מימין צדוק בן משה, ענת זנזורי וליהיא גרינר עם החברים הטובים שלהם
מימין צדוק בן משה, ענת זנזורי וליהיא גרינר עם החברים הטובים שלהם

יום הכלב הבינלאומי: צדוק בן משה, ליהיא גרינר וענת זנזורי מספרים על יחסים מיוחדים

הכלב שאוכל גזר, הכלב שמשתלט על כורסת היחיד בסלון, והגורה שמפרידה בלילה בין בני הזוג. שלוש שיחות על חיי כלב

פורסם בתאריך: 26.8.22 09:14

לא בטוח שידעתם, גם אם אתם אוהבי כלבים, אבל היום, יום שישי, 26.8, חל יום הכלב הבינלאומי. פנינו לשלושה תושבים מוכרים וביקשנו לבדוק איתם את מערכת היחסים שלהם עם הכלבים שלהם – מי מטפל בכלב, איך הם מפנקים אותו ועוד. זה מה שהם סיפרו לנו.

ליהיא גרינר עם טוני וצ'ייסר

ליהיא גרינר עם טוני וצ'ייסר

ליהיא גרינר צבר עם טוני וצ'ייסר

טוני הוא בן 12, בוקסר מעורב, נמצא עם גרינר מגיל 3 חודשים והיא אימצה אותו מצער בעלי חיים. צ'ייסר בת 14, פינצ'רית מעורבת עם צ'יוואווה, נמצאה בגיל צעיר על ידי בעלה של גרינר ואומצה על ידו. כשהשניים התחתנו הם איחדו כוחות גם עם הכלבים. כיום המשפחה המורחבת כוללת את בני הזוג, שלושת הילדים ושני הכלבים.

מי מטפל בכלבים?
"כולם מטפלים, במיוחד מאז שהילדים גדלו והם יכולים להשתתף בכך. יש חלוקת תפקידים מסוימת. למשל, בעלי הוא זה שמקלח את הכלבים. הם מפונקים".

איך אתם מתייחסים אליהם?
"הם בשבילנו חלק מהמשפחה. אנחנו לוקחים אותם לכל מקום שאליו מאפשרים לנו להביא כלבים. למשל, לטיולים, לחמותי".

מה הם הכי אוהבים לעשות?
"הם הכי אוהבים לאכול ולישון, לישון הרבה. חוץ מזה, טוני הכי אוהב לשבת על כורסת היחיד בסלון. אם הוא תופס אותה ויושב שם, אנחנו מאפשרים לו, לא מורידים אותו ממנה. צ'ייסר הכי אוהבת להיכנס איתנו למיטה, מתחת לשמיכה, ולשכב בין הרגליים שלנו".

איך את מפנקת אותם?
"חשוב לי שהם יאכלו אוכל טעים ובריא. אני מזמינה להם אוכל מיוחד שמביאים לי עד הבית. זה אוכל שהם מאוד אוהבים והוא טוב להם".

איך תחגגי איתם את יום הכלב הבינלאומי?
"אני מתכננת לקחת אותם בפעם הראשונה לגינת הכלבים החדשה שהקימו בשכונת נווה גן. שם הם יוכלו ליהנות ולרוץ בצורה חופשית".

צדוק בן משה עם צ'יקה

צדוק בן משה עם צ'יקה

צדוק בן משה, סגן ראש העירייה וצ'יקה

צ'יקה, טריירית בת 3, אומצה על ידי משפחת בן משה כשהייתה בת שנה, מזוג צעיר עם ילדים שהתקשו לטפל גם בכלבה ומסרו אותה לעמותה. ליאם, אחת מארבעת ילדיו של בן משה, היא שהתעקשה לקחת כלבה שנמסרה לאימוץ. בתמונה הכלבה לא עשתה רושם, אבל הם החליטו לראות אותה מקרוב בכל זאת ואחרי דקה הם התאהבו ומאוהבים בה עד היום. הכלבה הפכה לבת בית מפונקת, שישנה ביום על הכריות בסלון ובלילה בין הכריות של הזוג בן משה, אוריאן וצדוק.

צדוק, מי מטפל בכלבה?
"יש חלוקה. אני משתדל מאוד להוריד אותה בבוקר וגם בלילה אפילו אם חוזר מאוחר. שאר הזמן אשתי מטפלת בה. אשתי בכלל לא רצתה אותה והיום – הלוואי שאשתי הייתה אוהבת אותי כמו שהיא אוהבת את הכלבה. ליאם מורידה אותה בצהרים כשהיא חוזרת מבית הספר. בכלל הילדים שמחים לעשות דברים עבור הכלבה, אפילו לא צריך לבקש מהם, היא מכניסה הרבה אושר לחיים שלנו".

מה צ'יקה אוהבת לעשות?

"היא אוהבת לשחק, אוהבת לאכול מלפפון, גזר, ביסקוויטים. בכלל היא גרגרנית וקשה לנו להגביל אותה באוכל למרות שמדובר בבריאות שלה. היא גם אוהבת לשכב במרפסת איפה שהיא מוצאת קוביה של שמש".

איך תחגגו את יום הכלב הבינלאומי?
"מבחינתנו כל יום זה חגיגה כי היא בת משפחה שוות ערך. נקנה לה צעצוע. נחפש משהו ייחודי. תמיד מחפשים את הדברים הנכונים, אפילו הרצועה הנכונה, שלא תחנוק אותה. אולי נפנק אותה גם באיזה גזר למרות שאני בטוח שהייתה מעדיפה שניצל. מעבר לכך, אנחנו עושים יום אימוץ ביום הקרוב, עם הפנינג וסיורים מודרכים כל חצי שעה בשיתוף פעולה עם עמותת בשביל בעלי החיים והאגף הווטרינרי. אני קורא לציבור לבוא לאמץ כלבים".

 

ענת זנזורי עם שיילה

ענת זנזורי עם שיילה

חברת המועצה ענת זנזורי ושיילה

שיילה, עוד מעט בת שלושה חודשים, היא לברדודלית (שילוב של לברדור ופודל). שיילה הגיעה למשפחת זנזורי דרך חברה שלהם שהכלבה שלהם המליטה מספר רב של גורים שעבור חלקם חיפשו בית חם שיאמץ אותם. לפני כן הייתה למשפחת זנזורי כלבה שנפטרה שנה וחצי קודם לכן. שיילה הצטרפה לחתול שכבר היה בבית.

מה שיילה אוהבת לעשות?
"בעיקר לאכול לנו את הידיים. היא כלבה מלאת אנרגיה ואוהבת ללעוס הכל, בעיקר בשר אדם. אנחנו מנסים לחנך אותה, אבל בינתיים היא מחנכת אותנו. מכרים מנסים לנחם אותנו שזו התנהגות של גורה, אבל אולי נצטרך לקחת אותה למאלף. היא גם אוהבת לקפוץ על הגב של בעלי חיים אחרים ולכן אנחנו נזהרים ומרחיקים אותה מהם. מזל שהיא מיודדת עם החתול. היא גם אוהבת להיכנס איתנו למיטה. אנחנו מתחילים את הלילה בשניים ומסיימים אותו בשלושה. היא מחכה שנירדם ונכנסת למיטה, ביני לבעלי".

מי מטפל בה?
"אני המטפלת העיקרית. הילדים כבר גדולים, בצבא. לכן כשרציתי להביא אותה בעלי שאל אותי למה אני צריכה את זה, אבל אני אוהבת את זה ועושה את זה בשמחה, מורידה אותה ב-7 בבוקר, ב-2 בלילה".

איך אתם מפנקים אותה?
"קונים לה חטיפים, צעצועים, נותנים לה הרבה אהבה".

איך תחגגו את יום הכלב הבינלאומי?
"מכיוון שהיא גורה היא עוד לא חוסנה בכל החיסונים ולכן אני רק מורידה אותה מתחת לבית ומשתדלת להרחיק מכלבים אחרים. השנה היא תסתפק בצעצוע או חטיף ובשנה הבאה נחגוג בגדול".

יום הכלב הבינלאומי: עדי לוי סקופ, דנה אורן ינאי וגיל ריבה מספרים על יחסים מיוחדים


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר