טקס הנצחת ד"ר מרדכי סובול ז"ל, צילום דוברות העירייה

"מחייה החזנות", ד"ר מרדכי סובול ז"ל, הונצח בפתח תקוה

המרכז הקהילתי ניגונים יישא מעתה את שמו של סובול ז"ל, שייסד וניהל מוזיקלית את בית הספר לחזנות בעיר

פורסם בתאריך: 17.5.22 16:02

עיריית פתח תקוה ערכה טקס הנצחה ל- "מחייה החזנות"  הד"ר מרדכי סובול ז"ל, שהיה גם תושב פתח תקוה. המרכז הקהילתי "ניגונים" ברחוב שמואל הנגיד 5, יישא מעתה את שמו של ד"ר סובול ז"ל.

ד"ר מרדכי סובול ז"ל, צילום אופיר סובול

ד"ר סובול ז"ל (2018-1951), היה חזן, מלחין ומעבד אשר שימש כמנהל מוזיקלי ומנצח במקהלת "יובל" –  האנסמבל הישראלי לחזנות ומוזיקה יהודית. ד"ר סובול החיה את עולם החזנות, שברובו נכחד בשואת אירופה, שחזר עשרות יצירות שנכחדו, והביאן לכתב לטובת הכלל. סובול עיבד מאות שירים ויצירות חזנות למקהלה ולתזמורת סימפונית, ניצח והקליט אותם כדי לשמרם במלוא הדרם, הפיק וניצח במאות שבתות חזנות וקונצרטים בבתי כנסת ובאולמות קונצרטים בארץ ובעולם. בנוסף, ד"ר סובול שימש כמנהל מוזיקלי בבית הספר לחזנות בעיר, אותו גם ייסד. סובול לימד וחינך דור חדש של חזנים, שפעילים כיום בארץ ובעולם.

 

ראש העירייה, רמי גרינברג, אמר: "עם כניסתי לתפקיד, אני פועל להנצחת אישים וקהילות אשר תרמו רבות לעיר ולתושביה. בנוסף, אנחנו מוקירים תודה לאישים החשובים שעיצבו את דמותה של העיר והעם בכלל, ובתוכם גם ד"ר מרדכי סובול ז"ל, אשר החיה את עולם החזנות והביא אותו לקדמת הבמה התרבותית. מאחורי היצירות הרבות, קיימת היסטוריה ענפה וסיפורי מורשת מטלטלים, שבאו לידי ביטוי בפעילות של ד"ר סובול. עיריית פתח תקוה תמשיך להוקיר את זכרם ומורשתם של האישים החשובים אשר עיצבו את דמותה של העיר והמדינה בכלל".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר