ארז חסון, תיאטרון הדופנ, צילום תומר חיים שקד
ארז חסון, תיאטרון הדופנ, צילום תומר חיים שקד

התיאטרון הפתח תקוואי: "חשבתי שגם אם זה יקרה זה ייקח שבע שנים. הייתי בהלם"

בגיל צעיר עזב ארז חסון את העיר כדי להשתלב בעולם התיאטרון. באחרונה הוא חזר לכאן כדי להקים תיאטרון פרינג' והופתע מהמהירות בה זה קרה. במהלך החודש יתקיים בעיר פסטיבל יוצר דופנ 2

פורסם בתאריך: 2.9.22 08:35

המילים תיאטרון פרינג' מתקשרות אולי, באופן טבעי יותר, עם ערים כמו תל אביב או ירושלים. אבל מי שחושב שכך הם אכן פני הדברים במציאות טועה. מאז נובמבר 2021 פועל גם כאן בעיר תיאטרון פרינג' בשם תיאטרון הדופנ. בעוד כשבוע וחצי אף יעלה בעיר, זו הפעם השנייה, פסטיבל הצגות פרינג', שבמשך ארבעה ימים יציג את מיטב הצגות הפרינג' המקומיות, הארציות ואף כמה מהעולם הרחב.

מאחורי הפסטיבל עומדים העירייה וארז חסון, הרוח החיה והמנהל האמנותי של תיאטרון הדופנ. חסון נולד בעיר וגדל בה עד גיל 18. אולם בגיל הזה הבין שכדי להתקדם בתחום התיאטרון והתרבות יהיה עליו להעתיק את מגוריו לתל אביב, שהייתה אז, כמו היום, מרכז תרבותי תוסס לעומת עיר הולדתו שהייתה אז בשממה תרבותית יחסית. חסון למד תיאטרון ומשחק. במשך שנים רבות הוא ביים בתיאטרון הסמטה, היה מנכ"ל תיאטרון אנסמבל עיתים, תיאטרון נחמני, מנהל ומפיק בפסטיבל קלאסי בים האדום, היה חבר בוועדה האמנותית של פסטיבל עכו, חבר בקיפוד הזהב של הפרינג' ועוד, ואף תסריטאי ואיש הפקה בערוץ הספורט, בביפ ובערוץ הילדים.

אולם, לפני כמה שנים, החליט חסון לחזור לעיר, הן מסיבות אישיות והן מסיבות מקצועיות. כבר כמה שנים שהוא מסתובב עם חזון להוציא את התרבות מגבולות תל אביב אל שאר חלקי הארץ, ובשנים האחרונות החלום הזה רוקם עור וגידים. כשחסון החליט להקים תיאטרון פרינג', הכי טבעי עבורו היה להציע את הרעיון לעיריית פתח תקוה.

"הגעתי לפגישה עם ראש העירייה רמי גרינברג והצגתי לו מצגת על הנושא", נזכר חסון. "בסף המצגת הוא סיכם את הפגישה בכך שהוא אמר 'יש אישור, בואו נבדוק אולמות ונתחיל'. הייתי בהלם. חשבתי שגם אם בעירייה ייקחו את זה ברצינות זה ייקח שבע שנים וזה קרה מהרגע להרגע".

כך, בתוך זמן קצר, בעזרת מינהל התרבות בראשות אריה ימני, הוקם תיאטרון הדופנ. חסון עצמו מעורב גם במתחם היוצרים אמסטרדם שקם בעיר וכעת, כאמור, עומד מאחורי פסטיבל הפרינג' השני.

 

"יש בעיר עניין רב בתרבות", אומר חסון. "לשמחתי, יש עניין בתרבות מכל הסוגים, כולל בפרינג'. תיאטרון הפרינג' מוכר על ידי משרד התרבות ונהנה גם מתמיכתו. הוא עובד כל השנה ומעלה הצגות פעמיים בשבוע, בימים שני וחמישי, ממיטב היוצרים של הפרינג' בארץ, כולם אנשי מקצוע ולא חובבים. אנחנו מוכרים מנוי במחיר סמלי של 200 שקלים לשנה לתושבי העיר ולשמחתי אנשים מגיעים. אני רואה קהל מכל הגילאים ומכל המגזרים ויש כאלה שבאים להצגות 4, 5 פעמים בחודש ואף יותר".

עסקת בכמה תחומים של תיאטרון למה בחרת להתמקד דווקא בפרינג'?
"אני אוהב את הפרינג' כי הוא לא מיין סטרימי ואפשר לעשות בו הכל. אני מביא הצגות שאני רץ לראות או שולחים לי לראות מכל הארץ ואלה הצגות שלא יכולות להיכנס לתיאטרון רפורטאורי מכל מיני סיבות. אני מביא הצגות מכל הקצוות, פעם זו יכולה להיות הצגה מתקוע ופעם אחרת מהקהילה הלהט"בית הפלסטינאית. זה בעיני התיאטרון הכי מגוון ומרתק והיצירה עצמה היא מתנה. אני שמח שפתח תקוה הצטרפה למפת הפרינג'".

מה אתה יכול לספר על הפסטיבל?
"הפסטיבל יציג חמש הפקות פרינג' מקוריות בבכורה עולמית, של תיאטרון ומחול. בנוסף, יתארחו הפקות מגרמניה וטורקיה ויתקיימו גם מופעים מוזיקליים ברחבת קריית המוזיאונים עם מיטב היוצרים והיוצרות מהעיר, ומחוצה לה. אלו יהיו ארבעה ימים של תרבות ואמנות מכל הסוגים. לדוגמה, מחליק בגרון – על משמעות הסיפור האדונית והרוכל של עגנון, קומדיית קיץ משמימה – יצירה קומית, השזורה בשירים וקטעי ריקוד, דייט עם – הצגה בפורמט אינטראקטיבי מיוגוסלביה ועוד. ישנם מופעים רבים בכניסה חופשית וגם המוזיאונים יהיו פתוחים וכדאי להגיע.

פסטיבל יוצר דופנ 2, 12-15.9.22, קרית המוזיאונים
לתוכנית הפסטיבל ולרכישת כרטיסים היכנסו ללינק https://online.fliphtml5.com/aludl/leqg/


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר