מדור אוכל דורון קורן
מדור אוכל דורון קורן

חם מהמטבח של דורון קורן: קציצות בבמיה

דורון קורן הוא בכלל בעל משרד לייעוץ ושיווק נדל"ן בעיר, אבל אחד מתחביביו הגדולים הוא בישול. בזכות עוזרת הבית גילה את הפפריקה המרוקאית. את המאכלים העיראקים של חמותו הוא אוהב יותר מהכל

פורסם בתאריך: 28.11.19 15:33

קצת על עצמך: דורון קורן, בן 59, בעל משרד דורונדל"ן לייעוץ ושיווק נדל"ן בקניון גנים כפר גנים ג', נשוי ואב לשלושה. בעל תואר B.A. בכלכלה ומנהל עסקים, ובעל רישיון לתיווך מקרקעין ממשרד המשפטים משנת 2008. תושב כפר גנים ג' משנת 2003 וחבר בוועד השכונה למעלה מ-10 שנים. "עד לפני 10 שנים ניהלתי כשכיר מערכות תפעול ולוגיסטיקה בתעשייה ואז הפכתי לעצמאי והקמתי את העסק", הוא מספר. "שכרתי מקום למשרד בקניון גנים, השקעתי וטיפחתי אותו למשרד הנדל"ן הכי יפה בעיר לטעמי. החזון שלי הוא לשפר את תדמית המתווך שסובלת מדימוי שלילי".

רקע בעיר: קורן הוא יליד קריית חיים ולפתח תקוה הגיע לפני כ-25 שנים. "בתחילה גרנו בפרויקט הראשון בנווה גן ולאחר מכן באחד הפרויקטים הראשונים בכפר גנים ג' בצמוד לקניון גנים עוד לפני שהוקם", סיפר. "התאהבתי בהיסטוריה של העיר ובמסגרת פעילותי הציבורית פעלתי גם לשמר ולתעד צריף היסטורי משנת 1927 ליד מגדל המים ברחוב היבנר שנהרס לצערי לפני שנה ואני פועל לשחזרו בסמוך".

מאיפה הגיעה האהבה למטבח: "אני יותר אוהב לאכול מאשר לבשל, אבל מפעם לפעם טורח ומכין משהו".

שף אהוב: "אני אוהב לצפות בתכנית מאסטר שף בעיקר בגלל הסיפורים המרגשים שמאחורי הדמויות ובעיקר אוהב את השף חיים כהן כבן אדם יותר מאשר בקטע המקצועי שבו איני מומחה גדול".

מהי המנה האהובה עלייך: "כאשכנזי אני חולה על הבישולים של חמותי העיראקית דליה: טבית, קיצ'רי, סמבוסק, ערוק, קובות למיניהן ובעיקר קובה פטטה מתפוחי אדמה במילוי בשר טחון. לפעמים היא מכינה לי במיוחד כדי לפנק אותי".

תבלין אהוב: "בזכות עוזרת הבית שלנו, גיליתי לאחרונה את הפפריקה המרוקאית ואני דוחף אותה כמעט לכל תבשיל".

בישול או אפיה: "בישול. לא יודע לאפות ומשתמש בתנור רק להכנת קבבים או עוף בגריל".

מה בתפריט יום שישי: "בערב שישי אנחנו נוהגים להביא את חמותי אלינו ואוכלים יחד עם הילדים. חמותי מביאה לפעמים מתבשיליה. אשתי ואני מכינים ארוחה בשרית ומאוזנת הכוללת גם ירקות מבושלים וקטניות".

המנה הראשונה שהכנתי בחיי: "חביתה".

מה המומחיות שלי: "לא ממש מומחיות, אבל לחתוך – בעזרת קוצץ ירקות ולתבל סלט ירקות כל בוקר שבת, אנחנו אוכלים אותו יחד עם ביצה קשה מרוסקת וקוטג' בתוספת טחינה שאני מכין. מוסיף לשניהם מיץ לימון טרי וסחוט הישר מהגינה שלי. זה הפך למסורת ומסורות כיף לשמר".

מה אף פעם לא תסכים לבשל או לאכול: "כמעט ואין כזה דבר. כל הזמן חושב על אוכל. מסיים ארוחה וישר חושב על הארוחה הבאה".

קציצות דורון קורן

מתכון לשבת: קציצות בבמיה

 

המצרכים (ל-21 קציצות):
1 בצל גדול
צרור פטרוזיליה
2 שיני שום כתושות
שמן זית
2 כפות פירורי לחם
1/2 כפית שטוחה מלח
1/4 כפית שטוחה פלפל שחור
600 גרם במיה מוקפאת
חצי קילו חזה עוף טחון

לרוטב:
בצל בינוני קצוץ
3 כפות שמן קנולה לטיגון הבצל
קופסאת רסק עגבניות
מים – לפי הצורך
3/4 כפית שטוחה מלח
1/2 כפית שטוחה פלפל שחור
סוכר – מעט
פפריקה מרוקאית – כף שטוחה

אופן ההכנה:
הכנת הקציצות: לקצוץ דק את הבצל והפטרוזיליה ולשים בקערה עם חזה העוף הטחון. להוסיף לקערה את שאר המצרכים (חוץ מהבמיה) וללוש היטב את התערובת בקערה בידיים ולהניח בצד לספיגת טעמים.
הכנת הרוטב: לטגן את הבצל הקצוץ בשמן עד להזהבה קלה. להוסיף את רסק העגבניות, המים, המלח, הפלפל השחור, הסוכר והפפריקה המרוקאית ולהביא לרתיחה. בידיים רטובות לגלגל כדורים קטנים מתערובת חזה העוף ולהניח בעדינות ברוטב העגבניות החם. לנענע קלות את הסיר על מנת שהקציצות לא תידבקנה אחת לשנייה ושתכוסנה כולן ברוטב. לאחר כ-10 דקות של בישול להוסיף את הבמיה המוקפאת ולבשל כ-20 דקות נוספות. מומלץ לאכול על מצע של אורז לבן.
בתיאבון!
שבת שלום

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר