קולגנוב, גיימינג

"הקמתי את הארגון מתוך רצון לייצר פלטפורמה אחידה, שמצד אחד תאגד את כל הגיימרים בארץ תחת קורת גג אחת ותנגיש להם את כל התחרויות והטורנירים, ומצד שני תהיה מקום קהילתי שבו אפשר להרגיש את אחוות התחרויות", מציין ולרי ומוסיף כי "במקביל יש את הפדרציה, שמקדמת את ההסדרה הפוליטית מול העולם, אבל הם יותר עוזרים לקהילת הגיימינג ופחות מארגנים טורנירים וכן יש כל מיני קהילות גדולות שנותנות במה למשחקים ספיציפיים בלבד. השונה בארגון שלי זה שאני נותן במה לכל המשחקים וכל שחקן יכול להחליט לאיזה טורניר הוא רוצה להירשם".

בשיחה עם מלאבס, מציין ולרי כי החיבור שלו לתחום הגיימינג נובע ממה שהוא מגדיר כרגע מכונן בחייו: "ב-2006 נסעתי לברלין עם חברים וזכיתי להיכנס לחצי הגמר של אחת מתחרויות הגיימינג הגדולות בעולם. 500 אנשים באולם אחד, אנרגיות מטורפות. זה דבר מדהים ששינה לי את החיים", הוא נזכר. לדבריו, השאיפה העיקרית שלו היא להצליח לקיים אירועים מסוג זה פה בארץ, מה שכאמור לא קיים. "הלוואי וגם כאן יהיו אירועים שיגיעו לצפות בהם 500 או אפילו 200 איש. החלום הכי גדול שלי זה למלא את איצטדיון פתח תקווה, שיש בו אפילו 5G", הוא אומר וצוחק.

איך בחרת את השם של הארגון?

"קראתי לארגון מאורת הזאבים. החלטתי על השם מהסיבה שהזאבים הם החיה שאני מאוד אוהב ומעריך – כי הם חיות שחמות ודואגות למשפחה שלהם ובאותו הזמן יכולים להגן על מה שחשוב להם. אותו דבר אצלי. חשוב לי שכל מי שחלק מהארגון – בין אם זה צוות או שחקנים, מרגישים בנוח ליצור קשר עם כולם, זה בית לתחום".

 

בינתיים, בדרך להגשמת החלום, הוא מקיים מדי חודש טורנירים "קטנים" של משחק היריות ולרונט, ומשחקים נוספים, במימון פרטי מכיסו. "כרגע אני מארגן טורנירים שהרישום אליהם הוא חינמי עם פרסים צנועים, עד 150 דולר לטורניר. כשבכל טורניר משתתפים בין 120-250 שחקנים. רוב המשתתפים, נכנסים לתחרויות בעיקר בשביל הכיף והאווירה של התחרות ולא בשביל הפרס, אבל בסוף החודש יש לי טורניר בשיתוף פעולה עם שחקן מוכר בקהילת הגיימינג, שהפרס עליו יהיה 1,600 שקלים".

אז איפה הרווח בעצם?
"אני מסתכל על הרווח בטווח הרחוק – כשיהיה מספיק קידום ושיתופי פעולה, אז אפשר יהיה גם להרוויח ולעשות טורנירים עם דמי רישום. לצערי, היום בגלל שבארץ התחום עוד בחיתוליו, אין מספיק אנשים שמוכנים לשלם על הרישום. אבל יש לי סבלנות ואני מאמין בעצמי".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר