אלמוג טבקה בהופעה עם מירי מסיקה, צילום דניאל כהן

השנה הנהדרת של אלמוג טבקה: שני שירים בפלייליסט ודואט עם מירי מסיקה

דווקא בתקופת הקורונה הקריירה חייכה אל אלמוג טבקה. לצד השירים החדשים וההופעות עם מירי מסיקה הוא פתח אולפן משלו: "פתאום אני מתחיל לקבל הכרה ואהבה של הקהל וזה מדהים"

פורסם בתאריך: 4.3.22 08:05

את השם אלמוג טבקה אתם אולי עוד לא מכירים, אבל כדאי שתכירו ותזכרו. טבקה בן ה-31 מפתח תקוה הוא זמר, מפיק ויוצר מוזיקה ועושה רושם שהוא הדבר החם הבא. בתוך שנה בלבד הוא הספיק לככב כבר פעמיים בפלייליסט של גלגל"צ עם שני שירים שהפיק ושר, אחד מהם "תן בי אור" בדואט עם מירי מסיקה המופלאה והשני שיצא לאחרונה "אל תפחד", והיד עוד נטויה.

"בשנה האחרונה קרו לי הרבה דברים גדולים", מספר אלמוג בשיחה עם מלאבס. "שני שירים שלי שנכנסנו לפלייליסט של גלגלצ, עבדתי עם אמנים מוכשרים כמו מירי מסיקה, פאר טסי והראפר TOB, הקמתי אולפן חדש ברמת גן, שבו אני מבלה את רוב שעות היום. פתאום אני מתחיל לקבל הכרה ואהבה של הקהל וזה מדהים. מבחינת ההתפתחות שלי כאמן מדובר בהישג אדיר".

מפתיע שלעומת הרבה אמנים אחרים, כל זה קורה דווקא במקביל לקורונה. איך אתה מסביר את זה?

"אני חושב שזה מאוד עניין של בשלות. כשאתה עושה משהו ממקום בריא, בשל וזורם, אז הדברים קורים. בשנתיים האחרונות נכנסתי לפוקוס כזה שגרם לדברים להתחיל לקרות עבורי".

אלמוג טבקה, צילום מעיין גדלוב

אלמוג מסביר כי עד לקורונה הוא עבד כמורה למוזיקה בכפר הנוער "גן ונוף" בעיר, תקופה אותה הוא מגדיר כמשמעותית במיוחד. "הגעתי לראיון עבודה שהלך מעולה", הוא נזכר, "אבל בסוף הראיון כששאלו אותי בן כמה אני, הם הופתעו לגלות שאני 'רק' בן 22. כשהודיעו לי שלא התקבלתי לעבודה, ביקשתי שאם משהו לא מסתדר, אשמח לעשות את התפקיד גם בהתנדבות כי מאוד רציתי לעבוד עם נוער וילדים. מיד קיבלתי טלפון ממנהל הכפר שסיפר שהבקשה שלי מאוד ריגשה אותו ולכן הוא החליט שהעבודה בכל זאת תהיה שלי. למעשה בזכות הרצון שלי לתת ולהתנדב, קיבלתי את עבודת חלומותיי, לא פחות. זו הייתה אחת התקופות הכי יפות בחיים שלי", מתאר אלמוג בהתרגשות, אך עם זאת דווקא העזיבה, היא שגרמה לו להתמקד בשירים שלו ולפרוץ.

ספר על שיתוף הפעולה עם מירי מסיקה?
"את הדואט כתב והלחין אבי בן זקן, בעריכתו הלשונית של דורון מדלי. את בן זקן אני מכיר כבר זמן מה, ויצא שעבדנו יחד על כמה סקיצות, אחד מהשירים עליהם עבדנו הוא 'תן בי אור'. בהמשך את הסקיצה הזו, הגרסה הראשונית, של השיר הוא שלח לכל מיני אנשים שהוא מכיר וזמרים בוואטסאפ. ככה זה גם התגלגל והגיע גם למירי, שהתקשרה אליי וביקשה להיות חלק. בתור אמן חדש, זה מטורף, כי זה מיד נותן לך אישור, מעין 'חותמת איכות'. עד שאתה לא עושה דברים באופן מקצועי, אתה לא יודע בדיוק מי אתה ומה אתה ונכון שהקרובים יעופו עליך, אבל כשקורה משהו כזה זה מעיף ונותן מלא דלק ומוטיבציה. גם ההופעות יחד היו מטורפות, קיבלתי המון אהבה ומשם הייתה תנופה קדימה".

 

אלמוג מספר כי גם עם השיר "אל תפחד", שהוא כל כולו שלו, הוא מקבל המון אהבה והתגובות מאוד מיוחדות וחיוביות. "היו אנשים שפנו אליי וסיפרו לי שהשיר גרם להם להתפרק ולבכות, כי הוא נגע בהם בנקודות מאוד עמוקות, שהם לא היו מוכנים לזה בכלל", הוא אומר, "קיבלתי הודעות קוליות של אנשים בוכים, ששיתפו אותי שהשיר החזיר אותם למקום בחיים שלהם, כשהם היו ילדים ולאיזה געגוע נוסטלגי של שחרור ופתיחות. מעולם לא קיבלתי תגובות כאלה על שיר שעשיתי".

למה אתה חושב שזה קורה הפעם?
"כשכותבים שיר, הרבה פעמים מספרים על נושא מאוד ספיציפי: אהבה, זוגיות, בדידות, אושר, חוויה, חפץ או כל דבר כזה. לעיתים רחוקות יש איזו מוזה והשראה ליצור משהו שהוא כל כולך, כל הצדדים בך ואיך שאתה חושב, מרגיש ורואה את העולם, זה קורה מעט. אבל יותר נדיר מזה, זה להצליח לכתוב על משהו שהוא יותר גדול ממך – ושנוגע בכל אחד. אני חושב שהשיר הזה הוא שיר שכל מי שיקשיב לו יוכל להתחבר אליו ברמה הכי שורשית".

יש אמנים שאתה רואה בהם השראה?
"בכתיבה והלחנה אני מאוד מתחבר לסגנון של אמיר דדון, ישי ריבו ואביתר בנאי. אני חושב שהם יוצרים משהו מאוד אישי ועדין עם המוזיקה שלהם. ובפרט אמיר דדון שמאוד משפיע עליי, אני חושב שהכתיבה שלנו מגיעה מאותו מקום בנפש ואנחנו מנסים לדבר על אותם הדברים".

לאן אתה ממשיך מכאן?
"יש כמה פרויקטים על הפרק – עם גיל ויין ועם פאר טסי. עיקר הפרנסה שלי היא מהפקה מוזיקלית ולצד זה אני ממשיך לעשות ולהנות מהמוזיקה שלי".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. יאיר שריקי

    מפיק נהדר ואדם זהב שאני גאה שאלוקים העניק לי
    את הזכות להכיר

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר