שחר כהן לבד ועם להקת פונץ' באחד מאירועי פסטיבל בסוודר, צילומים עמי ורדי
שחר כהן לבד ועם להקת פונץ' באחד מאירועי פסטיבל בסוודר, צילומים עמי ורדי

תשע הופעות על במה אחת בערב אחד בפתח תקוה. התשלום: סוודר

פסטיבל בסוודר מגיע לראשונה לפתח תקוה. על במה אחת יתקיימו תשע הופעות, הביגוד החם שייתרם יועבר לדרי רחוב. הזמר שחר כהן, מפיק הפסטיבל, שגדל בעיר: "יש בפתח תקוה צמא ועניין תרבותי מכל הסוגים"

פורסם בתאריך: 24.2.23 08:40

ביום ראשון הקרוב (26.2) יתקיים, לראשונה בעיר, פסטיבל בסוודר. מדובר בפסטיבל שכבר הפך למסורת בשנים האחרונות ומטרתו להעלות את המודעות לסבלם של חסרי הבית בחודשי החורף הקרים. לכן, הקהל נהנה ממוזיקה של זמרים ולהקות המופיעים בהתנדבות ובתמורה אינו משלם בכסף תמורת הכרטיס אלא בסוודר או בכל פריט לבוש חם אחר שנתרם לאחר מכן לדרי רחוב.

הפסטיבל הוא אירוע שנתי שמתקיים מאז 2009. הפסטיבל הראשון התקיים בחורף 2009, ביוזמת ליאור לוי ובשיתוף מועדון לבונטין. "לוי ראה כיצד מפנים הומלס קופא מקור באחד מרחובות תל אביב והחליט שצריך לעשות משהו", מספר שחר כהן, זמר ומפיק האירוע בפתח תקוה. "בהתחלה הוא אסף בגדים למענם ולאחר מכן עלה לו הרעיון של הפסטיבל. הוא פנה לנינט וללהקת רוקפור והציע להם לעשות מופע למען ההומלסים. מועדון לבונטין 7 נתן להם את המקום ובהמשך הצטרפו עוד אמנים. ב-2015 הפסטיבל תפס תאוצה ועבר למועדון הבארבי".

כהן מספר כי הקורונה השפיעה גם על הפסטיבל. "בשנה שעברה, בעקבות הקורונה, לא יכלו לעשות התכנסות גדולה. לכן, החליטו לפזר את זה לאירועים קטנים יותר, שיעלו בכמה ערים. אני הבאתי את הפסטיבל לקרית אונו, שהיא עיר מגורי הנוכחית ועשינו פסטיבל ביחד עם אסי הירשפלד, מנהל הספריה וגם השנה עשינו בקרית אונו. אמנם השנה כבר ניתן לעשות אירועים גדולים, אבל בגלל ההצלחה של הפסטיבל בערים השונות הוחלט להמשיך להפיק אותו גם בערים ואפילו להרחיב. כך החלטתי להביא אותו השנה גם לפתח תקוה, עיר הולדתי".

כהן נולד בבית חולים השרון בעיר לפני 46 שנה. הוא גדל בפתח תקוה באזור הרחובות הצוערים וצה"ל בשכונת רמת ורבר ולמד בתיכון בן גוריון. בתיכון, בגיל 17, הוא גם הקים את הלהקה הראשונה שלו וביחד הם הופיעו ברוקסן. בגיל 20 וקצת הוא עזב את העיר, אבל "פתח תקוה זה תמיד הבית מבחינתי", הוא אומר. "אני נמצא הרבה בעיר ותמיד מרגיש בה בבית וזו אחת הסיבות שבחרתי להביא את הפסטיבל הזה לפתח תקוה".

את הפסטיבל מפיק כהן בשיתוף עם ארז חסון מתיאטרון הדופנ ועם אמסטרדם 11, המתחם שהעירייה מעמידה לרשות אמנים, על מנת שיוכלו להשתמש בו כחדר חזרות. גם כהן נמצא שם כמעט מדי יום על מנת לעשות חזרות על המוזיקה שלו. "אני מקבל הרבה מהעיר ורציתי לתרום לה בחזרה", הוא אומר. "היה לי חשוב גם לתרום לעיר וגם לתרום למען ההומלסים ולהעלות את המודעות לנושא".

באירוע בפתח תקוה יהיו תשע הופעות: ורד קלפטר ורונן זל, תופעת דופלר, גל דה פז, שחר כהן ובועז כהן, לירון בן שמעון, משה בן יוחנה, לירון לוי, הדרה לוין ארדי וזאב טנא. המופע של כהן עצמו הוא קטעים מתוך מופע משותף שהוא מעלה עם בועז כהן, שדרן רדיו 99FM, מופע של סיפורים ושירים, שבו שחר כהן שר ומנגן ואילו בועז כהן מספר ומנגן בפסנתר. במסגרת המופע שחר משיק סינגל חדש בשם אישה באדום, "שיר אהבה עוצמתי", כפי שהוא מגדיר אותו.

איך ההיענות של הקהל?
"ההיענות מאוד טובה. דרושה הרשמה מראש ומתוך 160 מקומות כולם כבר כמעט תפוסים. ההיענות טובה גם מבחינת מה שהאנשים מביאים כ'תשלום'. אנחנו מבקשים סוודר ואנשים מגיעים עם ערימות של בגדים. בעיני, הפסטיבל הזה ממשיך מסורת כמו הלייב אייד ומראה איך המוזיקה יכולה להשפיע על החברה ולעזור לחברה".

אולי לקראת השנה הבאה תשקלו לעשות את הפסטיבל במקום יותר גדול.
"בהחלט. אני שמח לראות שהעיר השתנתה מבחינה תרבותית, שיש פה צמא ועניין תרבותי מכל הסוגים. כשעזבתי, הבילוי העיקרי היה גלידה, פלאפל וקולנוע ועכשיו יש את כל הפריחה התרבותית הזאת. כל שיתוף הפעולה הזה בין אמסטרדם 11 ותיאטרון הדופנ מייצר גם הוא אירועים שונים. אני עצמי אופיע בקרוב גם בבאסטה 43, מיזם נוסף של העירייה בשוק העירוני ובהמשך השנה המופע שלי עם בועז כהן יעלה באחת הספריות. בקיצור, יהיה מעניין".

פסטיבל בסוודר, יום ראשון, 26.2, 20:00, תיאטרון הדופנ, ארלוזורוב 30, פתח תקוה

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר