דנה מיכאלי צילום עדי זלק וינר

עוגת הגבינה של דנה מיכאלי: "אני מוסיפה תדרים חיוביים ומביאה את המזון לטעם שמימי"

המתקשרת דני מיכאלי אוהבת גם לאפות וגם לבשל והמטבח שלה משלב מזרח ומערב. הכל בזכות סבתא שלה שאצלה המטבח היה חגיגת חושים. ויש גם מתכון

פורסם בתאריך: 4.7.19 17:33

על עצמי: דנה מיכאלי, בת 36, נשואה לרפאל. מורה ומרפאה אנרגטית. "לפני שש שנים עזבתי את עולם ניהול האירועים ועברתי לעסוק בעולם הרוח והאנרגיה", היא מספרת. "בילדות הירושלמית שלי השם השני שהיה מודבק לי הוא ה'כותל המערבי'. תמיד ידעתי שהייעוד שלי יהיה כרוך בלעזור ולסייע לאנשים לשחרר, לרפא לצמוח ולהתפתח באופן שמיטיב עם הרווחה הפיזית, הרגשית, המנטלית והרוחנית שלהם".

ב-11 שנים האחרונות למדה מיכאלי ממיטב המורים בארץ ובעולם את רזי עולמות התקשור, ההילינג והתודעה. "היום אני מלמדת ומלווה אנשים בצמיחה הרוחנית שלהם באמצעות כלים שונים: תקשור, הילינג, ניקויים אנרגטיים מרחוק לאדם ולמרחבים כמו בתים, עסקים, רכבים ועוד, אני מטפלת בשיטת Access bars, בטכניקת פייסליפטינג ועוד", היא מסבירה.

רקע בעיר: לפני 11 שנה עברה דנה מירושלים לפתח תקוה בעקבות הלב – מי שהיום הוא בעלה, רפאל. "בשלב מסוים רצינו לחוות את חווית העיר הגדולה ועזבנו את פתח תקוה למשך ארבע שנים", היא אומת. "בסופו של דבר, עם השובע מהרעש של תל אביב, חזרנו אל הפינה בלב ממנה התחלנו, פתח תקוה. אני מאוד מאושרת מהשקט, מהפיתוח ומהקדמה של העיר".

מאיפה הגיע אהבה למטבח: "מבית סבתא. כילדה הייתי חוזרת מהלימודים לבית של סבתא ובמטבח שלה נחשפתי לסודות של העבודה לפי העין ולא לפי מתכונים. זה היה מרתק לעקוב אחריה. היא השתמשה בחומרי גלם טריים והייתה מספרת לי על מקורות התבשילים שלה. זו הייתה הרפתקה וחגיגת חושים לעמוד במטבח שלה. אלו היו הזרעים שטמנה בי להיכנס למטבח באהבה ולהכין את הארוחות בלב פתוח ואוהב לאנשים שבאים אליי להתארח".

שף אהוב: "חיים כהן. אני מאוד אוהבת את הפשטות, את האותנטיות, את האהבה ואת הסיפור שהוא מביא עם המנה".

מה המנה האהובה עליך: "רטטוי. אני מאוד אוהבת הניחוחות, את הצבעוניות האסתטית ואת טעמים החזקים של הירקות הטריים שיש במנה המיוחדת הזו".

תבלין אהוב: "שורש כורכום טרי".

מה בתפריט ביום שישי: "המטבח אצלנו הוא מאוד עשיר ומגוון המשלב בין מזרח ומערב, טבעוני ובשרי. העיקריות שבדרך כלל מנצחות בכל שישי הן בשר אסאדו עם ירקות שורש, ממולאים טבעוניים ובשריים, דג חריימה, קציצות עם ארטישוק ואפונה ברוטב לימון וסלטים טריים".

מה המומחיות שלך: "אין לי מומחיות אחת. אני אוהבת לבשל הכל. הסוד טמון בעבודה עם חומרי גלם טריים ומשחק עם התיבול. אני יודעת לערבב את התבלינים ולפתוח אותם בשמן מה שנותן ארומה לתבשיל. אני מוסיפה תדרים חיוביים ומעצימים מה שמעלה את התדר של המזון לטעם שמימי".

מנה ראשונה שהכנתי בחיי: "ספגטי בולונז. המנה הייתה מגיעה לדרגות שדרוגים והפתעות בכל הכנה".

בישול או אפיה: "גם וגם. תלוי בחשק שאיתו אני נכנסת באותו היום למטבח. האפייה מביאה איתה את הדיוק בלישת הבצקים וערבול החומרים למתוק המושלם ואילו הבישול פותח בפניי מרחבים של יצירתיות ושילובים של מטבחים, ניחוחות וטעמים מהארץ והעולם".

מה אף פעם לא תסכימי להכין או לאכול: "דגים כבושים. אם הדג לא טרי אין סיכוי שאוכל אותו".

מתכון לשבת

עוגת גבינה אפויה

צילום אי.אס.אי.פי

המצרכים:
500 גר' גבינת סקי
שמנת חמוצה (מומלץ אחוז הכי גבוה)
4 כפות קורנפלור
שקית פודינג וניל
6 ביצים מידה לארג'
1 כוס סוכר
מיץ לימון
גרידת לימון
מקל וניל (לא חובה אבל משדרג את הטעם כפליים)

אופן ההכנה:
מפרידים בין החלמונים לחלבונים. את החלבונים מקציפים יחד עם הסוכר במשך 2-3 דקות ולקראת הדקה השלישית סוחטים חצי לימון טרי אל הקציפה.

אל קערת החלמונים מוסיפים את השמנת, את הגבינה, את שקית פודינג הווניל וארבע כפות קורנפלור. מערבבים את כל החומרים ומקפלים את הקציפה לתוך התערובת לאט לאט כדי לייצר אווריריות. יוצקים אותה בזהירות לתבנית עגולה בקוטר 24 או 26.

מחממים תנור מעל 250 מעלות ומניחים בתחתית התנור תבנית עם מים. מכניסים את העוגה ל-10 דקות ולאחר מכן מנמיכים את הטמפרטורה בתנור ל-160. אופים במשך 50 דקות נוספות.

חשוב לא לפתוח את התנור באמצע האפייה או לאחריה. בסיום האפייה, מומלץ להשאיר את העוגה בתנור במשך כשעתיים.

בתיאבון
שבת שלום!

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר