מדור אוכל - שמואל לנגסנר
מדור אוכל - שמואל לנגסנר

"אני מאוד אוהב לפנק ונהנה שנהנים ממה שאני עושה"

את בית הספר לבישול וקונדיטוריה "שפיז" פתח שמואל לנגסנר אחרי שנה של עובדה מאומצת, לכם הוא מכין דג סלומון בתנור

פורסם בתאריך: 31.1.19 19:09

על עצמי: שמואל לנגסנר, הבעלים של חברת ש.י.ל.ה פלוס בע"מ ובית הספר לבישול ואפיה "שפיז" – מתחם קולינרי שפונה לכלל האוכלוסייה ומאפשר חוויה לימודית בעולמות הבישול והקונדיטוריה לחובבים ומקצועניים. "תחום הבישול מאוד קרוב לליבי", הוא מספר. "לפני שחברת ש.י.ל.ה בניהולי ובניהול יהודית אשתי הקימה את 'שפיז', היינו בעלים בשותפות של רשת 'לגעת באוכל' בסניף פתח תקווה. הבת שלנו שמרית לובלסקי ניהלה שם את בית הספר לבישול והתמקצעה בניהול וזה נתן לי את הדרייב לבנות את 'שפיז'. היום היא מנהלת במקצועיות את המקום שלנו. שכרתי מקום שהיה בעצם מוסך אופנועים ואחרי עבודה מאומצת של שנה, הקמנו את בית הספר שעומד בכל הדרישות והתקנים של המדינה. היום בית הספר שלנו הוא השלישי בארץ שיש לו אישור של המדינה. אנחנו עובדים עם כוחות הביטחון, הקהל החרדי, עושים קורסים מקצועיים, סדנאות יומיות, ימי גיבוש, ימי הולדת, אירועים חד פעמיים והכל בצורה מקצועית".

רקע בעיר: משפחת לנגסנר מתגוררת בפתח תקווה למעלה מ-30 שנה. "אנחנו מתגוררים בכפר גנים ג' ואני פעיל בשכונה", הוא מסביר. "אנחנו מאוד מחוברים לעיר, מאוד אוהבים את התפתחותה, איך היא פורשת כנפיים ונבנית מפרדסים לשכונה חיה ונשמת עם רבי קומות לצד בתים פרטיים".

מאיפה הגיעה האהבה למטבח? "מאז שהייתי ילד. אני זוכר את עצמי עומד במטבח עם אמא, בין יחיד לצד שלוש בנות ומבשל את כל תבשלי העולם. מאז אני הבשלן בבית. זו הנאה גדולה ואני רואה בזה רוגע לנפש".

מהי המנה האהובה עלייך? "אני מאוד אוהב לפנק, כשאני רואה שנהנים ממה שאני עושה זו הנאה גדולה עבורי. בזמן האחרון אני מאוד אוהב את המרק שפיתחתי. אני קורא לו מרק כל טוב, הוא מכיל 21 סוגי ירקות שונים בהרמוניה מופלאה. עגבנייה, כרובית, ברוקלי, שעועית, חומוס לצד אקדמיה, צנובר, קשיו ועוד".

תבלין אהוב? "אני משתמש בעיקר בדברים טבעיים וחסיד גדול של מלח, פלפל ופפריקה".

מה בתפריט יום שישי? "אנחנו מאוד אוהבים לארח את המשפחה בערב שישי או בשבת. את ערב שישי אנחנו מתחילים עם מרק טעים, דג סלומון אפוי בטריאקי עם שקדים, לצד פשטידת פסטה של סבתא, שקשוקה טובה, קיש בצל, סלטים ומנה אחרונה כיד הדמיון. בשבת בצהריים שאנחנו מארחים עם בדרך כלל סיר חמין גדול, שניצל בשני טעמים של סבא, תפוחי אדמה צלויים על האש בסגנון ל"ג בעומר, קיגל תפוחי אדמה, סלטים שונים ומרק עוף של סבא שגם בימים החמים, הנכדים לא מוותרים עליו".

מנה ראשונה שהכנתי בחיי: "בתור ילד התעסקתי המון בהכשרת עופות וזה גם היו התבשילים הראשונים שלי".

מה המומחיות שלי? "מרקים ובשרים".

מה אף פעם לא תסכים לבשל או לאכול? "אוכל לא כשר".

מתכון לשבת

דג סלומון

דג סלמון בתנור. צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטINGIMAGE

דג סלמון בתנור. צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטINGIMAGE

המצרכים:
קילו וחצי דג סלומון טרי ונקי ללא עור
פלחי לימון
חצי כוס טריאקי ברכז לימונים
שלוש כפות שמן זית
מלח גס אטלנטי
קצת קצח, שקדים לבנים פרוסים ואגוז פיסטוק מרוסק

אופן ההכנה:
1. משרים כ-10 דקות במים עם פלחי לימון את הדג ושוטפים היטב.
2. מכינים בכלי נפרד תערובת של: חצי כוס טריאקי ברכז רימונים, שלוש כפות שמן זית ואת התערובות ומעסים את הדג כולו מכל הכיוונים. \
3. מניחים על תבנית עם נייר פרגמנט ומפזרים מעל הדג מלח גס אטלנטי ובצורה של קישוט קצת קצח, שקדים לבנים פרוסים ואגוז פיסטוק מרוסק.
4. עוטפים עם נייר כסף ואופים בתנור שחומם מראש ל-210 מעלות כ-20 דקות עד שהדג מוכן.

בתיאבון!
שבת שלום

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר