חיה פינקל גרינברג. צילום שירעד ניסים
חיה פינקל גרינברג. צילום שירעד ניסים

הבלינצ'ס של חיה פינקל-גרינברג: "אני מגשימה את החלום שלי בכל יום מחדש"

היא למדה לבשל מאמא שלה, אוהבת לקשט ולעצב את השולחן והיא מומחית לסלטים. חיה פינקל-גרינברג מאמנת אישית להצלחה ולכם היא מכינה בלינצ'ס

פורסם בתאריך: 23.5.19 12:41

על עצמי: חיה פינקל-גרינברג, בת 45, אם לשלושה: תום (23), שקד (21) ומאיה (10) תלמידת בית הספר ע"ש אריק אינשטיין. נולדה וגדלה בפתח תקוה. לפני כשנתיים עברה להתגורר בשכונת נווה גן. חיה, היא בעלת המותג "איתך להצלחתך" – קבוצות למידה באנגלית ובמתמטיקה, מאמנת אישית בשיטת NLP, מרצה להורים ולילדים, מעבירה סדנאות לילדים ובני נוער בשם "להצליח בלימודים ללא לחץ" – סדנה להתמודדות עם חרדת מבחנים.

"המותג 'איתך להצלחתך' נולד כשהחלטתי להגשים את החלום שלי לעזור לאחרים לעזור לעצמם", היא מספרת. "החזון שלי הוא שלכל אחד מגיע להצליח ולהיות מאושר, לממש את עצמו ולמצות את מירב הפוטנציאל הגלום בו. כמאמנת, למדתי לעזור למתאמנים להתחבר לכוחותיהם ולהגיע לבחירות בחיים שיניעו אותם לפעולה ולהשגת תוצאות. אני יכולה לומר שאני באופן אישי מגשימה את החלום שלי בכל יום מחדש".

רקע בעיר: "נולדתי בבית החולים השרון וכילדה גרתי בשכונת שעריה. לאחר מכן עברתי לגור ברחוב שטמפפר ולמדתי בבית הספר היסודי שיפר, בחטיבת הבינים אחד העם רמת ורבר ובתיכון אחד העם. אני מאוד אוהבת את העיר ואת האזור שבו אני מתגוררת. אני גאה לגור בעיר ונהנית לגדל בה את ילדי".

מאיפה הגיעה האהבה למטבח? "כבת לאמא מדהימה, לאה גרינברג שהיא עקרת בית, הייתי מבלה איתה הרבה במטבח ולומדת ממנה. תמיד כשהכינה משהו חדש, היא נהגה לקרוא לי לבוא וללמוד, כך שהייתי לומדת ומכינה שעורי בית בית בשולחן המטבח בזמן שהיא מבשלת. אחד הדברים שהכי אהבתי היה לערוך שולחן לאירוח, לסדר את כל הסלטים והמאכלים לקשט ולעצב".

שף אהוב? "משה שגב. אני מאד נהנית לאכול במסעדות שלו ומחכה כבר למסעדה החדשה שתיפתח בפתח תקוה בקרוב".

מהי המנה האהובה עליך? "קציצות בשר ברוטב עגבניות עם פירה שאמא שלי מכינה".

תבלין אהוב? "פלפל שחור גרוס".

מה בתפריט יום שישי? "חלות טריות ממאפיית הצבי בבני ברק, מבחר סלטים שאני מכינה – חצילים במיונז, מטבוחה, תפוחי אדמה, כרוב לבן עם שמיר, כרוב לבן עם גזר במיונז, דג סלמון בתנור, תפוחי אדמה אפויים, עוף בגריל, צלי בקר עם אורז וכמובן קינוחי פרווה שאני קונה".

המנה ראשונה שהכנת בחייך? "בלינצ'ס במילוי תפוחי אדמה ברוטב פטריות".

מה המומחיות שלי? "סלטים, בלינצ'ס, פשטידות ופסטות".

מה אף פעם לא תסכימי לבשל או לאכול? "אוכל לא כשר (בשר וחלב),חזיר, מאכלי ים וכדומה".

מתכון לשבת

בלינצ'ס

חיה פינקל גרינברג - מדור אוכל צלום שירעד ניסים

צילום שירעד ניסים

המצרכים לבלילה:
כוס וחצי קמח לבן
1 כפית סוכר
מעט מלח
כוס וחצי חלב – לבלינצ'ס חלבי (ניתן לשים במקום זה גם כוס וחצי מים)
2 ביצים
1 כפית תמצית וניל
3 כפות שמן

המצרכים למלית הגבינה:
250 גר' גבינה לבנה מסוננת
2 כפות סוכר
צימוקים
סוכר וניל
מעט גרידת לימון

אופן ההכנה:
מתחילים בבלילה – מערבבים את כל החומרים בקערה בעזרת מטרפה, מיקסר או כף, לפי הסדר בו הם רשומים עד לקבלת תערובת חלקה ללא גושים. משמנים מחבת ומחממים אותה על אש בינונית. יוצקים כמות של כחצי מצקת ומטים את המחבת לצדדים בצורה מעגלית כדי שהבלילה תכסה את כל תחתית המחבת בצורה אחידה (זו צריכה להיות שכבה דקה). מקדישים לכל צד כדקה – דקה וחצי והופכים. מעבירים לצלחת. משמנים שוב את המחבת וממשיכים הלאה עם יתרת הבלילה.

ממשיכים במילוי – מערבבים את הגבינה שסוננה עם הסוכר, סוכר הווניל וגרידת הלימון (אם אוהבים ניתן להוסיף מעט צימוקים).

מרכיבים את הבלינצ'ס – מניחים בלינצ'ס על צלחת, שמים בחלק התחתון של הבלינצ'ס כף גדושה ממילוי הגבינה. מקפלים את החלק התחתון כלפי מעלה בכדי לכסות את המילוי ולאחר מכן מקפלים את הצדדים פנימה ומגלגלים עד הקצה. מגישים מיד או מניחים בקופסא אטומה ושומרים במקרר. לפני ההגשה, ניתן לטגן את הבלינצ'ס במחבת עם מעט שמן או חמאה משני הצדדים עד להזהבה ולפזר אבקת סוכר או סירופ שוקולד או סירופ מייפל.

בתיאבון!
שבת שלום

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר