אסא קיסר. צילום שחר בלה

במטבח של אסא קיסר: קציצות טבעוניות ברוטב עגבניות

אסא קיסר הוא לא סתם טבעוני, הוא גם מרצה על כך ולהבנתו מדובר בציווי מדאורייתא

פורסם בתאריך: 8.8.19 18:58

קצת על עצמך: אסא קיסר, בן 45, נשוי לחלי ואבא למוריה, נחמן, תהילה ואגם. גרים בשכונת אחדות בפתח תקוה. אסא הוא מרצה בנושא יהדות וטבעונות וכתב את הספר "ולפני עיוור השלם" בו מובאים מקורות מדברי חז"ל ופוסקי הלכה הסוברים שאיסור צער בעלי חיים הוא ציווי מדאורייתא. "חונכתי בבית דתי וצמחוני", הוא מספר. "לפני כחמש שנים התחלתי עם הטבעונות ולאחר שעשיתי עבודת מחקר בתחום, התחלתי להרצות וגם כתבתי ספרים בנושא. זה העיסוק העיקרי שלי מזה חמש שנים. אני מאוד מרוצה ממנו ואני אוהב לספק לאנשים נקודות מבט חדשות בנושא".

רקע בעיר: "במקור אני מקריית אונו ולמרות שגדלתי שם בפועל למדתי בפתח תקוה. עברתי לגור כאן לפני עשר שנים. חיפשנו דירה, ובגלל שממילא הכרתי את העיר והעובדה שהיא צמודה לקריית אונו הכריעו את הכף. אני חושב שפתח תקוה היא עיר מצוינת ולא חסר בה דבר".

מאיפה הגיעה האהבה למטבח? "האוכל הטבעוני שאנחנו מבשלים הגיע כאמור מהצמחונות בבית בו גדלתי ומהעובדה שהמשפחה המורחבת שלי הפכה רובה ככולה לטבעונית. האהבה שלי לטבעונות הגיעה לאחר שנחשפתי למתוכנים חדשים ברשת ובגלל שאני אוהב לאלתר או לתת טוויסט משלי למנות. למשל יש מתכונים שפשוט במקום ביצים שמים טחינה".

שף/קונדיטור אהוב? "השף דוד סיני ברזילי. הכרתי אותו לאחר שאכלתי במסעדה שלו במושב כנרת בצפון. הוא המציא מוצרים טבעוניים שהוא בעצמו פיתח מחלבון מהצומח, כמו סטייקים ושווארמה טבעוניים. התרשמתי ממנו בצורה בלתי רגילה".

מהי המנה האהובה עלייך? "יש כמה מנות. במסעדות אני אוהב לאכול המבורגר טבעוני שנקרא 'ביונד מיט' ובבית אני אוהב להכין קציצות שעשויות מחלבון סויה ותערובת של קטניות".

בישול או אפייה? "בישול. אני חושב שאפייה זה תחום שלא ניתן לשנות בו יותר מידי בעוד שבבישול המכסה של הסיר פתוח ואפשר להוסיף דברים או לטעום".

תבלין אהוב? "פפריקה מתוקה. אני משמש בה בתבשילים כמו קציצות או בחריימה של שבת".

מה בתפריט ביום שישי? "ביום שישי אנחנו מכינים ארוחה ביתית שבה תמיד יש סיר של חריימה טבעוני, קציצות טבעוניות, אורז, סלטים, וכמובן גם קינוח טבעוני כמו עוגיות או גלידה".

מה הייתה המנה הראשונה שהכנת? "חריימה טבעוני מטופו. זה היה לפני כחמש שנים כשהתחלתי להיות טבעוני. יצא מעולה, ואנו מכינים את זה עד היום כמעט כל שבוע".

מה המומחיות שלך? "אני הכי טוב בלאלתר במטבח. ובכלל, אני מאוד אוהב תבשילי קדרה, בעיקר תבשילים ארוכים עם סוגים שונים של רטבים".

מה אף פעם לא תסכים לבשל או לאכול? "עם כל מה שהוא מהצומח ולא תעשייתי, אין לנו בעיה. פחות נכניס הביתה מוצרים שהם תעשייתיים שיש בהם חומרים משמרים. תמיד נעדיף למשל לאפות לחם או לקנות מהקונדיטוריה מאשר לקנות לחם מהסופר".

מתכון לשבת

קציצות טבעוניות ברוטב עגבניות

המצרכים לרוטב:
גזר חתוך לעיגולים
1 בצל קצוץ
5 שיני שום חתוכים לחצאים
1 פלפל חריף
חצי פלפל אדום חתוך לרצועות
שלוש עגבניות בשלות חתוכות לקוביות
שמן זית
חצי כף פפריקה מתוקה
כף אבקת מרק
חצי כפית כורכום
כף גדושה רסק עגבניות
רבע צרור כוסברה קצוצה

המצרכים לקציצות:
חבילת תערובת טחון מהצומח טבעוני (של חברת טבע דלי או כל חברה אחרת).
3 שיני שום כתושות
חצי צרור פטרוזיליה קצוצה
רבע כפית כמון
רבע כפית כורכום
כפית פפריקה מתוקה
מלח ופלפל שחור לפי הטעם

אופן ההכנה:
מתחילים ברוטב – בסיר רחב מטגנים בצל עד להזהבה, מוסיפים את רצועות הפלפל האדום, גזר חתוך לעיגולים, שיני שום חתוכים לחצי ופלפל חריף. ממשיכים לטגן מעט, מוסיפים את העגבניות ומבשלים עד לריכוך. מוסיפים פפריקה מתוקה, כורכום, רסק עגבניות ואבקת מרק ולאחר מכן 3 או 4 כוסות מים רותחים. מבשלים כ-20 דקות על אש קטנה שבסופם מוסיפים לסיר כוסברה קצוצה.
בזמן שהרוטב מתבשל מכינים את הקציצות – מערבבים את כל החומרים בקערה ויוצרים קציצות מהתערובת. בתום זמן בישול הרוטב שמים את הקציצות בסיר. ממשיכים בבישול על אש קטנה כ-15 דקות נוספות. מומלץ להשיג את הקציצות עם אורז מלא או לבן.

בתיאבון!
שבת שלום

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר