הדמיית פארק גאון הירקון בפתח תקוה, משרד מורן פיתוח וייעוץ
הדמיית פארק גאון הירקון בפתח תקוה, משרד מורן פיתוח וייעוץ

מי גאון הירקון? פרויקט חדש של העירייה, רשות הטבע והגנים, והחברה קדישא

שלושת הגורמים מקדמים יחד רצועת פארק חדשה בפתח תקוה, סמוך לכביש 5. ההשקעה: 11 מיליון שקלים אז מה יכלול הפרויקט החדש? כל הפרטים בכתבה

פורסם בתאריך: 9.1.23 08:15

עיריית פתח תקוה, בשיתוף רשות הטבע והגנים וחברה קדישא תל אביב ופתח תקוה, מקדמת בימים אלו את פרויקט "גאון הירקון" בהשקעה כוללת של כ-11 מיליון שקלים. כמחצית ההשקעה תגויס על ידי הקרן לשטחים פתוחים. במסגרת קידום הפרויקט, יחל בקרוב התכנון המפורט לפארק שעתיד לקום בשטח שמדרום לכביש 5, בין בית העלמין ירקון לאפיק הירקון. פארק 'גאון הירקון' הוא מקטע בן 5.2 ק"מ אשר מצטרף לרצף עתידי של פארקים אשר יפותחו במרחב הירקון בצפון פתח תקוה ונמצא בלב האזור המטרופוליני הגדול ביותר בישראל.

במסגרת הפיתוח יבוצע שיקום לבתי גידול לחים (בריכות חורף) והנגשתם לציבור, יבוצע שיקום נופי וכן יוקמו שבילי אופניים והליכה ועוד. כמו כן, השטח הפתוח בסביבת הנחל ינוצל לשיפור תפקוד מסדרון הניקוז של אזור מורד נחל הירקון באירועי הצפה חריגים. יעד זה יושג על ידי פיתוח נופי של רצועות הנחל והמדרונות הסמוכים אליו. הפארק עתיד להתחבר לבריכת החורף שקיימת היום מצפון לשכונת הדר המושבות ולפארק המטרופוליני פתח תקוה שישתרע על פני 10,000 דונם לאורך הירקון.

 

ראש העירייה, רמי גרינברג, אמר: "נחל הירקון מהווה פנינת טבע ייחודית בתוך סביבה אורבנית ולכן קיימת חשיבות רבה לפתח את סביבת הנחל ולהנגישו לציבור הרחב. במסגרת זו, אנחנו מקדמים את פרויקט גאון הירקון, המצטרף לשורה של פרויקטים שמקודמים באזור, כמו פיתוח הפארק המטרופוליני והנחלים הסמוכים, פיתוח בריכת החורף, פיתוח שבילים ומבואות שיחברו את שכונות המגורים למרחב הפתוח ולירקון ועוד. פרוייקטים אלו יהוו מוקדי בילוי ופנאי משמעותיים וימשכו מבקרים רבים וחובבי טבע."


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר