הזמר עומר אדם, צילום עזרא לוי

הכסף הגדול, הביקורת והביטול: סערת עומר אדם בפתח תקוה

חשיפה בישראל היום על סיכום שהזמר יקבל 300 אלף שקלים עבור הופעה בת שעה בערב העצמאות הקרוב בפתח תקוה עוררה ביקורות גדולה. אתמול בערב הודיע רמי גרינברג על ביטול ההופעה

פורסם בתאריך: 16.1.22 10:23

ראש העירייה, רמי גרינברג, הודיע אתמול בערב (מוצאי שבת), על ביטול הופעתו המתוכננת של הזמר עומר אדם בפתח תקוה בערב יום העצמאות הקרוב. זאת לאחר שפרסום בנושא התשלום שיקבל אדם בישראל היום – כ-300 אלף שקלים להופעה של שעה – עורר סער גדולה וביקורת גדולה. אתמול בערב כתב גרינברג בפייסבוק: "בהמשך לדיון בכל הקשור לחגיגות יום העצמאות הקרוב ולאור העובדה שאין ודאות לגבי היקפי החגיגות לאור הגלים האחרונים והצפויים של הקורונה, הנחיתי להביא תוכנית אומנותית חדשה שתתחשב בכל הפרמטרים הצפויים ועל כן מה שהיה מתוכנן עד כה יבוטל ונפרסם בהמשך את מתכונת החגיגות שיהיו המוצלחות ביותר בארץ כפי שאנו יודעים תמיד לעשות בעיר הנפלאה שלנו לרווחת התושבים היקרים שלנו".

קודם להודעת הביטול, ולאחר החשיפה של כתבי ישראל היום ערן סויסה וירון דורון, אמר חבר המועצה מהאופוזיציה, אורי אהד: "לצערי שוב מוכיח גרינברג שאין לו בעיה לשרוף כספי ציבור על יחצנות והאדרת שמו ובמקרה הזה נקבע תג מחיר אסטרונומי על סלפי של גרינברג עם עומר אדם עליו ישלמו תושבי פתח תקווה 300 אלף ש"ח. גרינברג מוכיח שוב את הניתוק שלו מהצרכים האמיתיים של העיר. 300 אלף שח לטובת שיעורי תגבור בחינוך, תגבור סייעות בגני הילדים רכישת מחשבים לנזקקים, מאבק משפטי רציני ברעיון לסגירת הצמתים בכביש 40 וכו', יועילו לעיר הרבה יותר מעוד מופע ראווה חסר טעם. נעלה את הנושא בישיבת מועצת העיר הקרובה".

לאחר ההודעה על הביטול מסר אהד: "הערב בלחץ הציבור.ונציגיו במועצה שהשמיעו קול נחרץ וברור, בוטלה ההחלטה המחפירה והמנותקת לשלם 300 אלף שח להופעה של 45 דקות. ההודעה על הביטול נכונה ומתבקשת אך אינה יכולה למחוק את ההחלטה הבזויה שקיבל גרינברג לאשר את ההופעה. דוגמא נוספת להפקרות בה מנהל גרינברג את העירייה וכספי התושבים".

מלשכת ראש העיר נמסר: "כפי שראש העיר פרסם ביום שישי האחרון, לאור פניות התושבים העירייה תבחן את קיום האירוע. מדובר באירוע שהיה אמור להתקיים ביום העצמאות לפני כשנתיים ובוטל בשל הקורונה. בהמשך לכך, הוחלט לבטל את האירוע ביום העצמאות הקרוב עוד בטרם נחתם החוזה עם האומן. זאת בין היתר, גם לנוכח התכנות התחלואה שצפויה בחודשים הקרובים. בנוגע לאנקדוטות הפופוליסטיות של האופוזיציה בעניין התקציב, ניתן להאזין לדברים שנאמרו ע"י גזברית העירייה במהלך הישיבה על אישור התקציב. הגזברית, אשר עובדת שנים רבות במערכת, הרעיפה שבחים על תקציב 2022 אשר משקף את העלייה בכלל הפרמטרים החינויים לתושבים, לרבות בחינוך, ניקיון, תרבות, נוער וכו'. בכל פרמטר שחיוני לתושבים – יש עליה משמעותית. בעוד שעלויות השכר הצטמצמו בכמעט 100 מיליון ש"ח. כמו כן, בניגוד לשנים קודמות שבהן היה צורך בהלוואות איזון שעד היום הרשות משלמת אותן, בשנה האחרונה העירייה לא מימשה כל הלוואה ולאור התנהלות תקציבית מצויינת, שנת 2021 הסתיימה ביתרות בפרמטרים רבים. הדבר מעיד, כאמור, על התנהלות כספית מצויינת שמביאה תועלות – אך ורק – לתושב".

 

 

עוד נמסר מלשכת ראש העיר: "בנוגע לסייעות – בשל התגברות התחלואה, קיים מחסור בכל הארץ בסייעות וגננות. כמו כן, בשל התחלואה והבידודים ניתן לראות מחסור בכוח בכלל ענפי המשק, גם ברכבות, תחב"צ וכו'. לאורך כל התקופה האחרונה ובכלל, העירייה פועלת לגיוס סייעות – לצואך מילוי מקום של סייעות שחולות או מבודדות וכן לצורך מילוי מקום של גננות, על אף שמשרד החינוך אחראי על כך. יודגש כי בניגוד לרשויות אחרות, עד הגל הנוכחי לא נסגרו גנים בפתח תקוה ובימים אלו נעשים מאמצים לתגבר גם את הגנים הבודדים שבהם מתגלה תחלואה. בנוגע לכביש 40 – העירייה שכרה יועצים לטובת הנושא וראש העיר עומד בקשר עם התושבים לאורך כל ההליך. כמו כן, ראש העיר פועל גם מול הבכירים הרלוונטיים במשרדי הממשלה, והשרים ובמוסדות התיכנון כדי למנוע את סגירת הצמתים, כפי שהמדינה מבקשת. בתוך כך, מלבד הפעולות הרבות שנעשו עד כה, העירייה משקיעה מאמצים גם בפן המשפטי ואף נערכת לעתירה נוספת בנושא".

עופר מנחם, מנהל יחסי הציבור של עומר אדם, מסר בתגובה לביקורת ולהודעת הביטול: "אין תגובה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר