ליאת קליין
ליאת קליין

"פחדתי להיות עצמאית, אבל קיבלתי עם השנים ביטחון"

אבא של ליאת קליין זכרונו לברכה רצה להקים לה קונדיטוריה אבל היא לא הייתה אמיצה מספיק. היום, היא כבר בעלת עסק קייטרינג חלבי קטן

פורסם בתאריך: 29.10.18 11:03

על עצמי: ליאת קליין, בת 43, אמא יחידנית לבן שמונה. בשעות הבוקר עובדת כמורה בבית הספר "מעוף ללקויות למידה" מחנכת ומגישה לבגרות בלשון. בנוסף היא בעלת עסק "טעימות קטנות ועוד". "במשך שנים עבדתי ברכש, הייתה לי קריירה והחלטתי לעשות לפני ארבע שנים, הסבה מקצועית להוראה", היא מספרת. "בעקבות השינוי המקצועי, נוצר אצלי גם שינוי כלכלי והחלטתי לקחת את התחביב שלי שהוא אפייה ולהפוך לעניין מקצועי יותר. זה התחיל בקטן עם הזמנות נקודתיות ולפני שנה וחצי פתחתי את 'טעימות קטנות ועוד' שהתמחה במגשי אירוח לאירועים חלביים. התחלתי רק ממגשים ואחר כך פיתחתי את זה לקיטרינג. אני גם מתמחה בקינוחים ללא סוכר". לדבריה היא הכשירה את המטבח שלה, אך כרגע אין לה תעודת כשרות.

רקע בעיר: "אני פתח תקוואית מגיל אפס. גדלתי ברמת ורבר והיום אני גרה במרכז השקט, באזור בית ספר הס. היום אני אוהבת את העיר הרבה יותר מאשר כשהייתי ילדה. יש שיפור מאוד גדול בהמון תחומים, כולל החינוך. היום כאמא וכמורה, אני רואה את זה יותר ומאוד מתחברת לעיר".

מאיפה הגיעה האהבה למטבח? "מגיל מאוד קטן אני אוהבת לאפות. אני אוהבת גם לבשל, אבל בעיקר לאפות – להכין בצקים ולהפוך אותם למטעמים. כשאבי ז"ל היה בחיים, הוא תמיד היה אומר לי שאולי הוא יפתח לי קונדיטוריה ולא רציתי, כי אני בנאדם מאוד שמרן ופחדתי להיות עצמאית. עם השנים כשהתחלתי להתמקצע, קיבלתי יותר ביטחון והחלטתי להפוך את זה לעניין רשמי".

שף אהוב? "רון יוחננוב – שף שהכרתי בסדנאות בישול ואף אירחתי אצלי בבית סדנאות שלו. האנרגיות שלו ואהבה שלו לאוכל, היכולת להפוך כל דבר מסובך לפשוט וזמין לכולם – זה מה שקנה אותי אצלו".

מהי המנה האהובה עלייך? "קנלוני. אני גם מכינה וגם אוהבת לאכול זאת בחוץ".

תבלין אהוב? "אגוז מוסקט".

בישול או אפייה? "אפייה".

מה בתפריט ביום שישי? "יש ימי שישי שאנחנו אוכלים אוכל בשרי ואז אמא שלי או גיסתי אחראיות ואני אחראית על הקינוחים. כשהתפריט חלבי, הארוחה עלי והיא כוללת לזניות, פסטות, קנלוני, קישים ומה לא".

מה הייתה המנה הראשונה שהכנת? "חלות שבת".

מה המומחיות שלך? "כמובן מאפים למיניהם".

מה אף פעם לא תסכימי להכין או לאכול? "בצל. התפריט שלי מאוד טעים ללא בצל".

מתכון לשבת:

בפלובה פירות יער

פבלובה

המצרכים למרנג:
4 חלבונים
100 גר' אבקת סוכר

המצרכים לקרם מסקרפונה:
1 שמנת מתוקה 38 אחוז
1 חבילת מסקרפונה
1 כוס חלב
3 כפות אינסטנט פודינג
3 כפות אבקת סוכר

המצרכים לרוטב פירות היער:
150 גר' פירות יער קפואים (כל פרי יער שאוהבים, לא חשוב איזה)
1/2 כוס סוכר
1/4 כוס מים

אופן ההכנה:
המרנג: מקציפים את החלבונים במהירות גבוהה עד שנוצר קצת קצף לבן ולא יציב עדיין. מוסיפים אבקת סוכר וממשיכים להקציף עד שנוצר קצף חזק ושהסוכר נטמע כולו ולא נותרו גרגירים. מחממים תנור ל-125 מעלות. מסמנים על נייר אפייה עיגול בקוטר 18 ס"מ (כתבנית אפייה עגולה בינונית) מכניסים את הקצף לשקית זילוף ומזלפים מסביב לסימון כלפי פנים בצורה של ספירלה. משטחים את הקצף עם כף. באמצעות הקצף שנשאר יוצרים "מעקה" מסביב של 2-3 "קומות". אופים כשעה – שעה וחצי, עד שהקצף מתקשה מלמעלה ומהצדדים.

רוטב פירות היער: מכניסים את המרכיבים לסיר ומבשלים הכל יחד. מביאים לרתיחה ומבשלים על אש קטנה כעשר דקות. אם עדיין יש חתיכות יש לטחון אותם ולא לבשל מעבר לכך. מניחים בצד לצינון.
קרם המסקרפונה: מקציפים את כל החומרים יחד בקערת מיקסר עד שיוצא קרם יציב מאוד.

הרכבת המנה: מניחים את המרנג על מגש, מפזרים פירות יער שלמים (מה שנשאר מהשקית שקניתם), מעל מזלפים את קרם המסקרפונה בצורה של הר גבוה. לסיום מוזגים מהרוטב מלמעלה ועל הצלחת (רק לאחר שהתקרר).

בתיאבון!

שבת שלום

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר