ג'קי אבן חן צילום מורן לוי
ג'קי אבן חן צילום מורן לוי

קריירה חדשה על הבמה בגיל 75: "אני לא החתיך שהייתי בגיל 20, אבל מרגיש יותר נלהב"

במשך שנים רבות שר ג'קי אבן חן כחלק מצד, קאברים לשירי ארץ ישראל. דווקא ההופעות הרבות שבוטלו בקורונה, ופרויקט שעשה בעזרת מנהל מינהל התרבות, ראש העירייה ומספר אמנים מוכרים, גרם לו להפסיק לחשוש ולהתחיל להופיע לבד ועם שרים שכתב

פורסם בתאריך: 2.12.22 08:43

מסתבר שלעולם לא מאוחר מידי. את זה גילה באחרונה ג'קי אבן חן, זמר, תושב העיר בן 75.  אחרי שנים רבות שבהן הופיע עם בת זוגו, מזל לוי, כצמד המוכר בתור המזל של ג'קי, עם מופע שכלל בעיקר קאברים של שירי ארץ ישראל תחת השם הורה גרוב, גילה אבן חן שהוא, ובעיקר הקהל, יכולים ליהנות גם מחומר מקורי שלו ולא צריך לפחד לנסות, אפילו אפשר לשיר לבד. אז אבן חן מרגיש בשל סוף סוף להופיע עם חומר מקורי, עם שירים שכתב בעצמו. מעכשיו זה רק הוא על הבמה, הוא והגיטרה, הוא והקהל. ואת מופע הבכורה שלו עם שיריו, שבו גם השיק את ספר השירים שלו הנקרא שירת חיי, הוא ערך בדיוק אתמול (חמישי) בתיאטרון הדופנ בעיר. במאי המופע הוא ארז חסון. בין השירים מדבר אבן חן עם הקהל ומשתף אותו בתובנות ממרום גילו וניסיונו. עכשיו אבן חן הנרגש מתכנן לצאת לדרך חדשה ומחכה בקוצר רוח להופעות הבאות.

מאיפה נולד הרצון לשיר לבד בגיל 75?
"תמיד הייתי זמר בתוך קבוצה. בגיל 10 שרתי במקהלה של בית הכנסת הגדול בחיפה. אחר כך למדתי לנגן בגיטרה וגיליתי שאני יודע לכתוב שירים וטקסטים, אבל לא עשיתי עם זה כלום. לפני 25 שנה הכרתי את מזל במהלך סיבוב הופעות בארה"ב וקנדה, כשכל אחד מאיתנו היה בהרכב מוזיקלי אחר. נפגשנו שוב אחרי כמה חודשים ואחרי שנה שכרנו דירה באם המושבות. אני הייתי מנהל עיתון והיא מנהלת חשבונות בחברת היי טק. הייתה תחרות בשם עירוויזיון של עיריית פתח תקוה השתתפנו וזכינו. הבנו שהגיע הזמן להגשים את החלומות שלנו. התפטרנו ממקומות העבודה שלנו והקמנו את הצמד המזל של ג'קי, התחלנו להופיע יחד בכל הארץ ולהתפרנס ממוזיקה".

 

נשמע מעולה, למה לא להסתפק בכך?
"כל השנים הציק לי שהזנחתי את החומר המקורי שלי. הקהל אף פעם לא שמע את השירים שאני כתבתי. כשפרצה הקורונה, כל ההופעות שלנו התבטלו. ישבתי יום אחד עם מזל ואמרתי: 'הכל יהיה בסדר. אל תדאגי, נעשה פרויקטים וכשנצא מהקורונה נהיה יותר מחוזקים'. באותו ערב כתבתי את השיר אל תוותרי. הבן שלי חיבר אותי עם מעבד ומפיק בשם אלון אוחנה והקלטנו סקיצה של השיר. הוא הציע לי להשיג עוד אמנים שישירו איתי. להפתעתי, מירי אלוני, מני בגר, ליאור אלמליח, סוזי מילר, אופירה גלוסקא ודפנה ארמוני התלהבו מהסקיצה ואמרו שמוכנים להקליט. מזה קיבלתי עוד רעיון, הלכתי למנהל מינהל התרבות אריה ימיני שהשיג לי תקציב דרך מפעל הפיס ולראש העירייה רמי גרינברג שגם התלהב ואמר שצריך לעזור לי. הלכנו לכל הזמרים הביתה וצילמנו אותם, צילמנו אתרים בפתח תקוה ואנשים מהעיר שלחו לי סלפי שלהם אומרים אל תוותרו והרכבנו מזה קליפ נפלא. בזכות הקליפ הזה הביאו אותנו לטלוויזיה".

ומה קרה אחרי זה?

"זה נתן לי את הרעיון לצאת סוף סוף עם החומרים שלי, ראיתי שהם שווים. הוצאתי ספר בהוצאת ספרי ניב שבו כינסתי את השירים שכתבתי ואני קורא לו שירת חיי. סך הכל 43 שירים. לצד כל שיר יש ברקוד שמאפשר לשמוע את הביצוע שלו וגם טקסט שלי לגבי כל שיר".

כריכת הספר של גקי אבן חן

כריכת הספר של גקי אבן חן עיצוב נטל סקא

ומה הלאה? 
"אני מתחיל קריירה בגיל 75. אני לא החתיך שהייתי בגיל 20, אבל מרגיש יותר נלהב ועם יותר ידע בשביל להגשים את החלומות שלי ומאחל לכולם שיגשימו את שלהם".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר