יעלה בן שלוש ששון
יעלה בן שלוש ששון

"אומרים לי שאני מכינה הכי טוב דגים"

היא בעלת עסק המספק מגשי אירוח מעוצבים עם פירות ועוגות ללקוחות, ובמטבח הפרטי היא מעדיפה להכין בעצמה מאשר לקנו. יעלה בן שלוש-ששון מכינה לכם דג מרוקאי עם פול

פורסם בתאריך: 11.12.18 12:26

קצת על עצמך: יעלה בן שלוש-ששון, בת 27, נשואה לאליהו ואמא לעילאי בן ה-4 וחצי ואדיר בן שנה וחצי. המשפחה מתגוררת ליד צומת סירקין. בן שלוש-ששון היא בעלת העסק "פרילי", שמספק מגשי אירוח של פירות ועוגות לאנשים פרטיים ועסקיים. "את העסק הקמתי לפני כשלוש שנים", היא מספרת. "זה התחיל בראש השנה ומשם התפתחנו וגדלנו. הכל נובע מהאהבה שיש לי לפירות ולעיצוב. במגשי האירוח אני מסדרת וחותכת את הפירות בצורה מעוצבת וצבעונית, מה שגם נראה יפה מאוד בעין וגם כמובן מאוד טעים".

רקע בעיר: "גדלתי כל החיים בקרית מטלון בפתח תקוה וכשהתחתנתי עברנו לגור בשכונה אחרת. אני אוהבת את העיר, טוב לי בה, הילדים שלי גדלים פה ואני אמשיך לגור בה גם בעתיד. אני לא רואה את עצמי עוברת לגור במקום אחר".

מאיפה הגיעה האהבה למטבח? "מאמא שלי אוליביה, ומסבתא שלי צביה. כילדה, עמדתי ליד הסירים שלהן. לכולם היה כיף לצאת ולשחק עם החברים ואני אהבתי לעמוד במטבח ולראות איך הן מבשלות. לאט לאט התחלתי לנסות ומשם המשכתי לבד".

שף/קונדיטור אהוב? "אסף גרניט. אני מתחברת אליו ולסגנון שלו. אני אוהבת את ההתנהלות שלו במטבח, ואיך שהוא קשוח ופדנט". \

מהי המנה האהובה עלייך? "ממולאים, ובעיקר בצל ממולא. זה ה-VIP שלי. אני מכינה את זה המון".

בישול או אפייה? "אני מתחברת יותר לבישול, שם אני שולטת ופתוחה לאופציות שונות ולשנות דברים. אבל אני גם אוהבת לאפות ותמיד אצלי חייבת להיות עוגה במקרר".

תבלין אהוב? "אני מאוד מתחברת ל'ראס אל חנות', שמשתמשים בו בעיקר לקציצות. לדעתי הוא משדרג הכל. אני מוסיפה אותו בהרבה מתכונים, בעיקר במה שיש בו בשר".

מה בתפריט ביום שישי? "בימי שישי או שאנחנו אצל אחד ההורים, או לפעמים אנחנו עושים שבת בבית. אם אני מבשלת, אז תמיד יהיה חריימה או דג מרוקאי כמנת פתיחה ואחרי זה עוף, קציצות ברוטב ועוד שלל תבשילים ומנות משתנות".

מה הייתה המנה הראשונה שהכנת? "ספגטי בולונז, ויצא לי מהמם. מאז קיבלתי ביטחון לבשל".

מה המומחיות שלך? "אני אוהבת את כל התחומים. אם למשל באים אליי אורחים אז אני אף פעם לא קונה, אני מכינה הכל, מסלטים ועד תבשילים. מה שתמיד אומרים לי שאני עושה הכי טוב, זה את הדגים. גם אם אני הולכת לאמא שלי אז אני מכינה אצלה את הדגים שלי".

מה אף פעם לא תסכים לבשל או לאכול? "אני לא אוהבת פיצוחים בבישול. אני לא למשל אוהבת עוף עם קשיו או שקדים. אצלנו פיצוחים באוכל קיים רק בחגים".

מתכון לשבת

דג מרוקאי עם פול ירוק

המצרכים:
5 פילה אמנון (מושט)- מומלץ להשרות כשעה בלימון ובמלח
1 כוס פול קפוא
2 תפוחי אדמה קלופים ופרוסים
2 עגבניות פרוסות
1 פלפל חריף חצוי (אפשר להפחית או להוסיף איך שרוצים)
ראש של שום מקולף
1 גמבה פרוסה
1 צרור כוסברה
1 כף גדושה של פפריקה מרוקאית בשמן
1 כפית של מרק עוף
חצי כפית מלח
קורט פלפל שחור
3/4 כוס שמן רגיל

אופן ההכנה:
מסדרים את כל הירקות בסיר עם חצי מכמות השמן, מטגנים מספר דקות ומוסיפים את פרוסות הדג. בקערה קוצצים את הכוסברה עם כל התבלינים ויתרת השמן ומוסיפים חצי כוס מים רותחים. שופכים את הכל מעל הדג, ובמידת הצורך מוסיפים עוד קצת מים. הסוד שלי הוא לא לכסות את הסיר, כדי שלא יישארו בו הרבה נוזלים בסיר אחרי 30-40 דקות בישול בערך. אני אוהבת שהרוטב הוא סמיך מאוד, ממש כמו ריבה. אוכלים את הדג עם חלה של שבת. מומלץ להכניסה לתנור לכמה דקות כדי לפני ההגשה.

בתיאבון
שבת שלום!

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. דוד

    בנוגע למתכון לדג מרוקאי. כל אחד יודע שלא מכניסים לסיר הדגים מרק עוף. אני בטוח שהאמא של הכותבת מעולם לא הוסיפה מרק עוף לדגים.

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר