מיטל פנחסוב הדר. צילום אילור מזרחי
מיטל פנחסוב הדר. צילום אילור מזרחי

"המומחיות שלי היא מאפים בוכרים ממולאים בבשר"

בחודשים האחרונים מיטל פנחסוב, מעבירה בביתה סדנאות להכנת אוכל בוכרי. בין השאל תלמדו להכין מאפים מהעדה ואת מנת הדגל המפוארת אושפלאו

פורסם בתאריך: 26.1.18 10:25

קצת על עצמך: מיטל פנחסוב הדר, בת 37, נשואה לרועי ואמא לשניים. מתגוררים בשכונת פסגות אפק בראש העין. כבר כמה חודשים שהיא מעבירה סדנאות אוכל מהמטבח הבוכרי, שמלווה אותה מילדותה ועד היום.

"התחלתי לקיים את הסדנאות בעקבות בקשה של חברות טובות שטעמו את המאכלים שלי וביקשו מתכונים", היא מספרת. "הן רצו ללמוד איך מקפלים בצק ומכינים כיסונים. בהתחלה באמת קיימתי סדנא לכמה חברות קרובות ומשם זה התפתח. זה החל בבתים מארחים, אך גילתי שיותר נוח לי לעשות זאת במטבח הביתי שלי. היו אני מקיימת אחת לחודש סדנא אצלי בבית, ומידי פעם בבתים מארחים".

רקע בעיר: "במקור אני מפתח תקוה. עברתי לראש העין לפני 13 שנה. הייתה לי חברה ששכנעה אותי לבוא לגור כאן, עוד בימים שהייתי סטודנטית במכללת אריאל, מאז נשארתי בעיר. היום אני מאוד אוהבת את ראש העין ונמשיך לגור פה גם בעתיד".

מאיפה הגיעה האהבה למטבח? "גדלתי לתחום הבישול. אמא שלי היא בשלנית מעוררת השראה – היא מודל עבורי. למעשה אמא שלי תימנייה ואבא שלי בוכרי, ודווקא מאמא למדתי את האוכל הבוכרי כי היא למדה אותו מהמשפחה של אבא שלי. אפשר להגיד שגדלנו על אוכל בוכרי ומרק תימני".

שף / קונדיטור אהוב? "אני מאוד אוהבת את ישראל אהרוני, לא כי הוא בוכרי אלא כי מאז ומתמיד אהבתי את ספרי הבישול שלו ואכלתי במסעדות שלו. הוא מאוד נגיש וברור ורהוט. יש לי גם אח, גולי פנחסוב, שהוא שף קונדיטור".

מהי המנה האהובה עלייך? "אני מאוד אוהבת אושפלאו, שזה תבשיל אורז עם גזר ועוף מהמטבח הבוכרי, ואני מכינה אותו בית לעיתים קרובות".

בישול או אפייה? "אני יותר מתחברת לבישול, כי הוא לא ממש מדויק ואפשר לשחק עם המצרכים וההכנה, ויש יותר מקום לביטוי אישי. באפיה נצמדים לכמויות".

תבלין אהוב? "אני מאוד אוהבת כמון, שהוא גם שולט במטבח הבוכרי. אני אוהבת גם את הזרעים של התבלין הזה ואת הכמון הטחון".

מה בתפריט ביום שישי? "בימי שישי אני והילדים בבית עושים קידוש וארוחה חגיגית, כשלפעמים אנו מארחים חברים או משפחה. עם הילדים קשה להפריד ברצף בין הארוחות, אז הכל מוגש למרכז השולחן וכל אחד לוקח מה שהוא רוצה".

מה הייתה המנה הראשונה שהכנת? "אני מניחה שאושפלאו, כי אני מגיל 16 במטבח, אבל יש כמה מנות דגל שאותן אני מלמדת בסדנאות, כמו למשל האושפלאו והגוז'גיזה".

מה המומחיות שלך? "המומחיות שלי היא מאפים הבוכרים ממולאים בבשר שנעשים בכל מיני טכניקות שונות כמו בישול, טיגון, אידוי ועוד. אני מכינה את המאכלים האלו לפי ביקוש".

מה המנה הכי מוזרה שאי פעם הכנת? "דגים אני לא אוכלת באופן אישי, אך אני מבשלת כל שישי לבעלי דג חריף בנוסח מרוקאי, וזה מוזר בשבילי כי אני לא טועמת שום דבר ממנו. בעלי אומר שזה טעים בצורה בלתי רגילה".

מה אף פעם לא תסכימי לבשל או לאכול? "דגים ופירות ים אני לא אוכלת, לא מטעמי כשרות, אלא כי אני לא אוהבת דברים מהים".

מתכון לשבת

באכש. צילום אילור מזרחי

באכש. צילום אילור מזרחי

באכש – אורז בוכרי עם בשר ועשבי תיבול

המצרכים:
3 כוסות אורז פרסי
4.5 כוסות מים רותחים (על כוס אורז- 1.5 כוסות מים)
1 בצל גדול קצוץ
0.5 ק"ג בשר בקר טחון (או 300 גר' כבד עוף ו300 גר' הודו אדום)
4 חבילות כוסברה קצוצה, עם הגבעולים
2 כפות מלח גס
פלפל טחון
שמן קנולה

אופן ההכנה:
מטגנים בצל קצוץ עד שקיפות, מוסיפים את הבשר, מפוררים אותו תוך כדי טיגון עד שהוא מחליף את צבעו. במידה ומשתמשים בכבד ובשר הודו, יש לטגן מראש, לקצוץ לקוביות קטנות ולהוסיף לבצל. מוסיפים אורז (לאחר שטיפה וסינון) ואת הכוסברה הקצוצה, מלח גס ופלפל טחון. לאחר מכן יש להוסיף את המים, מערבבים ומביאים לרתיחה. מנמיכים את האש ומנחים מגבת יבשה על הסיר. מכסים במכסה ומבשלים כ-30דקות על אש נמוכה. מגישים לצד סלט ירקות.

בתיאבון
שבת שלום!

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר