דגלים, עצמאות yuriy61 depositphotos.com

עצמאות בפתח תקוה ובראש העין: אמיר דדון, ליאור נרקיס, שלומי שבת, אביב גפן ויואב יצחק

חגיגות יום העצמאות ה-74 של מדינת ישראל יתקיימו בפתח תקוה ובראש העין במספר מוקדים ויכללו בשתי הערים גם מופעי זיקוקים, בניגוד לערים אחרות. כל הפרטים בכתבה

פורסם בתאריך: 4.5.22 17:00

הערים פתח תקווה וראש העין יציינו השנה את חגיגות יום העצמאות ה – 74 של מדינת ישראל בשורה של מוקדים ועם מופעי זיקוקים – זאת בניגוד לחלק מרשויות אחרות בשרון שהחליטו לוותר על הזיקוקים מתוך התחשבות בהלומי הקרב.

פתח תקוה:
העיר פתח תקוה תציין השנה את חגיגות יום העצמאות בשלושה מוקדי חגיגות ובהדלקת משואות על ידי תושבים מהעיר. הבמה המרכזית תהיה בפארק הגדול ע"ש יצחק אוחיון. המוקד השני של החגיגות יהיה לוותיקים ועולים בכיכר המייסדים ומוקד שלישי בשכונות הדרום יהיה לטובת הציבור הדתי, בסמוך לאנדרטת המסוקים, בשכונת הדר גנים. בשלוש במות אלו יתקיימו מופעי ילדים, הופעות של זמרים מובילים וזמרים מקומיים וכן יתקיימו מופעי זיקוקים. בפארק הגדול מופעי הזיקוקים יהיו בשעה 20:20 ובשעה 20:10, בעוד באירוע באנדרטת המסוקים מופע הזיקוקים יהיה בשעה 20:55. בעירייה ציינו כי השנה נרכשו זיקוקים מופחתי רעש.

את הבמה המרכזית, בפארק הגדול ע"ש יצחק אוחיון, ינחה דידי הררי. על הבמה יופיעו, מיד לאחר טקס הדלקת המשואות הקצר (עד 15 דקות), מולי וצומי, אמיר דדון, שי המבר, ליאור נרקיס, עדן מאירי, נסרין קדרי. את הערב ילווה ויחתום במסיבה לצעירים DJ איתי שדה. מופעי זיקוקים יתקיימו בשעות 20:20, 22:12.

בבמה הסמוכה לאנדרטת המסוקים יופיעו גילי בא לבקר, אושר כהן, עקיבא, נתנאל קופרמן והלהקה. ילווה לאורך הערב ויחתום את האירוע DJ מרגה. מופע זיקוקים יתקיים בשעה 22:12. בכיכר המייסדים תתקיים במה לוותיקים ולקהל דובר רוסית, עם מיטב האמנים והיוצרים. האירועים הם בארגון ובהפקת אגף אירועים, תרבות ופנאי. הפקת הבמה בכיכר המייסדים – אגף הקליטה.

לראשונה השנה יתקיים בבמה המרכזית בפארק ע"ש יצחק אוחיון טקס הדלקת משואות עירוני, בו תודלקנה שבע משואות על ידי תושבי העיר, אנשים מעוררי השראה ופורצי דרך בתחומים שונים, אשר הומלצו על ידי הציבור ונבחרו על ידי ועדה שהורכבה מנציגי הרשות ומנציגי ציבור. כזכור, לפני כשנתיים, לקראת יום העצמאות 2020 יצאה העירייה בקול קורא המזמין את הציבור להמליץ על אנשים ונשים מעוררי השראה ויכולת נתינה יוצאת דופן אשר ידליקו את המשואות העירוניות לכבודה של מדינת ישראל. בתהליך יסודי ומעמיק שהובילה רחל אלון, יועצת ראש העירייה לשוויון מגדרי, פיתוח וחדשנות, ששיתף את הציבור הרחב, ולאחר מיונים ובחינת כל מועמד ומועמדת על ידי צוות שכלל נציגי ציבור, לרבות בני נוער ונציגי הרשות, ובראשם ראש העירייה רמי גרינברג, נבחרו שבעה אנשים ונשים ראויים וראויות. כזכור, לאור הקורונה התבטלו אירועי יום העצמאות בפארק ובתוך כך בוטל גם טקס הדלקת המשואות. אך כעת חזרה הוועדה לשמות התושבים שנבחרו לפני כשנתיים והם ידליקו הערב את המשואות לפני האירוע המרכזי בפארק, כפי שתוכנן לפני כשנתיים. הטקס יתקיים בערך בשעה 20:00, ברבע השעה הראשונה של החגיגות.

ואלו הם/ן מדליקי ומדליקות המשואות:
1. ד"ר ברכה זיסר – מייסדת ומנהלת מאגר מוח העצם המרכזי בישראל ובית ההחלמה "אורנית" לילדים חולי סרטן, מטעם עזר מציון.
2. ד"ר מרים קצ'נסקי – מתנדבת פעילה בבית שיח לנשים אשר העמידה את הידע העצום שלה בהיסטוריה לטובת בית שיח נשים ותיעדה את החומרים שהיוו את התשתית לבית שיח נשים באופן אקדמי ומסודר.
3. גב' אורנית קס – פעילה למען בעלי החיים, דואגת לרווחתם בעלי החיים בעיר בפרט ובארץ בכלל.
4. גב' איריס מילר – פועלת בהתנדבות למען חיילים בודדים, משפחות חד הוריות ונזקקים. דואגת לאורך כל השנה לכל צרכיהם, לרבות סלי מזון ומוצרים שונים.
5. גב' סוזן אדל – חובשת בכירה במד"א שם היא מתנדבת למעלה מ-30 שנה. מתנדבת גם ביחידה לחידוש קשרי משפחה של מד"א, המאחדת קרובי משפחה לאחר אסונות טבע.
6. מר אימרו עלמיה – ספורטאי אולימפי אשר נולד באתיופיה ועלה לישראל בשנת 2004. החל להתאמן בשנת 2011 כשהוא בן 21 ומאז שבר שיאים בענף המרתון. ייצג את ישראל באולימפיאדת טוקיו.
7. מר אבי מיארה – מתנדב מסור באיחוד הצלה אשר בזכות פעילותו הענפה גדל מערך המתנדבים בארגון באופן משמעותי.

 

גרינברג אמר: "החלטנו השנה לראשונה לקיים טקס הדלקת משואות ביום העצמאות שמעלה על נס תושבים ותושבות מהעיר אשר פעלו באופן יוצא דופן ומאופיינים בנתינה ייחודית, יוצאת מן הכלל. לאחר תהליך מיון קפדני בחרנו בשבעה אנשים מתחומי עשייה שונים, אשר כל אחד ואחת מהם פעיל בתחומו ועשה בתחומו פעילות ייחודית, עשירה, מרתקת ומלאת השראה ועניין. אני מברך את מדליקי ומדליקות המשואות ומודה לכל חברי הוועדה שלקחו חלק בתהליך".

על חגיגות יום העצמאות הצפויות בעיר אמר גרינברג: "גם השנה נחגוג את יום העצמאות של מדינת ישראל באירועים שמחים ומלהיבים המתאימים לכל המשפחה. בעיר יוקמו שלוש במות מרכזיות וזאת במטרה לאגם משאבים ולאפשר אירועים שונים המתאימים לכלל הקהלים, וכן נקיים מופע זיקוקים בכל במה בה הדבר אפשרי. אמנים אהובים ומוכרים יופיעו בעיר בבמות השונות וישמחו את התושבים. אני מאחל לתושבי ותושבות העיר ולכל בית ישראל חג עצמאות שמח".

ראש העין: 

בראש העין יתקיימו החגיגות במספר מוקדים ומופע הזיקוקים צפוי להיות בשעה 21:05 – 21:15.
המופע המרכזי ברחבת האמפיתיאטרון העירוני רחוב זכריה משה 9. על הבמה יעלו שורה של אמנים בסדר הבא:
20:30 מני ממטרה במופע מיוחד לילדודס
22:20 שלומי שבת
23:30 אגם בוחבוט
00:15 אביב גפן
כמו כן, ייהנה הקהל הרחב מלהקות המחול של החברה העירונית ואמנים מקומיים: אביב חרזי, דקל צדוק, שקד קוממי ותזמורת הדיוואן.

מוקד נוסף של חגיגות יהיה בפארק לב העיר/רחבת סימפוניה:
20:00 תפילת הודיה חגיגית
21:00 מופעי זמר ופעילויות:
איציק אשל ולהקתו, ישי לפידות, שחר עדוי כוכב אקס פקטור.

החגיגות תמשכנה גם ביום חמישי (5 במאי):
• טברנה באגם החל מהשעה 20:30 – רובי לוי מארח את יואב יצחק ואומנים נוספים.
• רוקדים עצמאות. הרקדה חגיגית ותוססת במיוחד עם לילך דבלינסקי. היכל רבין בשני סבבים:
• 20:30 מעגלים | 21:30 זוגות/מעגלים.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר