מימין מנהל התפעול צבי אברהם והשותפים צחי דוד ואייל זכריה צילום פרטי

"היה חזון כשעוד היו פה מוסכים" | שוק איכרים חדש ייפתח במתחם GISS IN בפתח תקוה

הם שני שותפים, אחד פתח תקוואי ואחד מחולון, ואת השטח קנה אחד מהם כשעוד היו רק מוסכים. בקרוב ייפתח במרכז GISS IN מתחם קולינרי מיוחד, שבמרכזו שוק איכרים. ראיון

פורסם בתאריך: 20.5.22 08:35

מי שעובר ברחוב גיסין בימים אלו רואה את התכונה הרבה במתחם  GISS IN, מרכז מסחרי חדש שנמצא בשלבים האחרונים של ההכנות לקראת פתיחתו. השבוע נפתח במתחם החיצוני סניף של בית הפנקייק המקורי. במתחם החיצוני ייפתחו בקרוב בתי עסק נוספים. בעלי המתחם והיזמים הם שני אנשי עסקים – הפתח תקוואי אייל זכריה ותושב חולון צחי דוד. ותיקי העיר בטח זוכרים שפעם בשטח הזה היו בעיקר מוסכים.

בעוד את החנויות בחלק החיצוני של המתחם הם ישכירו לבעלי עסקים שונים, במתחם הפנימי שיהיה כשר ולא יפעל בשבת, הם מקימים וינהלו בעצמם מתחם קולינרי מקורה, שוק איכרים חדש וייחודי בפתח תקוה שייקרא Z MARKET וייפתח בתחילת חודש יוני הקרוב.

דוד וזכריה הם שני חברים שמשתפים פעולה בתחום העסקי מזה כארבע שנים. בשלב מסוים הגו את הרעיון להקים מרכז קניות ייחודי בקונספט שמוכר מאוד במדינות אירופה. המתחם הקולינרי Z MARKET , שהוקם בהשקעה של כשמונה מיליון שקלים, משתרע על שטח של כ–2,000 מ"ר והוא כאמור חלק ממתחם Giss-In ברחוב גיסין 15 שגודלו הכולל כ – 5,000 מ"ר וכלל העסקים בו צפויים להיפתח תוך כחודשיים. גולת הכותרת של המתחם הקולינרי הפנימי הוא כאמור שוק האיכרים שיכלול שורה של עסקים, כמו קפטריה, קצביה, שוק ירקות ופירות יישר מהחקלאי, מעדניה, מאפיה, פיצוחיה, גלידריה וחנות יינות.  זכריה ודוד מדגישים שניתן יהיה לשלם עבור הרכישות בכל חלקי המתחם הפנימי באותה קופה.

מתחם גיס אין צילום אייל יצחקי

בין העסקים במתחם החיצוני: ג'ויה, תחנת לחם, גוד פארם, פיצוחי המושבה, בי פרש, אופטיקה בורוכוב, לחם ארטיזן, בא לי בלון, פיצה זוטה, פלאפל בריבוע, עד העצם, בית הפנקייק
ואניס. המתחם הפנימי, מתחם שוק האיכרים, מדגישים בעלי המקום, יהיה כשר ועל כן יהיה סגור בשבת. שעות הפעילות של המתחם הפנימי, לפחות בהתחלה יהיו ימים א' עד ה' מ–7 בבוקר ועד 10 בערב ובימי שישי מ–7 בבוקר ועד כשעה לפני כניסת השבת. בהמשך, בהתאם לביקוש, יתכן ויורחבו שעות הפעילות בימי חול עד שעה מאוחרת יותר. לרשותם של הלקוחות של המקום יעמדו גם מקומות חניה ללא תשלום.

הדרך לא הייתה פשוטה. ובימים אלה, כשלוש שנים מתחילת הבניה, מתבצעות במקום השלמות אחרונות על מנת לעמוד במועדי הפתיחה שהציבו לעצמם בעלי המקום. השבוע, לקראת פתיחתו של המתחם הקולינרי, תפסנו לשיחה את צחי דוד (50), אחד מבעלי המתחם, בעל מוניטין של מעל 30 שנה בשוק הקמעונאי והפעלת סופרמרקטים, שכאמור, החליט להקים את המתחם עם שותפו העסקי בשנים האחרונות, אייל זכריה, שהינו תושב פתח תקוה.

מתחם Z MARKET צילום פרטי

"כבר לפני מספר שנים השותף שלי קנה את השטח והיה לו חזון להקים את המתחם הזה", מספר צחי דוד למלאבס. "בעבר היו שם כל מיני מוסכים. הורדנו את הכל ובנינו את כל המתחם מחדש. תכננו אומנם לפתוח כבר לפני כשנה אבל היו כל מיני שינויים בדרך ועיכובים, אך רובם דווקא לא היו קשורים לקורונה".

מה החזון שלכם ולמי מיועד המתחם?

"אנחנו רוצים לתת מחירים מאוד תחרותיים והוגנים ללקוחות, חווית קניה ייחודית שאין בארץ. המתחם מכוון לכל האוכלוסייה. אנחנו מביאים את אירופה לישראל. אנחנו מביאים חוויית קניה ייחודית כפי שנהוג בשווקי אירופה. אני מקווה שהמתחם יהיה מאוד פעיל, הומה אנשים ויהפוך למקום בילוי. נעשה שם כל הזמן פעילויות שונות: טעימות של יין, של בירות וטעימות של שוק האוכל. אנחנו רוצים  שהמקום יהיה כל הזמן בתזוזה ושינויים. בהמשך, אנחנו חושבים גם לעשות שוק אומנים בכניסה ונחשוב על דברים נוספים שיתנו מענה לבידור ולפנאי".

מה לגבי הפעילות בשבת?

"במתחם החיצוני כל עסק מחליט לעצמו ובמתחם הפנימי שהינו באחריותי  – שם הכל יהיה כשר וסגור בשבת –  ואני גאה בכך. בגלל זה אנחנו עושים הפרדה בין המתחם החיצוני והפנימי".

 

על רקע הפרסומים לקראת פתיחת המתחם, נחשפו התושבים וגולשים ברשת לסמל המסחרי של הרשת – האות Z. אולם, בחודשים האחרונים, מאז פרצה המלחמה באוקראינה, מקבלת האות Z משמעות נוספת לאחר שנוצלה על ידי תומכי נשיא רוסיה על מנת לקדם תעמולה פרו-מלחמתית. לבעלי הרשת חשוב להדגיש לסמל אין כל קשר למלחמה ומקורו כבר  לפני מספר שנים בשמותיהם של שני השותפים: השם הפרטי –  צחי ושם המשפחה – זכריה. "לאחרונה האות Z חורה לאוקראינים שמסביב, אבל חשוב לי להדגיש, לא באנו לעורר פרובוקציה – זה פשוט האות הראשונה של השם שלי (צחי) וזה צירוף מקרים לגמרי. השם של החברה זה סמל מסחרי כבר מספר שנים ואין שום קשר לרוסים", הוא מנסה להרגיע ולהסביר".

דוד אומר שהמתחם בפתח תקוה הוא רק הסנונית הראשונה. "התכנון הוא להקים רשת גדולה של מרכזים דומים וסופרמרקטים", אומר דוד. סופרמרקט נוסף אמור להיפתח בקרוב גם במגדלי ב.ס.ר בפתח תקוה.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. שושי

    עוד מקום בילוי כשר בעיר שרובה חילונית? הרגתם אותנו. אני אוותר.

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר