רן דור חי, סולן פורטרט רון רוזנפלד, יעל שוורצמן והאוסקר ווילד, צילום יחצ

שמח על הבר: "אם סיימנו את העשור הראשון, אני מאמין שנגיע גם לעשור השלישי"

רן דור חי מסכם בסיפוק עשור מוצלח שלו ושל שותפיו באוסקר ווילד, שמח שהחליטו לפתוח את לאגר אנד אייל בעיצומה של הקורונה, ומדבר כבר על המיזם הבא: בר לקהל הדתי - מסורתי

פורסם בתאריך: 27.5.22 08:55

עם דעיכת הקורונה, תום תקופת הסגרים וביטול המגבלות, בשנה האחרונה – ובדגש על החודשים האחרונים, חזרו חיי הלילה לשגרה מלאה. כך גם רחוב שחם בפתח תקוה שגדוש במקומות בילוי ופנאי אשר מושכים אליהם בליינים רבים מכל האיזור. אחד המקומות הוותיקים ברחוב הוא הפאב האירי "אוסקר ווילד", שממש החודש חגג עשור לפתיחתו. ציון דרך מרשים ללא ספק, במיוחד על רקע המשבר אליו נקלעו עסקים רבים במדינה בשנתיים האחרונות.

לפני שבועיים בדיוק נערכה חגיגת עשור שהתפרסה על פני שלושה ימים, בהם לקחו חלק כ–1,500 איש. החגיגה הגדולה כללה הופעות של אומנים תחת כיפת השמיים, אוכל טוב ואלכוהול משובח, ובליינים רבים וביניהם ראש עיריית פתח תקווה רמי גרינברג, שנהנו גם מהופעה סוחפת ומקפיצה של האומן רותם כהן. עוד לקחו חלק בחגיגות ביומיים שקדמו לכך די.ג'י אורן שריג ולהקת "החברים מפורטרט".

אוסקר ווילד, צילום יחצ

ניצלנו את חגיגות העשור לתפוס לשיחה את רן דור חי ויעל שוורצמן, שהם בעלי הפאב הוותיק יחד עם אסף עינת וירון דרהם. יש לצין כי דור חי, שוורצמן ועינת מחזיקים בבעלותם, יחד עם אמיר עדן, גם את בר 'לאגר אנד אייל' ביכין סנטר, שנפתח באוגוסט 2020, בשיא הקורונה, והושק חגיגית ורשמית בדיוק לפני שנה, קצת אחרי תום תקופת הסגרים וסיום מבצע "שומר החומות".

"לפני עשר שנים ראינו שכל הנושא של פאבים אירים זה משהו שעובד בכל העולם ולאורך שנים וזה לא טרנדי, היה חשוב לנו לעשות משהו שהוא שיישאר להרבה שנים", מסביר בשיחה עם מלאבס רן דור חי, תושב פתח תקוה. את הפאב הראשון שלו הוא פתח לפני עשר שנים, בגיל 40, כשלפני כן ניהל שורה של מסעדות וכיום הוא מחזיק ב–12 מקומות בילוי. "סיימנו את העשור הראשון בהצלחה", הוא אומר, "היו בזמנו בר או שניים בפתח תקוה וגרמנו לכל הרחוב הזה לקבל הרבה יותר מנוף של עבודה. יש לנו קהל בוגר, קהל שבא לבלות ברגוע. אנחנו עושים אירועים מיוחדים, הופעות, הרבה שידורי ספורט. מנסים לנגן על הצביון של פאבים אירים שיש בכל העולם. זה היה הפאב האירי הראשון וכיום הסניף עובד מאוד חזק. יש לנו מעל 200–300 מבלים כל יום. אם סיימנו את העשור הראשון, אני מאמין שנגיע גם לעשור השלישי".

לאגר אנד אייל צילום שי בן סניור

מה שיניתם לאורך העשור?
"אנחנו משנים את התפריט מאוד לאט. אנחנו מאוד עקביים ודואגים שהמנות הטובות יישארו והמנות שפחות אוהבים פחות יהיו. מתייחסים קצת לטבעוניים, מתייחסים קצת למנות פחות שמנות ומתייחסים לעולם החדש שמגיע. את רוב הפרודוקטים אנחנו מכינים במקום ולא קונים בחוץ. תמיד האוכל שלנו היה מאוד יציב ובשביל לשמור על היציבות אתה לא כל יום משנה את המנות ועושה יותר מידי שינויים. בעשר שנים עשינו שלושה עדכוני תפריט. אנחנו מאוד קשובים לקהל שלנו ומנסים כל הזמן להבין מה הוא רוצה ומתאימים את עצמנו".

איך עברה תקופת הקורונה?
"אנחנו קבוצה חזקה. נכנסנו חזקים אז ידענו לשרוד את התקופה הזאת. לא היה פשוט אבל אלו החיים. עסק שהיה חזק לפני כן, יישאר חזק גם אחר כך. מי שהיה על כרעי תרנגולת – אז לא שרד, אבל מי שהיה חזק לפני כן, אז שרד את הקורונה. המדינה עזרה לנו, לא הרווחנו מזה אבל זה גרם לנו להפסיד פחות. בזמן שהיינו סגורים, עשינו רה-ארגון לכל העסקים, שיפצנו ותכננו מה אנחנו עושים ברגע שזה יסתיים … וכמובן היה לנו הרבה יותר זמן להקדיש למשפחה".

 

כאמור, לצד פאב האוסקר המצליח, הבעלים היו מספיק בטוחים בעצמם לפתוח בשיאה של המגיפה את פאב 'לאגר אנד אייל'. דור חי מסביר: "שני העסקים, 'אוסקר ווילד' ו'לאגר אנד אייל', מאוד דומים אך מאוד שונים. היה מאוד קשה לפתוח אותו כי אין פיצויים לעסק חדש. תכננו לפתוח עוד לפני הקורונה, אבל זה מה שיצא כי האמנו בזה. אנחנו לא ניתן לעולם לעצור אותנו. הוא נפתח ממש באמצע הקורונה, לפני שנה וחצי, פתיחה – סגירה, בדיוק באמצע הבלאגן. איש עסקים לא יכול לחשוש. גם בדיעבד, אני חושב שזאת לא הייתה טעות. יש לנו הרבה עסקים וזה מה שהחזיק אותנו גם בתקופה הקשה. התגובות היו מדהימות. אנחנו רואים את הקהל מצביע ברגליים. אנחנו תמיד מסתכלים על הצד החיובי ואיך עושים מלימון לימונדה ולא אחרת".

מי שמלווה את דור-חי כבר עשור היא יעל שוורצמן, שהתחילה באוסקר לפני עשור כברמנית. "התחלתי לפני עשור כברמנית ומשם התקדמתי להיות אחראית משמרת, מנהלת המקום ולאחר מכן, לפני כשנה, כבר נכנסתי להיות שותפה בשני הפאבים", היא נזכרת בשנים שחלפו. "לא ציפיתי שאני אשאר אבל התאהבתי במקום ונשארתי לגמרי בגלל כל החוויה וכל הלקוחות והמקום וזה גרם לי להישאב. הגעתי לכאן בגיל 22, אחרי טיול, באתי לברמן, המשכתי כסטודנטית ועשיתי תואר בניהול ומשאבי אנוש, שכיום אני לגמרי משתמשת בזה ביום יום".

רן, איך אתה רואה את חיי הלילה בפתח תקוה?
"אני חושב שרחוב השחם זה אחד הרחובות החזקים בארץ. כל תושבי פ"ת ומסביב מעריכים שהם לא צריכים לנסוע לתל אביב, לפקקים ולחפש חניה. מאוד מעריכים את הבילוי. כל הרמה כאן, ולא רק של העסקים שלנו, גם אלו שסובבים אותנו, הרמה מאוד עלתה. בגלל זה אנשים מצביעים ברגליים. אפילו בימי ראשון כל החניון מפוצץ".

רגע לפני סיום הריאיון חושף בפנינו דור-חי על קצה המזלג את הכוונות להמשך – והן מפתיעות ומסקרנות. "אנחנו בוחנים לפתוח עוד מקום בפתח תקוה אבל כרגע אני לא רוצה לפרט כרגע, כי אנחנו באמצע משא ומתן. הרצון הוא להקים פאב – בר בסגנון קצת אחר, אולי לקהל המסורתי והדתי יותר. כשר ברמה אחרת", הוא נותן טעימה ראשונה מהתוכניות הקרובות.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר