מדור אוכל - אילנית מוזס

עוגת גבינה ולוטוס של אילנית מוזס: "באפיה, מה שמושך אותי זו התוצאה הסופית"

לפני שלוש שנים אילנית מוזס הלכה לסדנת זילוף ומאז החליטה לאפות על פי הזמנה מהבית. אז מה הפלא שבארוחות שישי היא אחראית על הקינוחים ועל החלות

פורסם בתאריך: 6.6.19 18:14

קצת על עצמך: אילנית מוזס, בת 33, נשואה לספי ואמא ללירוי ואימרי. מתגוררת בשכונת עין גנים.  מוזס היא בעלת עסק לקונדיטוריה ביתית. "במקור אני ממצפה רמון וגרה בפתח תקוה מזה עשור", היא מספרת. "העסק שלי קיים כבר שנה – אני אופה מהבית לפי הזמנות. בהתחלה אפיתי בבית למשפחה עד שמישהי פרסמה סדנת זילוף והלכתי. אחרי הסדנא החלטתי להקים את העסק שלי".

רקע בעיר: "גדלתי במצפה רמון וההורים שלי עוד גרים שם. רוב הצעירים מעל גיל 18 עוזבים את היישוב כי אין מה לעשות שם. אחרי הצבא הגעתי לתל אביב והחיים משכו אותי לפתח תקוה. אני אוהבת את העיר ואני לא מבינה למה אנשים צוחקים עליי שאני מפתח תקווה. העיר מאוד שונה מהדימוי שלה. אני אוהבת לגור בה, יש פה כל מה שצריך".

מאיפה הגיעה האהבה למטבח? "אמא שלי אוהבת לבשל ולאפות ובילדותי עמדתי לידה, הייתי עוזרת לה ולומדת ממנה. אמא שלי בשלנית מעולה. בבית שגדלתי בו תמיד היו מאכלים מרוקאים. תמיד היו חלות בעבודת יד על השולחן וגם עוגה. בחגים היו לנו עוגיות ובמימונה מופלטות – הכל על טהרת העדה המרוקאית".

שף / קונדיטור אהוב? "אני מאוד אוהבת את השפית ליאור קוקה – בחורה צעירה שמכרה עוגות מהבית ואחרי שהשתתפה בתוכנית 'בייק אוף' פתחה מספר סניפים של קינוחים. הדרך שהיא עשתה מהווה השראה עבורי".

מהי המנה האהובה עלייך? "אני אוהבת עוגת שמרים מלאה בשוקולד. הרגע בו העוגה יוצאת מהתנור הוא מבחינתי רגע שאי אפשר לעמוד בפניו".

בישול או אפיה? "אפיה. מה שמושך אותי זו התוצאה הסופית. באפיה ובקונדיטוריה מסתכלים על המוצר הסופי שנראה כמו יצירת אומנות".

תבלין אהוב? "מחית וניל ומקלות וניל. שום תמצית לא משתווה לזה".

מה בתפריט ביום שישי? "פעם בחודש אנו נוסעים למשפחה שלי בדרום ובשאר השבועות אנחנו מתארחים אצל חמותי בפתח תקוה. אני אחראית על הקינוח ועל החלות, וחמותי אחראית על כל הבישולים. זה בהחלט סידור טוב".

מה הייתה המנה הראשונה שהכנת? "טריקולד על פי מתכון של דודו אוטמזגין. זה היה לפני שלוש שנים בערך, והעוגה יצאה ממש טוב".

מה המומחיות שלך? "אני מתעסקת יותר בעוגות מעוצבות לימי הולדת ועוגות מוסים".

מה אף פעם לא תסכימי לבשל או לאכול? "אנחנו לא אוכלים אוכל לא כשר בבית. בתחום הקינוחים אני לא משתמשת בליצי למרות שהוא נפוץ בתחום".

מתכון לשבת

עוגת גבינה ולוטוס

המצרכים:

רינג/תבנית בקוטר 22-24 ס"מ

200 גר' ביסקוויט לוטוס

100 גר' פתי בר

200 גר' חמאה

80 גר' אינסטנט פודינג (חבילה)

200 גר' שוקולד לבן

2 גביעי גבינה לבנה 9 אחוז

גבינת שמנת טבעית 25 אחוז

300 גר' ממרח לוטוס

2 שמנת מתוקה 38 אחוז

 

אופן ההכנה:

ממיסים שוקולד לבן עם מעט שמנת מתוקה במיקרוגל בפולסים (על מנת שלא יישרף) או בבן מארי (קערית חסינת חום מעל סיר מים רותחים) וניצור גנאש. מצננים את הגנאש בטמפרטורת החדר.

טוחנים דק את שני סוגי הביסקוויטים, ממיסים את החמאה במיקרוגל ומערבבים ביניהם ליצירת הבסיס. משטחים את הביסקוויטים בתבנית עם שקף בדפנות ומכניסים למקפיא עד לסיום הכנת הבלילה.

מקציפים שמנת מתוקה עם אינסטנט פודינג עד לקבלת קרם יציב. בקערה נפרדת מערבבים את הגבינות תחילה ולאחר מכן מוסיפים את הגנאש שוקולד לבן שהספיק בינתיים להתקרר. מאחדים בין המסות בתנועות קיפול.

מוציאים את התבנית מהמקפיא ומוזגים את הבלילה על התחתית. מחזירים את העוגה למקפיא למשך ארבע שעות.

להכנת הציפוי, מחממים את ממרח הלוטוס במיקרוגל ושופכים על העוגה הקפואה עד לכיסוי מלא.

מומלץ להוציא את העוגה מהמקרר כשעתיים לפני ההגשה.

בתיאבון!

שבת שלום

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר