מתנ"ס עין גנים, צילום אורית ענבר
מתנ"ס עין גנים, צילום אורית ענבר

"אם אני מתמתחת אני מרביצה לזו שלידי". מתנ"ס עין גנים קטן, אז בחצר הוצבו אוהלים

שנים חיכו בעין גנים למתנ"ס עד שהעירייה קידמה את הקמתו, אבל מתברר שהמתנ"ס, שנבנה בהתאם לאילוצים, קטן ותושבים רבים מתלוננים על צפיפות ושוקלים לעבור לחוגים במקום אחר

פורסם בתאריך: 4.5.23 08:34

אחרי כ-40 שנה שבהi לא היה מתנ"ס בשכונת עין גנים' שמחו תושבי השכונה כשלפני כשנה וחצי נחנך סוף סוף מתנ"ס בשכונה ברחוב האילנות. ההתלהבות הייתה רבה, אבל מתברר שהמתנ"ס הקטן צר מלהכיל את התושבים, מבוגרים וילדים, אשר מעוניינים ליהנות מהפעילויות בו. חלק מבאי המתנ"ס הביעו את אכזבתם בפני הנהלת המתנ"ס וזו הציבה שני אוהלים בחצר האמורים לשמש כמעין חדרי חוגים נוספים. אולם הפתרון עדיין רחוק מלהשביע רצון. העירייה: "המתנ"ס נבנה בהתאם לתנאי השטח שהיה פנוי ואנחנו מנסים למצוא פתרונות נוספים מחוץ לקופסה".

"עד שהקימו את המתנ"ס נאלצתי תמיד ללכת למתנ"סים בשכונות רחוקות יותר", אומרת אחת מתושבות השכונה. "שמחתי מאוד שהמתנ"ס הוקם ונרשמתי אליו. אבל, לצערי, המבנה מאוד מאכזב ולא יכול לשרת את כל הצרכים. יש בו בערך ארבעה חדרים והוא לא יכול לעמוד בביקוש. בכל החוגים המבוקשים תמיד מאוד צפוף, ויש אנשים שהתייאשו והחליטו להפסיק להיות חברים במתנ"ס בגלל הצפיפות הזאת".

את יכולה לתת לי דוגמה?

"אני מתעמלת בהתעמלות מזרנים של יאנה שהיא נהדרת. עוד כשהיינו 17 זה היה מאוד צפוף, וכל פעם שמישהי עשתה תנועה קצת רחבה היא נגעה בזו שלידה. כשהתלוננו, אמרו לנו שבמקום אפשר להכניס אפילו 28 אנשים. הרגשתי שצוחקים עלינו. אני גבוהה ואם אני מותחת ידיים, אני ממש מרביצה לזו שלידי. זה חוג שעושים בשכיבה, לא בעמידה. לא ייתכן שהם ברצינות חושבים להכניס לחדר הזה 28 אנשים".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


ע', תושבת נוספת בשכונה: "יש באמת פעילויות מאוד יפות, יש הרבה חוגים. אבל לפעמים אני לא נהנית, כי זה מאוד צפוף. אפילו בחלק מההרצאות אנחנו מרגישים שמאוד דחוס. שאלנו אם יש אפשרות לבנות עוד קומה למעלה, אבל אמרו לנו שהתנאים שבהם בנו את המבנה לא מאפשרים לבנות עוד קומה למעלה וזה מה יש. כלומר, גם בעתיד לא ניתן יהיה להרחיב את המתנ"ס. זה מאוד מייאש. זה המתנ"ס היחידי בלב של אזור מאוד גדול, שבו קהל מכל הגילאים שזקוק למתנ"ס, ולמעשה, לא יכול ליהנות מספיק מהמתנ"ס שקיים בשכונה. המבנה יותר מתאים לפעוטון מאשר למתנ"ס. שמעתי מעוד אנשים שהם רוצים לעזוב וגם אני שוקלת ללכת למקום אחר, למרות שנוח לי מאוד שיש לי מתנ"ס ליד הבית. אבל קשה מאוד להישאר בתנאים האלה".

מדוברות העירייה נמסר: "לאחר שנים שלא ניתן מענה קהילתי ראוי בשכונת עין גנים הוותיקה, ראש העירייה קידם את הקמת המבנה החדש ברחוב האילנות בהתאם לפניות שטח הקרקע שיכולה לשמש עבור יעוד זה. חשוב להבין כי, בניגוד לשכונות חדשות שבהן מתוכננים מראש גם מבני הציבור, בשכונות הוותיקות העירייה נאלצת למצוא שטחים ייעודים ובהם להקים את המבנים. כך נעשה גם במקרה המדובר. במסגרת הפרויקט הוקם מבנה, אולם רב תכליתי גדול, חדרי פעילות, מטבחון ואזורי פעילות רחבים אשר משמים לפעילויות, סדנאות ואירועים לרווחת תושבי השכונה. במקביל העירייה ומקפ"ת מקיימות אירועי פנאי ופעילות חוגית במתכונת בית התלמיד בבית הספר עין גנים בשכונה. הפעילות במקום מתקיימת לאחר שעות הלימודים. בנוסף, הוקמו שני אוהלים סגורים במתחם ברחוב האילנות, לטובת הרחבת הפעילות לרווחת התושבים. כפי שניתן להבין העירייה מאפשרת פתרונות מחוץ לקופסה, במקביל למבנה הקבע שהוקם לאחר שנים של מחסור בנושא".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר