ראם בקאל, צילום עירד נצר
ראם בקאל, צילום עירד נצר

התחיל באינסטגרם: כך נולד השיר המשותף של ראם בקאל וקורל ביסמוט | צפו

שיר אחד נולד באינסטגרם, שיר אחד כמשימה מהמורה שלמה ארצי, והמפיק שלו הוא אחיו. ראיון עם הזמר הפתח תקוואי ראם בקאל על המסע הארוך בארצות הברית, הקריירה והחלומות

פורסם בתאריך: 12.8.22 09:40

לא מזמן, רק לפני כמה שנים, לאחר שהשתחרר מלהקה צבאית וסיים את הלימודים בבית הספר רימון למוזיקה, ראם בקאל בן ה-27 מפתח תקוה, החליט להגשים את החלום שלו לעשות מוזיקת פופ, סול, היפ הופ ואלקטרוניקה כמו שהוא אוהב לשמוע וחיפש את הדרך הכי טובה לכך. ראם ארז תיק ויצא למסע ארוך בארצות הברית, ביקר בכנסיות, ספג גוספל וסול ביום, ובלילה יצא למועדונים עם הביטים והסאונדים הכי מעודכנים. בין לבין כתב את מה שהפך להיות אלבום הבכורה שלו שעומד לצאת ב-5.9 ויקרא כמו השיר האחרון ששיחרר, "סוף סוף", שיר שהקליט יחד עם קורל ביסמוט. כן, המוזיקאית שאדם לוין החליט להעלות לבמה שלו בפארק הירקון. על האלבום הוא עובד יחד עם אחיו הגדול, המפיק המוזיקלי רון בקאל, שעבד עם שירי מימון, טיפקס, בניה ברבי ועוד. ביחד הם מצליחים לשזור ביטים מושלמים, ולתת מקום של כבוד לשפה העברית.

היכנסו וצפו בקליפ "סוף סוף" – ראם בקאל וקורל ביסמוט

הקשר עם ביסמוט נוצר באינסטגרם, כשראם חיפש מישהי לשיר איתו ופנה אליה. יחד הם כתבו את השיר במעין פינג פונג. ראם כתב קודם את החלק שלו, שלח לקורל שהשלימה את החלק שלה וככה נוצר הסינגל החדש "סוף סוף", בחיבור שהיה מהיר ומדויק.

ראם בקאל, צילום עירד נצר

ראם בקאל, צילום עירד נצר

ספר על השיר.
"באותה תקופה הרגשתי שכל מה שאני שומע זה שירים שמחים, והרגשתי שאני צריך שיר כזה משל עצמי להרגיש שאני משפיע על המציאות, כמו שאומרים שמחשבה יוצרת מציאות. אחד הדברים הכי מחברים זה לדבר בצורה פתוחה והשיר מדבר בצורה מאוד מאוד פתוחה. הוא מדבר על לא לפחד, לא להתעמק במה שאין ולא לוותר ולדעת לעשות דברים ולהתקדם תוך כדי תנועה. אל קורל פניתי כשידעתי שאני רוצה מישהי לשיר איתי, פניתי אליה והדברים התקדמו די מהר. נוצר חיבור מצוין".

יש עוד אמנים שהיית רוצה לשתף איתם פעולה?
"בוודאי. הייתי מאוד רוצה לשתף פעולה עם דודו טסה שאני מאוד אוהב את המוזיקה שלו וגם עם רביד פלוטניק מאותה סיבה. לא פניתי אבל אני מאמין שלכל דבר יש זמן".

איך נראים חיי היום יום שלך?
"את רוב הפוקוס אני שם בתקופה האחרונה סביב המוזיקה, זה מצריך המון זמן והמון משאבים אז אני מלמד אצלי בסטודיו פסנתר ופיתוח קול כדי לעמוד בהוצאות ולהתפרנס".

מה החלום?
"החלום להגיע לכמה שיותר אנשים, לחיות ולהתפרנס רק מהמוזיקה שלי, להמשיך להוציא אלבומים, להופיע וליהנות מכל הדרך הזאת, זה לא פחות חשוב. אני מאוד מאמין שהדבר הכי חשוב זה להיות אמין, לעשות משהו שאתה באמת מתחבר אליו, לעבוד על החומרים גם אם לפעמים זה יוצא יותר זמן ויותר ארוך. כמובן שהדרך עוד ארוכה ויש עוד הרבה מה ללמוד".

 

 

 

את הסינגל הקודם שלו, "לא יכול לישון", שזכה להשמעות רבות אצל דידי הררי ובעוד תחנות אזוריות, כתב כשלמד ברימון. ראם מספר: "את השיר כתבתי בזמן שהייתי סטודנט ברימון, למדתי בקורס כתיבה אצל שלמה ארצי האחד והיחיד, הוא ביקש מאיתנו באחד המפגשים לכתוב שיר, לילה לפני השיעור נזכרתי במשימה שהייתי צריך להכין, במקרה לא הצלחתי להירדם, ואז נולד השיר הזה".

איך המפיק שלך?
"תמיד היה לי מאוד ברור שאחי יהיה המפיק של האלבום שלי, אני מאוד מחובר לדברים שהוא עושה, יש לנו חדר אחד ליד השני באולפן וזו הייתה התנסות מאוד מעניינת. יש חילוקי דעות אבל תמיד אתה יכול לפתור את זה, הוא האח הגדול שלי ובאתי בראש מאוד פתוח בשביל לקבל כל דבר".

מתי הופעות?
"ב-1.9.22 במתחם התחנה בירושלים וב-29.10 במועדון האזור שזו תהיה הופעת ההשקה לאלבום".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר