ליהי אוחיון, צילום יואב קרן
ליהי אוחיון, צילום יואב קרן

בת 17 מפתח תקוה מככבת בסדרת רשת: "רוצה לקבל תפקידים לא רק בגלל שאני נכה"

מיוחדת: ליהי אוחיון בת ה-17 לומדת בתיכון בן גוריון, לומדת בבית ספר לקולנוע, כותבת תסריטים, ועתה מככבת גם בסדרת רשת. "היא אף פעם לא נתנה למוגבלות לעצור אותה, היא לא רוצה הקלות", מספרת האם קרין. עתה היא מככבת בסדרת רשת חדשה, "אני 100%"

פורסם בתאריך: 17.3.23 07:43

ליהי, נערה בת 17, עובדת במשחקיה. עד כאן הכל רגיל, לכאורה, כמו מה שעושים הרבה בני נוער בגילה. אלא שליהי היא נכה 100% ויושבת בכיסא גלגלים. הכיסא הזה, מבחינת הסביבה, עושה את כל ההבדל וגורם להרבה אנשים סביבה להתייחס אליה כאילו יש לה גם בעיות אחרות. אלא, שבסופו של דבר, ליהי מצליחה להוכיח לכולם שהבעיה היא לא אצלה.

את המסר הזה מנסה להעביר סדרת רשת חדשה בשם "אני 100%", שאת הדמות הראשית בה, ליהי, משחקת ליהי אוחיון, תושבת העיר, שהיא גם מקור ההשראה לסדרה. אוחיון היא נכה 100%. היא נולדה עם חולשת שרירים ניוונית ובמידה רבה, היא משחקת את עצמה, למרות שהמצבים האלה לא בהכרח קרו לה במציאות. "כל הפרויקט נעשה בהשראת ליהי", מסביר יואב קרן מפיק הסדרה. "לבמאי, אייל קנטור, יש בית ספר לקולנוע המיועד לבני נוער. ליהי היא הראשונה שהגיעה אלינו עם מוגבלות פיזית. היא לומדת בבית הספר כבר שנתיים וחולמת להיות שחקנית. אייל פשוט התרשם ממנה, גם מהיכולות שלה וגם מהסיפור שלה, והחליט להרים סדרת רשת שהיא הגיבורה שלה. זו סדרה שמתעדת בצורה קומית את הבעיות השונות בחייה של נערה מתבגרת הסובלת ממוגבלות פיזית".

ליהי אוחיון וערן זרחוביץ צילום יואב קרן

ליהי אוחיון וערן זרחוביץ צילום יואב קרן

כל פרק בסדרה הוא כבן חמש דקות ובכל אחד מהם ישחק, בתפקיד אורח, שחקן מפורסם שישחק את עצמו. בפרק הראשון, שכבר צולם ועלה לרשת, משחק ערן זרחוביץ, שמתגלה כמי שיודע לצחוק גם על עצמו ולא רק על פוליטיקאים. "ממש מדהים כמה אנשים מהתחום התגייסו לעזרתנו, אם זה אנשי צוות טכני, אם זה שחקנים וכו' והכל כדי לאפשר לדבר הזה לקרות", מתרגש קרן.

אוחיון היא תלמידת מגמת תקשורת בתיכון בן גוריון ומתגוררת בנוה עוז. היא בתם האמצעית של קרין ודוד אוחיון, ויש לה שתי אחיות, בנות 21 ו-10. היא מקבלת בטבעיות רבה את הפיכתה הפוטנציאלית לכוכבת עולה.

ליהי אוחיון צילום יואב קרן

ליהי אוחיון צילום יואב קרן

איך את מרגישה עם התפקיד שקיבלת, תפקיד ראשי בסדרת רשת?
"זה מגניב ומרגש. מדהים לראות שהגעתי לזה בהתחשב בכך שאני עוד תלמידה ובהתחשב במוגבלות שלי. אני שמחה שהם האמינו בי. אני גם מאוד מאמינה בסדרה. היא מראה מציאות קיימת, אבל אנחנו מתייחסים לזה בהומור. הרשת או הקולנוע הם כלי נהדר להעברת מסר ולכן אני מאוד שמחה שהלכנו על הכיוון הזה, לא רק בגללי. אנחנו לוקחים פה מצבים אמיתיים, שבחלקם נתקלתי בחיים, לפעמים קצת מקצינים אותם בצורה אבסורדית, אבל העיקר זה להעביר את המסר. אני גם שוברת את הסטיגמה. בפרק הראשון, למשל, מראים שהיחידה שמצליחה לתפקד בכל מה שקורה שם זאת אני. אני יוצאת שם הדמות היחידה שהיא נורמלית. אבל זה לא בהכרח כך בכל הפרקים, צריך גם לגוון".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


קיבלת תפקיד ראשי מאוד מהר. מה השאיפות שלך להמשך הדרך?
"אני רק בהתחלה. המטרה העיקרית שלי כשחקנית וכיוצרת קולנוע היא שאוכל לקבל תפקידים לא רק בתור נכה. כלומר, שיראו שאני טובה מספיק לקבל תפקידים למרות שאני נכה ולא בגלל שאני נכה. אני רוצה שיתייחסו אלי כמו אל כל שחקנית אחרת, יבחנו אותי לכל תפקיד שאני יכולה להתאים אליו ויתעלמו מהמוגבלות. כל עוד לא מדובר בתפקיד שדורש לעשות פעילות פיזית כלשהי שאני לא יכולה לעשות, שייקחו גם אותי בחשבון ולא שיעדיפו שחקנית לא נכה רק כי היא לא נכה".

יש לך עצה לשחקנים ויוצרים צעירים?
"כן. לא לחכות שיגלו אותם, שיתחילו ליצור ולעשות בעצמם, בלי ניסיון ובלי כלום. בשנה שעברה חברה שלי ואני החלטנו לעשות סרט. לא חיכינו לאף אחד שיעשה בשבילנו ועשינו הכל בכוחות עצמנו. למדנו מזה המון. אני גם כותבת תסריטים וכתבתי לעצמי תפקיד וזה לימד אותי הרבה על כתיבה. למרבה המזל, יש לי משפחה שמאוד תומכת בי וזה גם עוזר. אני מאוד מקווה שהסדרה תצליח, שנגייס כסף ושנפיק עוד פרקים. אבל אני, בכל מקרה, לא מתכוונת לעצור".

"אין שום סיכוי שליהי תעצור", מסכימה גם אמה של ליהי, קרין אוחיון. "זאת ילדה שמגיל קטן אי אפשר היה לעמוד בקצב שלה. תמיד היה איזה יעד, שאיפה, רעיון וכו' שהיא צריכה להשיג. היא הייתה המארגנת החברתית של הבית ותכננה את המסיבות, בילויים, יציאות ומפגשים. עם הזמן, היא הלכה לכיוון הקולנוע. לאורך תקופת הקורונה למדה משחק באופן פרטי בבית עם מורה. אחר כך משחק מול מצלמה. היא כתבה ולא ידעתי שהיא כותבת. היא כותבת גם תסריטים באנגלית ברמה גבוהה. היא כתבה סרט ואחר כך היא והחברה שלה צילמו אותו אצלנו בבית. ממש הוציאו אותנו מהבית כדי לצלם".

"גם לקנטור היא הגיעה לבד", ממשיכה קרין. "היא ביררה אם המקום נגיש ונרשמה. היא התאהבה במקום והם התאהבו בה ומאז היא פורחת. היא ילדה מאוד מיוחדת שאף פעם לא נתנה למוגבלות שלה לעצור אותה. היא לא רוצה שיתנו לה הקלות וגם אני מגיל קטן לימדתי אותה שזה מה יש ועם זה ננצח. אני מקווה שהיא תהיה השראה. עכשיו היא רוצה להתנדב לצבא. בצה"ל עוד לא ממהרים לגייס אותה, אבל אנחנו לא מוותרים בקלות".

בימים אלה יוצאים מפיקי הסדרה לגיוס המונים בקמפיין הד סטארט כדי לגייס מימון לצילום הפרקים הבאים.

אפשר לתרום לפרויקט בקישור הבא: https://headstart.co.il/project/71687?lang=he

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר