אורי דרזי, צילום אולפני ליאור

הקורונה ותפילת ההודיה מתחת לחלון: כך נולד הפרויקט של אורי דרזי

הקורונה גרמה לאורי דרזי, לעשות אלבום שלא חשב שיוציא, המשלב ג'אז עם מזמורים מתהילים, פסוקים מספר משלי ותפילות הודיה. הכל התחיל כאשר קבוצת מתפללים התכנסה מתחת לחלון ביתו בשל מגבלות המגיפה

פורסם בתאריך: 18.2.22 07:48

בין קודש לחול: אלבום חדש ושלישי במספר למוזיקאי והיוצר אורי דרזי (57), אשר ממזג בין שתי אהבות גדולות שלו – מוזיקת ג'אז ושירי קודש. באלבום החדש, "בסתר כבגלוי", שיצא לאחרונה, מוכיח דרזי כי על אף הדיסוננס מדובר בשילוב שעובד, כשצלילי הג'אז מלטפים ברכות מזמורים מתהילים, פסוקים מספר משלי ותפילות הודיה.

בשיחה עם מלאבס מסביר דרזי, בוגר "רימון", מלחין, מפיק, במאי, מנהל מוזיקלי ומנצח על מקהלת "קולות המושבה" בפתח תקוה ומקהלות נוספות באזור, כיצד הגיע לשילוב מיוחד זה: "האמת שהכל התחיל בזכות הקורונה. מצאתי את עצמי יושב בבית בסגר מדוכא, חסר מעש ומתוסכל. לא היו הפקות, הופעות או פסטיבלים בינלאומיים ואפילו טקסים עירוניים היו אסורים … כי קורונה", הוא נזכר. "יום אחד שמעתי מהחלון הפתוח את צלילי תפילת ההודיה מהשחרית לשבת 'נשמת כל חי'. אלה היו חבורת מתפללים שהתאספו בגינה, ליד בית הכנסת כי היה אסור להתקהל. זה היה רגע מכונן שממנו נולד הרעיון, החלטתי שאני חייב להלחין את זה – ונוצר קסם של ממש, ג'אז עם נשמה יהודית". ואכן השיר הראשון אותו הלחין ומופיע גם באלבום החדש הוא המזמור "נשמת כל חי". על האלבום הוא עבד במשך כשנה, בסיוע של המנטור שלו אורי חודורוב.

הרומן של דרזי עם המוזיקה התחיל כבר בנערותו, בגיל 15. "אחי קנה גיטרה, ניסה לנגן עליה ומהר מאוד עזב את זה", מספר דרזי. "לאחר מכן היא עברה אליי והתחלתי ללמד את עצמי לנגן, אבל בגלל שאני שמאלי, למדתי לנגן הפוך. התאהבתי במוזיקה והייתי בורח מבית הספר ומנגן מהבוקר עד הערב, לצד הופעות נוער שונות". בין היתר השתתף גם בלהקת המחול "הדרים" של הכוריאוגרף הפתח תקואי המפורסם גברי לוי ז"ל, שבהמשך אף החליט לצרף אותו ללהקת המחול המפורסמת אותה ייסד – "שלום", שייצגה את ישראל בהצלחה מסחררת בהופעות ברחבי העולם.

 

דרזי, בן למשפחה יוצאת עיראק, הוא יליד רחובות ויש לו היסטוריה של 30 שנות מגורים בפתח תקוה, ממש עד לאחרונה, כאשר עבר לגני תקווה השכנה. אל פתח תקוה הוא "התגלגל" לגמרי במקרה. "באחד הסיבובים של להקת 'שלום', בחו"ל, ליוותה הלהקה את האומן יואל שר ז"ל שהיה פסנתרן, זמר, בדרן וסטנדאפיסט מוזיקלי ייחודי מפתח תקוה", הוא נזכר בנוסטלגיה. "לימים, בבית ספר 'רימון' הכרתי את בתו סיון, מבלי לדעת על הקשר המשפחתי ויואל שר שהפך לחותני וסב לילדיי, גם סידר לנו את הדירה הראשונה, בה גרנו כעשור ברחוב שרת, ליד הגן החי".

כיום דרזי גרוש, אב לשניים וסבא לנכד, מנהל זוגיות בפרק ב' עם איריס ארליך, אם לנערה בת 17, מנהלת מערכות מידע במקצועה ומוזיקאית בעצמה "איריס מנגנת במפוחית כבר מגיל 12", הוא מספר ומציין כי התגלתה גם ככותבת שירים כאשר עבד על אלבומו השני "גם מחר אוהבת". בימים אלה השניים מופיעים יחד במופע "הסיפורים שמאחורי השירים", מופע במהלכו מספר דרזי סודות מאחורי שירים מוכרים ושר אותם יחד עם איריס והמפוחית, פסנתרן וכן נגן בוזוקי.

ומה הלאה?
"בימים אלה אני עובד על אלבום רביעי, שיהיה אלבום שירי ילדים בעיבודי ג'אז. השיר הראשון מתוכו כבר מוכן, קוראים לו 'לילה טוב מאור' והוא על שם הנכד שלי, שהפך אותי לסבא. השיר הזה נולד מתוך מנגינה שהייתה לי בראש, אבל לא היו לי מילים עבורה. פניתי לחברת ילדות, שעזרה לי בעבר עם טקסטים באלבום הראשון, והיא כתבה לי מילים שהתאימו כמו כפפה ליד למה שהרגשתי".

להאזנה לאלבום היכנסו כאן


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר