אתר אבו רבאח, באדיבות רשות נחל הירקון
אתר אבו רבאח, באדיבות רשות נחל הירקון

טיול ליד הבית: הסתיימו העבודות באבו רבאח ובמפל הנסתר

חניה מסודרת ושבילי אופניים והולכי רגל במראה טבעי: רגע לפני חג הפסח, הסתיימו עבודות פיתוח באחד מאתרי הטבע הפופולריים באזור

פורסם בתאריך: 10.4.23 08:33

רשות נחל הירקון הודיעה על סיום עבודות הפיתוח הנופי בנחל הירקון, באזור אבו רבאח והמפל הנסתר. מדובר בעבודות במטרה להסדיר את האתר לקליטת קהל. אתרים אלו שלאורך הירקון, בסמוך לכביש 40, עתירים במבקרים במהלך כל השנה, ובעיקר בחופשות וסופי שבוע. חלק זה של הנחל מהווה אתר טבע פראי בלב גוש דן, בין כבישים, מחלפים ושטחי חקלאות, כפסע משכונות המגורים ואזורי התעסוקה של פתח תקוה, הוד השרון ויישובי מועצה אזורית דרום השרון.

אבו רבאח סימון אזור העבודות באדיבות רשות נחל הירקון

אבו רבאח סימון אזור העבודות באדיבות רשות נחל הירקון

במסגרת העבודות בוצעו שתי מבואות לחניה מסודרת לכלי רכב, ושבילי אופניים והולכי רגל במראה טבעי, שיאפשרו שיטוט לאורך הנחל. זהו פרויקט ראשון שמבוצע במסגרת תכנית 'ירקון ירוק ורציף' להסדרה ושיקום אקולוגי של חלקו המזרחי של הירקון, בין כביש 4 לכביש 6, ובתמיכת הקרן לשטחים פתוחים.

 

יש לציין כי הקהל הרחב הנוהג להגיע למקום עורך טיולים רגליים, או רכובים על אופניים או סוסים. אחרים עורכים במקום פיקניקים. בתקופות כמו יום העצמאות וחגים נוספים אתרים אלה גדושים ועמוסים ומי שלא תפס מקום בשעה מוקדמת לא יוכל ליהנות מהם. עם זאת, כאמור, דרך הגישה למקום עד כה לא הייתה נוחה ולא הייתה חניה מסודרת, דבר שגרם לכל מבקר להחנות את מכוניתו בכל מקום פנוי, לעיתים תוך פגיעה בערכי טבע.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר