שרית ששה. צילום פרטי

הפשטידה של שרית ששה: "אני תמיד חוזרת למטבח של אמי, המטבח המרוקאי"

שרית ששה היא מטפלת בעיסוי שאוהבת את פתח תקוה וחברה בליגת ממאנט, שאוהבת את המטבח המרוקאי אף שלא תתקרב לתבשילי ריאות או מוח

פורסם בתאריך: 12.9.19 20:03

על עצמי: שרית ששה, בת 41. נשואה לאליחי ואמא לרביד בן ה-14 ועומר בת 11. "אני מעסה מקצועית ומשלבת בעיסוי טכניקות שלמדתי במהלך השנים, כגון: אבנים חמות, כוסות-רוח, הקזת דם, רייקי, Gua-Sha ועוד", היא מספרת. "מבחינתי, אנטומיית גוף האדם, זה תחום מעניין מאוד ויותר מכל מספק. במקצוע הזה יש המון מה ללמוד ושיטות הטיפול רבות. החוכמה היא לדעת להתאים את הטיפול למטופל או למטופלת ולהיות קשובים להם לא רק עם האוזניים, אלא גם עם הרגש והסנסורים שבידיים. מבחינתי, זה אושר גדול לקבל פידבק מהמטופלים שלי, כשהכאב הוקל או אפילו חלף. שום דבר לא יכול להשתוות לרגעים אלו".

רקע בעיר: "אני גרה בפתח תקוה כבר 20 שנה. בילדותי גרתי בבני ברק ובגיל ההתבגרות משפחתי עשתה שינוי משמעותי ועברה למושב רמות נפתלי שבגליל העליון. הגעתי לכאן אחרי השירות הצבאי כשחיפשתי עצמאות ושכרתי דירה עם חברות. פה הכרתי את בעלי, יליד העיר, כך שטבעי היה לנו להקים כאן את ביתנו. כיום אנחנו גרים בשכונת כפר גנים. אני אוהבת מאוד את העיר שהשתנתה והתפתחה לטובה. אני גם משחקת כדורשת בליגת מאמאנט בבית ספר קפלן. הקבוצה שלי ואני פותחות ביחד שנה שישית. זהו התחביב הגדול ביותר שלי".

מאיפה הגיעה האהבה למטבח: "אהבתי למטבח היא מתוך אהבתי לטעמים. חבריי הטובים הכירו לי מטבחים ממוצאים שונים ומגוונים. אבל תמיד תמיד אני חוזרת למטבח אמי, המטבח המרוקאי, על אף שגם אמי היא ילידת הארץ".

שף/ קונדיטור אהוב: "אבי קונפורטי – אסיאתי ופיוז׳ן. פשוט חגיגת טעמים".

המנה אהובה עלי: "ממרח כבד על ברוסקטות לצד כוס יין".

בישול או אפיה? "בישול. כי אני נהנית לאכול ולהאכיל".

תבלין אהוב? "גיליתי אותו לאחרונה – קייג׳ון. תערובת תבלינים הנפוצה במטבח האמריקאי, אם כי זה לא מקורי שלהם. מעולה לגריל והולך אצלנו נהדר עם חזה עוף צלוי על מחבת. דיאטטי וטעים".

מה בתפריט ביום שישי? "משתנה מאוד, מגוון מאוד. במיוחד כשהקידוש עם חברים וכל אחד מפנק בבישולים מפתיעים. אבל תמיד על השולחן יש דג ברוטב מרוקאי עם חלה חמה. אחרת, זו לא סעודת שבת מבחינתנו".

מה הייתה המנה ראשונה שהכנת? "פסטה רוזה. הכנתי אותה משלב ייצור הפסטה, שאלתי מאימי את מכונת הפסטה. אחרי שיצא מוצלח, היא הורישה לי אותה באהבה גדולה".

מה המומחיות שלך? "עוף ממולא באורז שלמדתי מאימא".

מה אף פעם לא תסכימי לבשל או לאכול? "תבשילי ראות או מוח. זה מרתיע אותי מאוד".

מתכון לשבת

מחמאר – פשטידה מרוקאית

המצרכים (ל-15 גלילות):
6 תפו"א בינוניים, מבושלים ומעוכים גס
4 ביצים קשות מעוכות גס
2 גזרים מגורדים
1 כוס אפונה
צרור פטרוזיליה קצוצה
8 ביצים טרופות
חצי לימון סחוט
כפית שטוחה כורכום
1 אבקת אפיה
מלח ופלפל לפי טעם
רבע כוס שמן לשימון המחבת

אופן ההכנה:
"מערבבים את כל המצרכים ביחד עד לקבלת עיסה אחידה. הבישול מתבצע במחבת עמוקה ומשומנת היטב. 10 דקות על אש בינונית-גבוהה ולאחר מכן מנמיכים לעוד רבע שעה. כשצד אחד מוכן הופכים על צלחת רחבה כאשר הבלילה מתייצבת, ומחליקים פנימה למחבת על הצד השני ל—20 דקות נוספות על אש נמוכה.

בתיאבון!
שבת שלום

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר