מדור אוכל אפרת דנוך צילום שירן מנחם

מרק הקוסקוס של אפרת דנוך: "אני אוהבת לשמור על הרעננות של הירקות בבישול"

סוכנת הנדל"ן אפרת דנוך אמנם אוהבת להכין הכל אבל מעדיפה בישול קצר על ארוך. לכם היא מכינה מרק ירקות ומגלה את סוד הכנת גרגירי הקוסקוס שלה

פורסם בתאריך: 25.7.19 20:22

קצת על עצמך: אפרת דנוך, נשואה לשחר, ואמא לדניאל, ליאל, אורין ואורל. גרים בשכונת הדר גנים. אפרת היא סוכנת נדל"ן ברשת ריי מקס עוצמה בפתח תקוה. "אני מאוד אוהבת את לחבר בין אנשים, ואני רואה בזה גם המון שליחות", היא אומרת. "בכל הקשור לקניית דירות חדשות, זה ממש ממלא אותי בסיפוק רב לראות איך אנשים מגשימים את החלומות שלהם".

רקע בעיר: "נולדתי וגדלתי בפתח תקוה. אני מאוד אוהבת את העיר, היא מתאימה למשפחות ונכון לגדל בה ילדים. יש פה חילונים ודתיים והכל מבחינת תרבות, בתי ספר, ספריות ועוד ואפילו יש לצעירים היכן לבלות".

מאיפה הגיעה האהבה למטבח? "מאמא ובהמשך גם מחברות לעבודה. תמיד אהבתי לקרוא מתכונים ולצפות בתוכניות וככה לאט לאט למדתי וניסיתי דברים חדשים. האוכל שלי מאוד מגוון, ואנו אוהבים לנסות הכל".

שף / קונדיטור אהוב? "אני אוהבת את חיים כהן שהוא מאוד עממי ונחמד, וגם את מיכל אנסקי שהיא מאוד אינטליגנטית. יש לה קו מחשבה יפה והיא מבינה מאוד בעונות השנה ומצליחה לחבר כל ירק לעונה שלו".

מהי המנה האהובה עלייך? "דג סלמון בתנור. אנו מכינים את המנה בכל יום רביעי בשבוע. זו מנה מאוד טעימה ובריאה. בכלל, אנחנו משתמשים במטבח בהרבה ירק ודגים".

בישול או אפיה? "לגמרי בישול. אפיה זה פחות אני. אני מאוד אוהבת להכין תבשלים ששומרים על הטריות ועל הרעננות של הירקות. לא בישול ארוך מאוד".

תבלין אהוב? "אני מאוד אוהבת להשתמש בפטרוזיליה ובבזיליקום, במיוחד כשהם טריים, בתבשילים, בסלטים, בקציצות ועוד".

מה בתפריט ביום שישי? "אנו לפעמים מתארחים אצל המשפחה שלי או של בעלי ולפעמים אנו מארחים בביתנו. בכל שישי חובה שיהיה על שולחן שבת דגי מושט בסגנון מרוקאי, בשר, סלטים תוספות ועוד".

מה הייתה המנה הראשונה שהכנת? "שניצל צרפתי של אמא שלי. זה שניצל שמטגנים אותו רק עם קמח, מסדרים בסיר פתוח, מכינים רוטב פטריות עם יין לבן, ואז יוצקים את הכל מלמעלה. זו באמת מנה מטריפה. אני זוכרת שיצא לי ממש טעים".

מה המומחיות שלך? "אני אוהבת לשמור על הרעננות של הירקות בבישול. לדעתי תבשיל כזה הוא הרבה יותר טעים מתבשיל שמתבשל כמה שעות על הגז".

מה אף פעם לא תסכימי לבשל או לאכול? "אוכל לא כשר".

מתכון לשבת

קוסקוס עם מרק ירקות

המצרכים לקוסקוס:
4 כוסות סולת
4 כוסות מים רותחים
שליש כוס שמן
כף מלח

המצרכים למרק:
1 בצל גדול קצוץ
חתיכה של דלעת
3 גזרים חתוכים גס
2 קישואים חתוכים גס
1 זוקיני חתוך גס
1 בטטה קלופה וחתוכה
2 תפוחי אדמה קלופים וחתוכים גס
שתי כפות מרק עוף
חצי כף כורכום
כף שטוחה פפריקה
מלח ופלפל לפי הטעם
מעט שמן

אופן ההכנה:
מערבבים היטב את כל המצרכים של הקוסקוס ומכנסים למיקרוגל לעשר דקות. העשייה במיקרוגל מקלה מאוד ומקצרת את זמן הבישול משמעותית ביחס לשיטה המסורתית. לאחר שתם הזמן במיקרוגל, שופכים את הקוסקוס לקערה, מערבבים היטב ומסננים במסננת של קוסקוס לקערה.

בסיר מרק מטגנים קלות את הבצל, מוסיפים את כל הירקות ומכסים במים רותחים. מבשלים כשעה על אש נמוכה עם מכסה. מוסיפים מים רותחים לכוס ובה שתי כפות אבקת מרק עוף, חצי כף כורכום, כף שטוחה של פפריקה אדומה, מעט פלפל שחור, מעט מלח וכף שמן ומערבבים. יוצקים את תערובת התבלינים לסיר המרק, מערבבים ומבשלים כ-20 דקות נוספות. מגישים עם הקוסקוס.

בתיאבון!
שבת שלום

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר