אור ארדלי בנו
מדור אוכל אור ארדלי-בנו

פנקייק הבננות של אור ארדלי-בנו: "אני מבשלת ללא פחמימות פשוטות"

במשך שנים אור ארדלי-בנו העבירה חוגים לפיסול בבצק סוכר לילדים והכינה עוגות מעוצבות. לאחרונה עברה לתזונה בריאה ומאז היא עושה את זה אחרת, בשביל הכיף

פורסם בתאריך: 13.6.19 18:07

על עצמי: אור ארדלי-בנו, בת 51, נשואה לערן ואמא לשיר ומאיה בנות העשרה. "אחרי שנים בתחום המחשבים, החלטתי ללכת אחר ליבי ולעסוק בשני התחומים שהכי אהובים עליי – אוכל ואומנות", היא מספרת. "בעשור האחרון החזקתי עסק עצמאי בו הכנתי עוגות מעוצבות והעברתי הפעלות ימי הולדת. בנוסף העברתי במשך שנים חוגים לפיסול בבצק סוכר לילדים במתנ"סים ברחבי העיר. זו הייתה תקופה כיפית ביותר. כיום אני עובדת עם מנטור עסקי לעורכי דין ואת העוגות אני עושה בשביל הכיף. עקב שינוי באורח החיים שלי לפני מספר שנים, עברתי לתזונה בריאה, ללא גלוטן, ללא פחמימות פשוטות וללא סוכר מעובד. אני אוכלת בריא, נהנית מכל רגע, ותמיד שמחה לשתף במתכונים נפלאים".

רקע בעיר: "אני גרה בפתח תקוה כבר 20 שנה. אנחנו מגדלים כאן את בנותינו ושולחים אותן לבתי ספר מצוינים בעיר. אני נהנית לראות איך העיר התפתחה לאורך השנים".

מאיפה הגיעה האהבה למטבח? "אמא שלי תמיד אהבה לבשל – עד היום למעשה. הבית תמיד היה מלא בניחוחות של בישולים טעימים וכולם אהבו לבוא להתארח אצלנו בשולחן. אבל כשהיינו ילדות לא הירשו לי ולאחותי להיכנס למטבח. זו הייתה 'הממלכה של אמא'. כשהתבגרתי קצת, התחלתי להתגנב למטבח ולהמציא כל מיני מאכלים משלי וממש אהבתי את זה. אחרי זה, כבר היה קשה להוציא אותי משם".

שף אהוב? "אני מאד אוהבת את מאיר אדוני. נהגנו ללכת לכל אירוע למסעדה שלו כדי לחגוג. העשייה הנכונה של האוכל, השילוב המדהים של הטעמים והעיצוב המופלא של המנות – כל אלה הילכו עליי קסם".

מהי המנה האהובה עלייך? "אני מאד אוהבת לאכול סטייק אנטריקוט משובח, מדיום-רייר, עם סלט חסה ליד".

תבלין אהוב? "מלח ים אטלנטי וקארי מסאלה".

מה בתפריט ביום שישי? "תפריט שישי אצלנו מגוון ולא כבד וכמובן תלוי בעונה. ירקות ועוף מוקפצים, פסטה בולונז מאורז חום מלא, ניוקי בשמנת פטריות, עוף ותפוחי אדמה בתנור ותמיד יש מנת ירק חמה וסלט ירקות גדול".

המנה ראשונה שהכנתי בחיי? "כבד בקר. הייתי אצל חברה והכנו ביחד. עד היום אנחנו נזכרות בחוויה הזו".

מה המומחיות שלי? "אני מבשלת בעיקר מאכלים ללא פחמימות פשוטות, ללא סוכר מעובד וכמובן ללא גלוטן. חשוב לי להכין בעצמי כי ככה אני יודעת מה יש בתוך האוכל שלי. הכל טרי וטעים והכי חשוב – בריא".

מה אף פעם לא תסכים לבשל או לאכול? "אני לא אוהבת ליצ'י. זה פשוט לא עושה לי טוב".

מתכון לשבת

פנקייקס בננות ללא גלוטן

המצרכים:
3 ביצים
3 כפות קמח שקדים
1 בננה
1 כפית אבקת אפייה ללא גלוטן וללא אלומיניום
1 כפית תמצית ווניל טהורה
2 כפות גבינת שמנת (או 2 כפות חלב קוקוס אמיתי)
1 כפית שמן קוקוס לטיגון

אופן ההכנה:
מערבבים את כל המצרכים במטריפה. מחממים מחבת מתאימה עם 1 כפית שמן קוקוס ויוצקים לתוכה באמצעות מצקת קטנה את הבלילה תוך שיוצרים פנקייקים קטנים. כשהפנקייק מבעבע בצד אחד הופכים לכחצי דקה נוספת. לשים לב שהחום לא גבוה מדי. אפשר לשחק עם החום כדי לא לשרוף וליצירת פנקייקס מושלמים. מומלץ להגיש עם מעט פירות יער טריים, זה מאזן את המתיקות, וכמות הפחמימה בהם ממש נמוכה.

בתיאבון!
שבת שלום

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר