הקפות שמחת תורה, צילום אילוסטרציה Graceenee depositphotos.com
הקפות שמחת תורה, צילום אילוסטרציה Graceenee depositphotos.com

שמחה גדולה: כל מה שרציתם לדעת על ההקפות בפתח תקוה

איפה יש הקפות בעיר, מתי זה מתחיל, מדוע בהקפות שניות יש שבע הקפות: האירוע המרכזי של מוצאי שמחת תורה, כל הפרטים

פורסם בתאריך: 16.10.22 08:48

מנהג ההקפות, ריקודים בבית הכנסת או ברחובות העיר עם ספרי תורה ביד, מהווה את שיא חגיגות שמחת תורה מדי שנה. המנהג נחלק לשניים, הקפות ראשונות, בהם מקיפים את הבימה בבתי הכנסת בערב שמחת תורה, והקפות שניות, שלרוב נחגגות ברחובות הערים, במוצאי החג.

ראובן יוסופוב, יו"ר המועצה הדתית בפתח תקוה, מסביר כי מנהג ההקפות בא לסמל את העובדה כי התורה שייכת לכולם וכך מזכים את כולם בשמחה הגדולה של סיום הקריאה בתורה. הריקודים ברחובות העיר נעשים על מנת שכולם יוכלו להגיע, גם מי שלא נוהגים לבתי הכנסת ואת ספרי התורה מביאים מבתי הכנסת.

ראובן יוסופוב, יו"ר המועצה הדתית פתח תקוה

ראובן יוסופוב, יו"ר המועצה הדתית פתח תקוה

נהוג לרקוד שבע הקפות כנגד אברהם, יצחק, יעקב, משה, אהרון, יוסף, דוד ושלמה. במהלך ההקפות ממליכים את השם על ידי ציון: השם מלך, השם מולך, השם ימלוך לעולם ועוד. כמו כן, בכל הקפה נהוג לשיר שירים חסידיים או כל מיני שירים אחרים שמקפיצים את הקהל מכיוון שזו מצווה גדולה לשמח ולשמוח.

בפתח תקוה יתקיימו אירועי שמחת תורה בחמישה מוקדים מרכזיים אותם מארגנת המועצה הדתית בעיר בהובלת יוסופוב ולצדו מנכ"ל המועצה, עופר אברהם, זאת החל מ-20:45. על הארגון אחראים גם המחלקה לתרבות יהודית בעירייה בניהול אורית ברוך ויו"ר האגף צביקה וישנגרד. לצדם יתקיימו עוד אירועים פרטניים קהילתיים שמארגנות המחלקות לתרבות יהודית, תורנית וחרדית בעירייה וכמובן בבתי כנסת שונים. ראש העירייה, רמי גרינברג יבוא לברך בכל הבמות. הצפי הוא לכ-3,000 – 4,000 משתתפים בכל הקפה: גברים, נשים וילדים.

 

המוקדים בפתח תקוה הם הדר גנים במגרש הספורט של בית ספר עמיטל ברחוב הרב ישעיהו משורר עם הזמר אלישע, בכפר אברהם בתוך אולפנת בני עקיבא רעות ברחוב הרב שמואל הנגיד עם אבירם שוקרון ולהקתו, בנוה הגן ברחבת הקונסרבטוריון הישן ברחוב טבצ'ניק עם אבי תורג'מן בליווי הלהקה של שי ברק, בכפר גנים במגרש הספורט של ממ"ד אורבך ברחוב שליזנגר עם להקת טוקסידוס. המוקד החמישי מיועד לקהילה אתיופית ומחלק לשניים: בית הכנסת שבו בנים רחוב אסתר המלכה 5 ובית הכנסת אוהל דן בהנרייטה סולד 44 עם תקליטן וזמר.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר