המימונה של משפחת איבגי צילום פרטי

חגיגה צבעונית: כל הפרטים על חגיגות המימונה בפתח תקוה ובראש העין

בבית משפחת איבגי עסוקים כבר שבוע בהכנת עוגיות המימונה המסורתיות, בפתח תקוה יתקיים אירוע עירוני בקאנטרי עמישב, ובראש העין יחגגו את המימונה בטיילת ברחוב מנחם בגין. חג שמח ותיהנו!

פורסם בתאריך: 23.4.22 10:24

בבתים רבים באיזור בפרט וברחבי הארץ בכלל יציינו במוצאי שבת את המימונה המסורתית, החג העממי של יוצאי מרוקו, אך לא רק. משפחות רבות פותחות את ביתן ומארחות עשרות ומאות אנשים עם שולחנות עמוסים בעוגיות, ספינג', ריבות וכמובן מופלטות שנאפות בלי הפסקה ומוגשות עם דבש וחמאה.

גם עיריות שונות מארגנות אירועי מימונה. כך למשל בפתח תקוה, אירוע המימונה העירוני יתקיים בבריכת שכונת עמישב ברחוב קהילת שיקגו 1 במוצאי שבת, 23 באפריל, החל מהשעה 21:00. האירוע התקיים בנוכחות ראש העירייה, רמי גרינברג, ובהשתתפות הזמר חיים זריהן ולהקתו במיטב המוסיקה המרוקאית. האירוע יהיה פתוח לקהל הרחב – ללא תשלום ויכלול גם חגיגת טעמים בה יוכלו המשתתפים ליהנות מדוכני מופלטות, שתיה ועוד.

חגיגות מימונה בקאנטרי עמישב, צילום דוברות עיריית פתח תקוה

"לאחר שנתיים שבהן נאלצנו להגביל את האירועים השונים ואף, בתקופות מסויימות, לבטל אותם – השנה נחזור לחגוג כמיטב המסורת", אמר גרינברג. "אני מזמין את כולכם להצטרף אלינו לשורה של אירועים עירוניים ובתוכם גם חגיגת המימונה המסורתית בקאנטרי עמישב – הדר גנים. תרבחו ותסעדו".

אירוע מימונה נוסף יתקיים במתחם האירועים בגולה ברחוב שמואל הנגיד בפתח תקווה, החל מהשעה 21:30. מדובר בחגיגה מסורתית עם אנסמבל ג'עלה, מוזיקה ולבוש מסורתי, ערק, מטעמים כיד המלך ועוד. הכניסה לאירוע חופשית, אך כרוכה בהרשמה מראש.

מימונה, צילום azarbico depositphotos.com

בראש העין נערכים לחגיגת מימונה גדולה, אשר תתקיים ביום ראשון, 24 באפריל, החל משעה 17:00, בטיילת ברחוב מנחם בגין, ליד חטיבות הביניים במקום. בתוכנית: בשעה 20:00 הופעה של להקת סהרה, מאור חדד וההרכב, וכן עמדות מופלטות וספינג' ושוק מרוקאי. הכניסה לאירוע חופשית.

גם משפחות רבות יציינו את המימונה בבתיהן, אחת מהן היא משפחת איבגי מפתח תקוה, שתציין את החג בביתה ברחוב השומר 28 בשכונת יוספטל – קרית אלון. מדובר במסורת שאותה התחילה אם המשפחה, עברה מדור לדור ונמשכת כבר עשרות שנים. "מדובר במסורת של שנים, המון שנים", מספר למלאבס שלמה איבגי. "זה התחיל מאמא שלי וזאת כבר מסורת של כ–54 שנה. הבית פתוח וכולם מוזמנים. אנחנו עושים כיבוד מרוקאי, עוגיות מרוקאיות, מוזיקה מרוקאית והרבה מאוד מופלטות".

 

הוריו של שלמה עלו לישראל בסוף שנות החמישים והקימו משפחה לתפארת. כל בני המשפחה מעורבים בהכנות ומגויסים למשימת האירוע החגיגי. "הם מכירים את מסורת המימונה ומעורבים בכל ההכנות. הם כבר מכירים את כל הלוגיסטיקה ואמא שלי ממרום גילה, בשנות ה–80 לחייה, מנצחת על כל האירוע", מספר שלמה.

לחגיגת המימונה של משפחת איבגי מגיעים מידי שנה כ–500 אנשים, זאת לאורך כל הערב ועד לשעות הקטנות של הלילה כשבכל זמן נתון שוהים במקום בממוצע כ–200 איש. לאירוע הגיעו לאורך השנים ראשי עיר, חברי כנסת ופוליטיקאים, משמאל ומימין.

שלמה מספר על ההכנות: "את העוגות והעוגיות כבר התחלנו להכין מתחילת חול המועד. כל המשפחה מעורבת בהכנות. כל אחד עם המומחיות שלו. בערב עצמו יש אין סוף מופלטות. עד שעה אחת -שתיים בלילה רק מייצרים מופלטות וזה לא אדם אחד אלא צוות שלם שמכין אותן".

איזה תגובות מקבלים?
"כולם מפרגנים ואומרים שמתגעגעים למופלטה של האמא במהלך כל השנה, בין מימונה למימונה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר