עדלאידע פתח תקוה - הדוד חיים (צילום אושר פשבר), בן זיני (צילום עומר שפירא)

פורים בפתח תקוה: העדלאידע חוזרת, בן זיני, הדוד חיים ופעילות במבנים לשימור

אחרי שנה אחת בה בוטלה, ושנה במתכונת דרייב אין, חוזרת העדלאידע לרחובות העיר עם דוכנים, מיצגים, הפעלות ובמה מרכזית. גם למחרת מתוכנן יום פעילות מיוחד

פורסם בתאריך: 14.2.22 08:08

פורים שמח: העירייה הודיעה כי העדלאידע חוזרת לפתח תקוה בחג פורים הקרוב, והפעם עדלאידע בסימן חלל גיבורות וגיבורי על. יום למחרת העדלאידע, יתקיים אירוע "רבותי ההיסטוריה מדברת" – אירוע פורימי ברוח ההיסטוריה, הכולל דמויות היסטוריות במבנים לשימור ובלב ההיסטורי של המושבה.

הפנינג עדלאידע 2022 יתקיים השנה בפורים, יום חמישי, יד' באדר ב' תשפ"א, 17.3.2022, במרכז העיר, לאורך רחוב חיים עוזר, ברחבת חניון העירייה ובכיכר המייסדים.
בשנה שעברה התקיימה העדלאידע במתכונת דרייב אין לאור הגבלות הקורונה, ולפני כשנתיים העדלאידע בוטלה עקב התפרצות הקורונה. השנה יחזרו החגיגות לרחובות העיר והעדלאידע תהיה בסימן חלל גיבורות וגיבורי על. לאורך הרחובות יהיו דוכנים ופינות הפעלה בנושא, פינות מדע לצעירים, דמויות שטח מתאימות לנושא (לרבות גיבורי על), אלמנטים עיצוביים יוצאי דופן, אביזרי הדמיה מיוחדים וכמובן אמנים, בדרנים והרבה צחוק ושמחה. על הבמה המרכזית יופיעו ד"ר חיים והחייזרים וכוכב הפופ והרשת בן זיני.
האירוע יתקיים החל מהשעה 9.00 ועד השעה 14.00.
ראש העירייה רמי גרינברג אמר: "אני שמח לבשר כי השנה תחזור העדלאידע למרכז העיר וכל הילדים והילדות ובני הנוער יוכלו לחזור לחגוג את פורים כמיטב המסורת. השנה נחלוק כבוד לאילן ואסף רמון ז"ל ונקדיש את הפנינג פורים לנושא החלל. נקיים אירוע מהנה ושמח עם דגשים לנושא החלל וגיבורי העל האהובים על הילדים והילדות. אין לי ספק כי גם השנה יהיה אירוע מיוחד, מהנה ובלתי נשכח". האירוע ביוזמת ובהפקת אגף אירועים, תרבות ופנאי וכל יחידות העירייה.

למחרת, יום שישי ה-18.3, מתוכנן להתקיים אירוע – "רבותי ההיסטוריה מדברת" – אירוע פורימי ברוח ההיסטוריה, הכולל דמויות היסטוריות במבנים לשימור ובלב ההיסטורי של המושבה. באתרים שונים שיותאמו לרוח פורים תתקיים פעילות מעשירה וחווייתית לילדים ולילדות המבקרים במקום.

חמישה אתרים יעמדו לרשות המבקרים:

ברחוב קציר פינת חובבי ציון, לא הרחק מכיכר המייסדים יציג שחקן את דמותו של יואל מוישה סלומון ויזמין את הקהל לצאת מחוץ לחומות ולהקים יישוב חקלאי חדש. באתר ינגן נגן אקורדיון את מיטב שירי התקופה.

בסמוך לבית הכנסת הגדול ברחוב חובבי ציון יחלק הברון רוטשילד תרומות (מטבעות שוקולד) לתושבים ויעודד את המשך בניית המושבה והשלמת בניית בית הכנסת ע"ש אביו יעקב. נגן כינור ילווה את הפעילות באתר.

בית הדפוס הראשון, צילום דוברות העירייה

בבית הדפוס ההיסטורי ברחוב חובבי ציון 12-14 תקבל את פני הבאים הגב' פישצנר, רעייתו של בונה הבית, ותספר על המבנה וקורות המשפחה. הביקור באתר יכלול סיור בבית הדפוס שהוקם על ידי שמואל לייב גרינבוים, שרכש את הבית והפך את המקום לבית דפוס. במהלך הביקור במקום ייהנו הילדים מהפעלת מכונת הדפוס וסדנת הדפס. נגן חליל ילווה את הפעילות במקום.

בבית שיח נשים ברחוב מונטפיורי 3 יפגשו הילדים דמויות מרשימות ופורצות דרך ודמויות מרתקות מההיסטוריה שיש להם ולהן חלק בייסוד המושבה. במהלך הביקור ייהנו המבקרים מסרטון חוויתי ועכשווי על נשים פורצות דרך במושבה פתח תקוה.

בית אברהם שפירא, צילום דוברות העירייה

בבית אברהם שפירא ברחוב הרצל 20 יקבלו את פני הבאים אברהם שפירא השומר האגדי ורעייתו ליבה רחל. השניים יספרו לקהל הצעיר על האתגרים שעמדו בפניהם לאחר הקמת הישוב. בחצר הבית תתקיים סדנת מתופפים.

 

 

 

 

גרינברג אמר על יוזמה זו: "רצינו להחזיר עטרה ליושנה ולקיים פעילויות גם באתרים ותיקים בעיר להם מורשת עשירה ומרתקת. אנחנו מקווים כי גם בזכות פעילות זו ייחשפו הילדים והילדות לימיה הראשונים של המושבה ולמורשת המרתקת של המושבה שהפכה לעיר הרביעית בגודלה בארץ. במסגרת פעילות ייחודית זו בפורים, הבתים ישקקו חיים ובכל אתר יקבלו את פני הבאים והבאות שחקנים שיספקו לילדים הצצה לחיים כפי שהיו פעם".

הפעילות בכל אתר תתקיים כל חצי שעה עגולה, בין השעות 11:30-10:00, כך שניתן להסתובב בין האתרים השונים וליהנות מהפעילות הפורימית הייחודית. בכל תחנה יהיו דוכני מזון שונים ומוסיקה.
במידה ועקב מזג האוויר תדחה העדלאידע מיום חמישי לשישי אזי אירוע זה יבוטל. אירוע זה יבוטל גם במקרה של יום גשום במיוחד בתאריך המיועד לו. האירוע בהפקת המחלקה לשימור המורשת בעיריית פתח תקוה בשיתוף תיאטרון הדופנ.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר