אילוסטרציה של מסיבה Allaserebrina depositphotos.com

"בפתח תקוה יש קהילה גאה שוקקת" | ליין ראשון של מסיבות לקהילה בעיר

הליין, שייקרא Be Real, מתחיל החודש בדרינק פוינט. מי שעומדת מאחוריו היא ליאור מוגמי שיצאה באחרונה מהארון כטרנסית ואומרת: "אין סיבה שלא יהיו פה גם חיי לילה גאים"

פורסם בתאריך: 5.11.21 07:12

גאים בפתח תקווה: החודש יושק ליין מסיבות גאווה ראשון וייחודי מסוגו בעיר, שיקרא Be Real ויתקיים מדי חודש במועדון הדרינק פוינט, שבאזור התעשייה רמת סיב. מי שעומדת מאחורי היוזמה היא ליאור מוגמי, בת 32, תושבת העיר ואקטיביסטית להעלאת המודעות לנושא הפגיעות המיניות בתוך הקהילה הגאה.

בשיחה עם מלאבס, מסבירה לנו ליאור, שרק באחרונה יצאה מהארון כטרנסית, את הצורך בחיי לילה גאים דווקא פה: "נולדתי וגדלתי בפתח תקוה ומאז ומעולם לא היו כאן חיי לילה גאים וזה חסר. מגיל צעיר כשרציתי לצאת למסיבות של הקהילה, כדי לבלות ולהרגיש בנוח מבלי שישפטו אותי, נאלצתי לנסוע עד לתל אביב בשביל זה. עם השנים, התחושה הזאת הלכה והתעצמה גם בקרב חברי קהילה נוספים בעיר. בפתח תקוה יש קהילה גאה גדולה ושוקקת, ולכן אין סיבה שלא יהיו פה גם חיי לילה גאים".

לדבריה חיי לילה גאים בפתח תקווה היה סוג של חלום עבורה, אבל כאשר הבינה שהדברים לא יקרו מבלי שתתערב, החליטה "להרים את הכפפה" ולדאוג לכך בעצמה. "תמיד חלמתי שזה משהו שיקרה גם בפתח תקוה" היא אומרת "לפני כחודש הייתה לי פגישה עם אחד המנהלים של הדרינק פוינט, שהייתה ממש טובה. הצעתי כל מיני רעיונות, כמו להביא דיג'יי מהקהילה ולעשות מסיבות של קונספט משתנה כמו מסיבת אוזניות, נשף וכו' והיה נראה שהם ממש מתלהבים מהרעיון".

לטענת ליאור, הנחיצות של ליין כזה בפתח תקווה היא הרבה מעבר לחיי הלילה עצמם. "היה חשוב לי שמקום כזה יהיה מקום מפגש, שבו ניתן יהיה לבנות חיי קהילה מקומית. אני מכירה המון אנשים בקהילה המקומית שממש כמהים למקום כזה כדי להנות, לבלות ולהרגיש בבית בעיר שבה אנחנו מתגוררים" היא מסבירה.

את ליאור הכרנו לראשונה בחודש אפריל האחרון, אז הגדירה את עצמה כגבר ג'נדר קוויר – אדם שנמשך לכל אחד או אחת ללא קשר למגדר שלו. מאז הספיקה ליאור לצאת מהארון כטרנסג'נדרית. "נולדתי מחדש", היא מכריזה, "לפני חודשיים חגגתי יום הולדת והבנתי שהגעתי לגיל שבו אני כבר לא מתביישת במי שאני ומאמינה שאני יכולה לחיות כמו מי שאני".

בראיון שערכנו עימה אז, סיפרה ליאור כי בעקבות נטייתה המינית חוותה אלימות בבית הספר והטרדות מיניות ומעשים מגונים במהלך השירות הצבאי. זה הוביל אותה להפוך אקטיביסטית בכל הקשור לנושא הפגיעות המיניות בתוך הקהילה הגאה. "קשה שלא להתייחס למקרים שנחשפו השבוע סביב קהילת הלהטב"ק" היא אומרת ומתייחסת לפרשיות שנקשרו בשמם של אישי ציבור בקהילה הגאה. "לדעתי כל נושא ה- metoo הגיע באיחור רב לקהילה הגאה, בגלל שכל הזמן אנחנו עסוקים בלדאוג לזכויות שלנו ולהילחם על המקום שלנו, והנושא נדחק לשוליים ולא קיבל את המקום שהוא ראוי לו. בחודשים האחרונים יש קבוצה של אקטיבסטים ואקטיבסטיות בקהילה שעוסקת בנושא של פגיעות מיניות בקהילה הגאה ומנסה בעזרת הסברה ושיח להעלות את המודעות".

ליאור מוגמי צילום פרטי

לדבריה כחלק מהליין החדש י.תוגדר גם אחראי.ת לשמור על הליין נקי מפגיעות מיניות. "מאוד יכול להיות שאקח את התפקיד הזה על עצמי, בגלל הקרבה שלי לנושא. חשוב לי שהליין הזה יהיה נקי מאלימות ומאלימות מינית בפרט ושחברי הקהילה בעיר ירגישו בטוחים" מסכמת ליאור.

ומה אומרים בדרינק פוינט על הליין החדש? "החשיבות של ליין כזה בעיר היא לדעתי לבוא ולהראות שגם לפתח תקוה אכפת", אומר רפאל הדר מבעלי הבר, "והיא רוצה לבוא ולהרים לקהילה הגאה בעיר לא רק במצעד הגאווה וביוזמות שדומות לה, אלא ליצור שגרה וחיי בילוי מיוחדים ומלהיבים לא פחות מתל אביב.
אני באמת מרגיש שהדרינק בפתח תקוה לאחר 7 שנים של פעילות גרם לזה לקרות פעם אחר פעם. זה רק היה עניין של זמן עד שנמצא שיתוף פעולה מדליק שיגרום לליין הזה לקרות בצורה מקצועית ואדיבה. החלטנו להקים אותו דווקא אצלנו, בדיוק מהסיבות שאמרתי קודם. אין אף אחד שיעשה את זה יותר טוב מהדרינק ויגרום לחגיגה של ממש. נקודה. ואם כן, אז אנחנו נשמח לשתף פעולה ולעשות יחד גם פרויקטים גדולים יותר ולתמוך בקהילה הגאה בעיר", הוא מציין.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר