אוכל.עינת ברקן
אוכל.עינת ברקן

"אני מבשלת ממודעות לתזונה בריאה ומסודרת"

יש לה קליניקה לרפואה סינית והיא אוהבת לבשל מוקפצים עם הרבה ירקות. ובכל זאת עינת ברקן יודעת שהאוכל הכי טעים הוא מהילדות

פורסם בתאריך: 12.7.18 08:38

קצת על עצמך: עינת ברקן, בת 42, נשואה להילל ואמא לשירה, שקד ורותם. גרה בנווה אפק הצבאית בראש העין. ברקן היא בעלת קליניקה לרפואה סינית. "אני 14 שנה בתחום", היא מספרת, "יש לי תואר בפסיכולוגיה, והתחלתי במהלך הלימודים להתעניין בתחום הרפואה הסינית. ככל שהתעמקתי הרגשתי צורך ללמוד את התחום. הקליניקה שלי בבית ובנוסף יש לי ולשותף שלי מרפאה קהילתית בראש העין שמטרתה להנגיש את התחום לקהילה. אני מתמחה בתחומי הכאב ופציעות ספורט, ובתחום הפריון וההיריון".

רקע בעיר: "במקור אני מגבעת שמואל ואני גרה בראש העין כ-14 שנה. זו עיר עם קהילה מאוד חזקה ואני אוהבת את זה. אני מקווה שהעיר לא תגדל יותר מידי בשנים הקרובות ושהיא תשמור על הצביון שלה. עברתי לכאן כי רציתי לגור במקום יותר שקט סמוך לטבע".

מאיפה הגיעה האהבה למטבח? "הבישול הגיע מתוך ההבנה שחשוב לאכול אוכל טרי וממודעות לתזונה בריאה ומסודרת. אני רואה בעצמי כמי שמספקת דוגמה ללקוחות ולמשפחה שלי. אני אוכלת הכל, אבל משתדלת עד כמה שאפשר שהמוצרים יהיו איכותיים. אני חצי רומניה ויש לנו אוכל מסורתי טעים, אך לא גדלתי בתוך המטבח. אני אוהבת להכין מאכלים טובים ומהירים".

שף / קונדיטור אהוב? "רוויטל סבג. היא שפית טבעונית מאוד מוצלחת שעושה סדנאות אוכל בריא ומוציאה מנות טעימות מאוד. אני מאוד מעריכה אותה".

מהי המנה האהובה עלייך? "אני אוהבת להכין מוקפצים למיניהם או לזניה כי זמן ההכנה של הם מהיר. אני משלבת במוקפצים גם בשר וגם טופו. אני משתדלת לגוון עם הירקות".

בישול או אפיה: "אני יותר מתחברת לתחום הבישול. אני פחות אדם של עוגות".

תבלין אהוב? "בהרט. יש בו תמהיל של כמה תבלינים, כולל הל, שאני מאוד אוהבת. התבלין נותן טעם וארומה מיוחדים".

מה בתפריט ביום שישי? "כשאנחנו בבית אנו מכינים בכל שישי וריאציות של בשר או גבינות. תמיד זה יוצא נורא טעים".

מה הייתה המנה הראשונה שהכנת? "יש עוגה שאני עד היום מאוד אוהבת, וזו עוגת ביסקוויטים לא אפויה. זו אחת המנות הראשות שהכנתי והיא פשוט טעימה. האוכל הכי טעים זה האוכל שגדלנו עליו, והעוגה הזאת מחזירה אותי הביתה".

מה המומחיות שלך? "אני חושב שהמומחיות שלי הוא אוכל שהוא לא בשרי, שזה כולל גבינות, טופו, סלטים, תבשילים ללא בשר. אני מכינה גם בשר ואוכלת בשר, אך אני יותר טובה במאכלים שהם בלי".

מה הייתה המנה הכי מוזרה שאי פעם הכנת? "אמא שלי, שהיא ממוצא רומני, מכינה לביבות גבינה מתוקות, שדי מזכירות פנקייק. היא עושה את זה נורא טעים. ניסיתי להכין את זה בבית כמה פעמים ופשוט לא הצלחתי. המרקם שלי לא הצליח להגיע לרמה שלה. עד היום אני לא יודעת איך היא מכינה את זה".

מה אף פעם לא תסכימי לבשל או לאכול? "אני באופן אישי לא אוכלת שומר, אני לא אוהבת את הטעם. הבנות שלי לא אוהבת כוסברה. יום אחד אני מקווה שאשכנע אותן שזה טעים".

מתכון לשבת

מרק מיסו

אוכל. מרק מיסו

המצרכים:
1 בצל גדול
2 גזרים חתוכים דק באלכסון
חופן אצות וואקמה
2 כפות מחית מיסו (אפשר להוסיף או להפחית לפי הטעם האישי)
1 חבילת טופו חתוכה לקוביות קטנות
מעט שמן זית
עירית ובצל ירוק קצוצים לקישוט

אופן ההכנה:
משרים בקערה חופן אצות וואקמה בכוס מים למשך 5-10 דקות עד שהן מתרככות.

פורסים בצל גדול לפרוסות ומקפיצים עם שמן זית. חשוב לערבב היטב ולא לתת לו להישרף. אחרי כמה דקות מוסיפים את הגזרים עד לריכוך. מערבבים כל הזמן. מוסיפים לירקות בערך חמש כוסות מים ומרתיחים. מוסיפים את האצות עם מי ההשריה. ממשיכים לבשל הכל עד שהירקות רכים מספיק.

בשלב הזה מוסיפים את קוביות הטופו, מכבים את האש ונותנים לסיר להתקרר מספר דקות.

לאחר מכן ממיסים את המיסו במים פושרים ומערבבים. מומלץ להתחיל עם פחות מיסו ולהוסיף בהדרגה. המינון אמור להיות כף מיסו לכוס מים. אחרי כמה דקות, מוסיפים מעט מהנוזל של המרק לקערת המיסו, מערבבים עד שנוצרת משחה חלקה ואז מוסיפים חזרה את משחת המיסו שנוצרה לסיר הירקות ומערבבים.
מומלץ לפזר לפני ההגשה בצל ירוק ועירית קצוצים. חשוב לציין כי גם אם נשאר מרק לפעם הבאה, רצוי רק לחמם אותו ולא להביאו לרתיחה כל פעם.

בתיאבון,
שבת שלום!

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר