כרמית עומסי. צילום פרטי

חם מהמטבח של כרמית עומסי: עוגת לוטוס

כרמית עומסי, רק בת 39 וכבר היא אם לתשעה (!) ילדים. אז איך היא מצליחה גם לעבוד במעון, גם לעבוד בעסק העוגות הפרטי וגם לגדל ילדים? "למזלי לא מפונקים אצלנו"

פורסם בתאריך: 6.12.19 07:52

קצת על עצמך: כרמית עומסי, בת 39, נשואה ואמא לתשעה ילדים. המשפחה מתגוררת בשכונת שעריה בפתח תקוה. לצד גידול תשעה ילדים ועבודה במשרה מלאה, היא מוצאת זמן לעסק שפתחה – בו היא אופה לפי הזמנה. "אני עובדת במשרה מלאה במעון בשכונת הדר גנים", היא מספרת. "אני מתעסקת בתחום האפיה בזמן שנשאר לי בין הילדים לבין העבודה. כאשר אוהבים לעשות משהו, אז מוציאים את הזמן עבורו. אני עושה את זה כבר ארבע שנים ויש לי לקוחות פרטיים שמזמינים עוגות יום הולדת שולחנות מתוקים ועוד".

רקע בעיר: "אני גרה בפתח תקוה כבר 16 שנים והגעתי לעיר לאחר שהתחתנתי. גרתי לפני כן בראש העין. אני אוהבת את העיר, במיוחד את שכונת שעריה, שכונה שקטה ואיכותית, ויש קרבה לראש העין וזה נוח להגיע למשפחה מידי פעם".

מאיפה הגיעה האהבה למטבח? "האהבה למטבח הגיע עם הזמן מאהבה שלי אישית לתחום, במיוחד אהבה לעיצוב עוגות. לאט לאט התחלתי להתנסות, וראיתי המון סרטונים ביוטיוב ומשם המשכתי".

שף/קונדיטור אהוב? "ברור שקרין גורן. יש לה מתכונים קלים ומאוד טעימים. חלק מהסרטונים שראיתי ביוטיוב הם מתכונים שלה".

מהי המנה האהובה עלייך? "מבחינתי הג'חנון הוא המאכל של כל הזמנים. זה מאכל מהבית שאוכלים ביום שבת בבוקר. יש לו טעם מיוחד".

בישול או אפיה? "אפיה, זה תחום שבו אני מתעסקת כל הזמן. ולמרות זאת אני מבשלת המון ולפעמים מזמינים ממני קייטרינג חלבי של קישים או מאכלים חלביים דומים".

תבלין אהוב? "מבחינתי שוקולד הוא תבלין לכל דבר. אפשר להוסיף אותו להכל – לעוגות או לקינוחים. הוא משתלב עם הכל. אני מעדיפה שוקולד לבן".

מה בתפריט ביום שישי? "עם תשעה ילדים קשה לצאת להתארח, אז אנו עורכים ארוחות שישי בבית. לא משעמם עם תשעה ילדים. אנו מכינים מנות מגוונות ומרק תימני כמנה עיקרית. ארוחת שישי היא מאוד סטנדרטית אצלנו, ובמשך השבוע אני מכינה כל יום משהו אחר. אין משהו ספציפי שמישהו לא אוהב. למזלי לא מפונקים אצלנו. זורמים יפה כמעט עם כל סוג של מאכל. כשחושבים על זה, אין אחד שלא אוכל עוף בתנור, שניצלים או פיצות. לשמחתנו, במרק התימני שאני מכינה ביום שישי הכל נכנס לתוכו, והוא ארוחה בפני עצמה. למחרת אנו כמובן אוכלים כולנו ג'חנון".

מה הייתה המנה הראשונה שהכנת? "העוגה הראשונה שהכנתי הייתה עוגה מזולפת בצורת עגלה של תינוק, זו הייתה עוגה שהכנתי לברית, ויצא מהמם. זה נתן לי מוטיבציה להמשיך".

מה המומחיות שלך? "כל מה שמתוק, אבל בעיקר עוגות זילוף מעוצבות שמעצבים עם קצפת ושוקולד".

מה אף פעם לא תסכימי לבשל או לאכול? "דברים לא כשרים אנו לא מכניסים הביתה".

מתכון לשבת

עוגת לוטוס

המצרכים לתחתית העוגה:
300 גר' עוגיות לוטוס טחונות דק
100 גר' חמאה מומסת

המצרכים למילוי:
2 מכלים של שמנת מתוקה
חבילה של אינסטנט פודינג וניל
1 מיכל גבינת שמנת או מסקרפונה
כוס חלב
כוס סוכר
1 שקית סוכר וניל
500 גר' גבינה 5 אחוז

המצרכים לציפוי:
1 צנצנת ממרח לוטוס עם המכסה האדום
5 יחידות של עוגיות לוטוס טחונים דק

אופן ההכנה:
מערבבים יחד עם עוגיות הלוטוס הטחונות עם החמאה המומסת ומהדקים בתחתית תבנית טארט או תבנית 24. מכניסים למקפיא למשך שעה.
מכינים את המילוי – מקציפים שמנת מתוקה עם סוכר ואינסטנט וניל, עד לקבלת קצפת יציבה. מוסיפים את הגבינות ומקפלים פנימה. מוציאים את התבנית מהמקפיא ויוצקים על הבסיס את הגבינות. מיישרים יפה ומחזירים למקפיא למספר שעות.
מוציאים את התבנית מהמקפיא. מכניסים את צנצנת ממרח הלוטוס למשך 40 שניות למיקרוגל. מערבבים את התוכן ושופכים על העוגה באופן שווה. מפזרים מעט מסביב מהלוטוס הטחון. לאחר מכן מכניסים לרבע שעה נוספת למקפיא.
אם רוצים אפשר להוסיף לכוס של אחת מהגבינות (כך שצריך לקנות כמות נוספת) כף לוטוס, מקפלים ומכניסים לשקית זילוף עם צנתר ומקשטים את העוגה.

בתיאבון!
שבת שלום

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר