נאווה ובני מתוך קמפיין בית בלב צילום בוקאי שני

בגיל 84 נאוה בביוף, יקירת העיר פתח תקוה, היא פרזנטורית בקמפיין

היא תושבת העיר כבר 61 שנה, הקימה את גלריית הציפור הכחולה, הייתה יו"ר עמותת אמני פתח תקוה ועובדת על תערוכה חדשה. ראיון על החיים בגיל השלישי בפתח תקוה

פורסם בתאריך: 25.2.22 08:33

מיו"ר עמותת האומנים בפתח תקוה ויקירת העיר לפרזנטורית בפרסומת: בגיל 84 האומנית נאוה בביוף מוכיחה שגיל הוא רק מספר. לאחרונה נבחרה בביוף ביחד עם בעלה בני לככב בקמפיין חדש של רשת הדיור המוגן "בית בלב" בו הם מתגוררים. למלאבס היא מספרת על החיים בעיר, התערוכה עליה היא עובדת בימים אלה ותתפרסם בבתי אומני פתח תקוה, אותם הקימה ועל חיבתה הרבה לפתח תקוה, כתושבת העיר זה 61 שנה.

בביוף, ילידת קריית חיים, אם לשלוש בנות וסבתא לשמונה, למדה בסמינר להוראה שבמהלכו גם התמקצעה בתחום האומנות. "מאז ומתמיד אהבתי לצייר ואהבתי את תחום האומנות", היא מספרת, "הייתי הציירת של הכיתה, הציירת של התנועה וכן הלאה. בהמשך רציתי ללמוד זאת בצורה מקצועית, אבל אימי טענה שזה לא מקצוע מכניס ושעדיף שאלמד הוראה, לימים הבנתי שהיא צדקה".

עם זאת בשנת ההשתלמות הראשונה של לימודי ההוראה, החליטה ללמוד אומנות באופן מקצועי, במכון אבני אצל מיטב המורים. ובהמשך לצד הוראה במשך כשלושה עשורים בבתי הספר הדר וביאליק, זכתה גם ללמד ציור במספר כיתות והנחילה לתלמידים מיכולותיה וכישוריה.

למרות שלא נולדה בעיר, בביוף הגיעה לפתח תקוה כבר בשנות העשרים לחייה ומאז לא הסכימה לעזוב. "הגעתי לפתח תקוה מיד לאחר לימודי ההוראה. המפקחת רצתה לשלוח אותי לעבודה בקריית שמונה ולא רציתי, אחרי שבעבודה מעשית שעשיתי שם קיבלתי כינים", היא מספרת בבדיחות. "היו לי דודים שגרו פה והציעו שאגיע לכאן והם יעזרו לי למצוא עבודה. בהמשך פגשתי כאן שוב את בני, שהיה תושב קריית מטלון, התחתנו והמשכנו לגור בעיר. ויחד אנחנו חיים כאן מאז, העיר היא למעשה הבית שלנו. ולכן גם כשהחלטנו למכור את הבית ולעבור לדיור מוגן החלטנו להישאר בפתח תקוה", היא מסבירה.

בשנת 2009, בגיל 71, אף קיבלה את תואר יקירת העיר. תואר שזכתה בו לאחר שיזמה והקימה את גלריית "הציפור הכחולה" עבור אומני פתח תקוה. "שימשתי בתור יו"ר עמותת אומני פתח תקווה במשך 15, במהלך כהונתי כיו"ר העמותה יזמתי את הקמת הגלריה, שמהווה בית עבור אומני פתח תקוה, בו הם יכולים להציג את היצירות שלהם. בנוסף הייתי אוצרת בגלריית שרת בעיר ולקחתי חלק בשיתופי הפעולה בין האומנים בפרויקטים שונים. כאות תודה והוקרה לעבודתי החליטו להעניק לי את תואר יקירת העיר".

כיום, כאמור, היא מתגוררת בדיור מוגן של "בית בלב" ונבחרה לככב ביחד עם בעלה כפרזנטורית של הרשת, במסגרת קמפיין חדש שעלה בימים האחרונים ברדיו ובטלוויזיה. לדבריה, ההחלטה על מעבר לדיור המוגן התקבלה בין בני הזוג בתמיכת בנותיהם. "לפני כשלושה חודשים החלטנו למכור את הבית ולעבור לגור בדיור המוגן", היא נזכרת, "הגענו למסקנה שכדאי לנו להזדקן במקום שיש בו עוד אנשים ולא לבד. בקרוב אנחנו חוגגים את גיל 84, בחיינו טיילנו בעולם, הספקנו וחווינו הרבה. אבל עכשיו יותר קשה לנו לטייל. כאן הכל קרוב, אפילו אם אנחנו רוצים לנסוע להיכל התרבות, זה יותר קרוב לנו, אנחנו מאוד אוהבים סרטים, הרצאות, סדנאות והכל נגיש לנו בדיור. הבנות שלנו, מאוד עודדו אותנו לזה והסבירו לנו שיהיה לנו יותר קל לעבור עכשיו כשאנחנו שניים ולא בעתיד, כשאחד מאיתנו כבר לא יהיה".

 

איזה תגובות קיבלתם מהסביבה לגבי הקמפיין החדש?
"קיבלנו הרבה מחמאות מהמשפחה ומהחברים, אנחנו מאוד שמחים לקחת חלק בקמפיין כי זה מייצג את מה שאנחנו באמת חושבים על בית בלב, שמהווה עבורנו בית אמיתי ומאפשר לנו לחוות הרבה רגעים שמחים לצד קהילה תומכת ודואגת".

ומה לגבי האומנות?
"במשך השנים הקמתי הרבה תערוכת בארץ ובחו"ל. בדיור המוגן יש לי פינה משלי בדירת האומנים ובה אני יכולה להמשיך לצייר את הציורים שלי. אני עדיין מציירת בשמן ובימים אלו עובדת על תערוכה חדשה, אבל עוד לא החלטתי מתי והיכן אציג אותה, אולי בגלריית הציפור הכחולה ואולי בכלל אעשה מעין 'בית פתוח' בביתה של בתי דגנית, בנווה עוז, שם מאוחסנים רוב ציוריי".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר