עינב לנדאו, צילום רן שקד

בנקודת שפל בחייה, היא החליטה לפתח אפליקציית טיולים. והיא גם מכרה אותה

כשהייתה בנקודת שפל לא פשוטה החליטה עינב לנדאו לעשות הכל כדי להגשים את החלום שלה, אפליקציה לטיולי משפחות. "זו הדרך שלי להנציח את אימי", היא אומרת

פורסם בתאריך: 27.9.21 08:31

"דברים טובים צומחים ממשברים": מנקודת שפל בחייה אליה נקלעה עינב לנדאו, תושבת כפר גנים ג', היא גילתה את התשוקה שבערה בה והפכה אותה ליוזמה חדשנית – אפליקציה חינמית לטיולי יום קלילים למשפחות (EZgoing family). כעת, בגיל 40, ולאחר שמכרה ביולי האחרון את האפליקציה שהקימה לחברת שורש, היא ממשיכה להשקיע את זמנה ומרצה בהוספת מסלולים ותוכן אותנטי לאפליקציה, שמתבססת כולה על הטיולים המשפחתיים שלה עם בעלה, עודד, ושני ילדיהם, עלמה ונבו – 450 במספר והיד עוד נטויה. "זו הדרך שלי להנציח את אימי, שולמית שנייר ז"ל, במה שהיא הכי אהבה והחדירה בי מילדות – את האהבה לטבע, לארץ ולאדם", אומרת לנדאו בגאווה.

לרגל השקתה הרשמית של האפליקציה בשמה החדש "מפה לשם", ולאחר שכבר הספיקה לצבור למעלה מ-50 אלף הורדות, סיפרה לנו עינב על איך כל זה בכלל התחיל ועל דרך החתחתים שעברה כדי להגשים את החלום. "לפני שבע שנים, חברת הסטארט אפ בה עבדתי כמנהלת שיווק נסגרה ולא הרבה לאחר מכן אימי נפטרה, לאחר מאבק ממושך ואמיץ במחלת הסרטן. פתאום מצאתי את עצמי בנקודת שפל בחיי", היא מספרת. "אני זוכרת שבאיזה יום חורף, ישבנו עודד ואני בבית קפה, פה ביכין סנטר, בניסיון לשנות אווירה. שוחחנו קצת על המצב התעסוקתי שלי ואז הוא זרק לי שלדעתו אני חייבת להיות עצמאית, כי יש לי את האנרגיה. עניתי לו שזה נחמד והכל, אבל אם לא אמצא תחום שבוער בי, ושיגרום לי לקום כל בוקר עם רצון לעשייה, זה לא יחזיק מעמד. הצעתי שבינתיים עד שאמצא את עצמי, אפתח קבוצת וואטסאפ עם החברים, כדי שנטייל בשבתות, עכשיו כשהתפנה לי זמן. ואז פתאום הייתה לו הארה – 'עינב', הוא אמר לי 'את כל כך אוהבת לטייל, זה בנפש שלך, למה שלא תקימי אפליקציה לטיולי משפחות?' המשפט הזה הדליק אותי. והרעיון התחיל להתגלגל".

עינת לנדאו ומשפחתה צילום פרטי

למה דווקא אפליקציה לטיולי משפחות?
"לטיילנים רציניים כבר יש אפליקציות, אבל למשפחות עם ילדים שקמות בשבת בבוקר ומחפשות מה לעשות עם הילדים – אין. באותה תקופה, הבן שלי היה בן שנתיים והבנתי שכדי למצוא טיול נגיש לעגלה, זה מחקר שגובל בדוקטורט. הבנתי שיש צורך באפליקציה שמאגדת תחת קורת גג אחת טיולי יום קלילים, אטרקציות, פינות חמד ופארקים לפיקניקים, חופים, חוויות, מוזיאונים ועוד, שתסביר לי על המקום ותוביל אותי עד אליו מבלי להסתבך. אפליקציה שתיתן מענה לכל סוג של בילוי משפחתי, לסוף שבוע ובכלל".

לנדאו מספרת כי מאותו רגע היא גייסה את כל כולה וכל משאב שרק התאפשר לה, על אף משרת המורה של בעלה, כדי לגרום לזה לקרות. "ניצלתי את היכולות והקשרים שלי כמנהלת שיווק מההייטק, התחלתי לעשות מחקר ולהתייעץ עם אנשים", היא מספרת, "אבל כולם אמרו לי שאני מבזבזת את הזמן שלי, שזה יעלה מיליונים, שהרעיון שלי לא יצליח ושבכלל אין מקום לאפליקציה כזו כי היא 'נישתית' מדי. אבל ככל שאמרו לי שזה חסר סיכוי, זה רק גרם לי לרצות יותר. המזל הוא שאני נחושה על גבול העקשנית ואסרטיבית על גבול האובססיבית ופשוט לא ויתרתי".

וכך, לאחר מאות טיולים, עשרות פרזנטציות, עוד פוסט ועוד משבר, המון פעמים "לא", המון "כמעט", ומתחרים שצצו והלכו, היא המשיכה בדרכה ובסוף זה קרה. במשרדים של חברת שורש בטירת הכרמל, האפליקציה שלה, מצאה בית. בימים אלה, במקביל לטיולים ועדכון שוטף לתוכן באפליקציה, לנדאו מנחה את הפודקאסט – 'מתי מגיעים?' שעוסק במסעות וטיולים בארץ ובעולם ועובדת כמנהלת השיווק בחברת ADIO המשווקת את ספוטיפיי בישראל ומנהלת את חטיבת הפודקאסטים בחברה.

 

ומה הלאה?
"כל הזמן שואלים אותי מה עם חו"ל? החלום שלי זה לעשות EZgoing יוון. אבל כרגע אני מתמקדת באפליקציה המקומית ובתוכן שלה, היום יש בה הרבה מידע ואפשרויות – סיפורי דרך קוליים, ניווט, מד עומס ועוד, אבל אני מאמינה שיש לה לאן לגדול ולהתפתח".

האפליקציה 'מפה לשם' חינמית וזמינה בחנויות גוגל ואפסטור להורדה.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר